Rädd
_0811 Novemberbarn
  1. Lincoln
    #1

    Rädd

    Nu börjar de visst ploppa ut små bebbar här o där!! =)
    Fjella har åkt in o 3 st har redan fått sina små familjemedlemmar!

    Ja, jag är LIVRÄDD för att få bebbe innan det är dags för snittet på måndagen den 10:e.

    Jag är nämligen sååå sjuk o jag hostar snart uppmina inälvor och bebisen känns de som.

    Att ha sån extrem torrhosta i en nygjord bukoperation låter som EXTREM smärta så jag hoppas den lilla stannar där inne nu.

    Förstår dock om hon fått nog o snart väljer att ta sig ut.
    Jag hostar så mycket så hon lider väl snart av både hjärnskakning o whiplash skada.

    Har inga känningar än..men så läste jag inlägget nedan att man måste inte ha en massa förvärkar dagarna innan...hon kan alltså ploppa ut när som helst.
    GAAAAAH!!!

    Fick sjukanmäla mig på jobbet...faaaan!!
    De va mina sista två dagar!! Känns inte alls bra men det var ju ett måste!!

    Får stanna hemma nu o kurera mig o hoppas att lilla bebben stannar där i 10 dagar till.
    Japp om 10 dagar o ca 7timmar så ska hon va ute...eller iallafall på G.

    Hur mår ni annars?? Hur många dagar har ni kvar??
  2. 1
    Rädd Nu börjar de visst ploppa ut små bebbar här o där!! =)
    Fjella har åkt in o 3 st har redan fått sina små familjemedlemmar!

    Ja, jag är LIVRÄDD för att få bebbe innan det är dags för snittet på måndagen den 10:e.

    Jag är nämligen sååå sjuk o jag hostar snart uppmina inälvor och bebisen känns de som.

    Att ha sån extrem torrhosta i en nygjord bukoperation låter som EXTREM smärta så jag hoppas den lilla stannar där inne nu.

    Förstår dock om hon fått nog o snart väljer att ta sig ut.
    Jag hostar så mycket så hon lider väl snart av både hjärnskakning o whiplash skada.

    Har inga känningar än..men så läste jag inlägget nedan att man måste inte ha en massa förvärkar dagarna innan...hon kan alltså ploppa ut när som helst.
    GAAAAAH!!!

    Fick sjukanmäla mig på jobbet...faaaan!!
    De va mina sista två dagar!! Känns inte alls bra men det var ju ett måste!!

    Får stanna hemma nu o kurera mig o hoppas att lilla bebben stannar där i 10 dagar till.
    Japp om 10 dagar o ca 7timmar så ska hon va ute...eller iallafall på G.

    Hur mår ni annars?? Hur många dagar har ni kvar??
  3. Medlem sedan
    Jun 2008
    #2
    Usch stackars dig. Jag fick sån hosta med min första flicka men då var jag inte höggravid som du är nu utan mer "mellangravid" Hostade sönder en muskel och kände som du att jag snart skulle hosta ut bebisen och det var JOBBIGT! Lider med dig. Hoppas det går över snart!
  4. 2
    Usch stackars dig. Jag fick sån hosta med min första flicka men då var jag inte höggravid som du är nu utan mer "mellangravid" Hostade sönder en muskel och kände som du att jag snart skulle hosta ut bebisen och det var JOBBIGT! Lider med dig. Hoppas det går över snart!
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3
    Har du fått någon hostmedicin utskrivet då? Låter ju inge vidare att gå runt och vara orolig för hostan, å andra sidan brukar ju den värsta hostan inte vara i så många veckor så det kanske är påväg bort? *pepp*.

    Har 8 dagar kvar och håller på att bli galen här hemma. Om bebis ska följa samma mönster om storebror borde den komma IMORGON men det är väl för mycket att hoppas på

    Passa på att ta det lugnt nu så får du väl gå och hälsa på på jobbet sen när du är frisk igen... Krya på dig!
  6. 3
    Har du fått någon hostmedicin utskrivet då? Låter ju inge vidare att gå runt och vara orolig för hostan, å andra sidan brukar ju den värsta hostan inte vara i så många veckor så det kanske är påväg bort? *pepp*.

    Har 8 dagar kvar och håller på att bli galen här hemma. Om bebis ska följa samma mönster om storebror borde den komma IMORGON men det är väl för mycket att hoppas på

    Passa på att ta det lugnt nu så får du väl gå och hälsa på på jobbet sen när du är frisk igen... Krya på dig!
  7. Lincoln
    #4
    Oj...8 dagar =) Ojojoj!
    Vi börjar närma oss =)

    Nä jag har bara den där Cocilana Etyfin hemma o det är fullt me morfin i den...samt varningstriangel på. Får inte ta den när jag är gravid.

    Får hoppas de går över snabbt....=)
  8. 4
    Oj...8 dagar =) Ojojoj!
    Vi börjar närma oss =)

    Nä jag har bara den där Cocilana Etyfin hemma o det är fullt me morfin i den...samt varningstriangel på. Får inte ta den när jag är gravid.

    Får hoppas de går över snabbt....=)
  9. Medlem sedan
    Jul 2000
    #5
    snokar in från december... cocilana går bra att ta när du är gravid. Jag tog reda på det för ett par månader sedan när jag höll på att hosta ut bebisen.
    Så här skriver FASS:
    Graviditet
    Inga ogynnsamma effekter har påvisats.

    Amning
    Etylmorfin går över i modersmjölk. Okänt om övriga aktiva substanser i Cocillana-Etyfin går över i modersmjölk. Cocillana-Etyfin bör inte användas under amning.

    Du ska inte gå runt och må dåligt när du inte behöver... Krya på dig och ta dig en hutt med cocillana
  10. 5
    snokar in från december... cocilana går bra att ta när du är gravid. Jag tog reda på det för ett par månader sedan när jag höll på att hosta ut bebisen.
    Så här skriver FASS:
    Graviditet
    Inga ogynnsamma effekter har påvisats.

    Amning
    Etylmorfin går över i modersmjölk. Okänt om övriga aktiva substanser i Cocillana-Etyfin går över i modersmjölk. Cocillana-Etyfin bör inte användas under amning.

    Du ska inte gå runt och må dåligt när du inte behöver... Krya på dig och ta dig en hutt med cocillana
  11. Medlem sedan
    Mar 2008
    #6
    Hallå!
    Ja, nu börjar det komma lite bebisar
    Såå spännande! Jag har också haft en hemsk hosta för ett par veckor sedan, men den gick över relativt fort när jag stannade hemma och vilade.
    Hoppas du kryar på dig snabbt nu!! Drick massa te om du gillar det!!
    Idag har vi bara 10 dagar kvar till beräknat
    Undrar så när vår bebbe tänkte komma....längtar...
    Vet fortf. inte namn om det är en pojke- klurigt.
    Flicknamn är så mkt enklare har vi tyckt.

    Lycka till allihopa!
  12. 6
    Hallå!
    Ja, nu börjar det komma lite bebisar
    Såå spännande! Jag har också haft en hemsk hosta för ett par veckor sedan, men den gick över relativt fort när jag stannade hemma och vilade.
    Hoppas du kryar på dig snabbt nu!! Drick massa te om du gillar det!!
    Idag har vi bara 10 dagar kvar till beräknat
    Undrar så när vår bebbe tänkte komma....längtar...
    Vet fortf. inte namn om det är en pojke- klurigt.
    Flicknamn är så mkt enklare har vi tyckt.

    Lycka till allihopa!
  13. Medlem sedan
    Oct 2000
    #7
    Ja du jag förstår dig precis! Sitter här sista dagen på jobbet och hostar hostar och hostar, känns jättebra när man sitter i ett kundcenter... Men det är sista dagen idag så jag ska försöka stå ut.... mycket vatten och många halstabletter... känns skitjobbigt, men var ju hemma nästan hela förra veckan så jag kämpar på. =) Men om du ska snittas så förstår jag absolut att du vill vänta ett tag, kan inte vara mysigt med sån här hosta...

    Jag har lite svårt att förstå att det faktiskt är sista gången jag sitter här på kontoret på lääänge och att vi snart har en bebis hemma hos oss igen, men oj vad spännande det ska bli... jag riktigt lääängtar!
  14. 7
    Ja du jag förstår dig precis! Sitter här sista dagen på jobbet och hostar hostar och hostar, känns jättebra när man sitter i ett kundcenter... Men det är sista dagen idag så jag ska försöka stå ut.... mycket vatten och många halstabletter... känns skitjobbigt, men var ju hemma nästan hela förra veckan så jag kämpar på. =) Men om du ska snittas så förstår jag absolut att du vill vänta ett tag, kan inte vara mysigt med sån här hosta...

    Jag har lite svårt att förstå att det faktiskt är sista gången jag sitter här på kontoret på lääänge och att vi snart har en bebis hemma hos oss igen, men oj vad spännande det ska bli... jag riktigt lääängtar!
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8
    Jag har väl en 10 dagar kvar till bf. Mina barn har fötts både före, efter och på bf så jag vet inte alls var jag har att vänta mig!

    Hoppas att bebben din stannar i magen tills det är dags! Men hur nära bf är egentligen snittet planerat? Min kollega som hade bf samma som jag 9 nov blev snittad igår.
  16. 8
    Jag har väl en 10 dagar kvar till bf. Mina barn har fötts både före, efter och på bf så jag vet inte alls var jag har att vänta mig!

    Hoppas att bebben din stannar i magen tills det är dags! Men hur nära bf är egentligen snittet planerat? Min kollega som hade bf samma som jag 9 nov blev snittad igår.
  17. Medlem sedan
    Nov 2003
    #9
    Enligt Fass får du ta den hostmedicinen men det är ju bara att ringa rådgivningen och prata med en sköterska om du vill vara säker. Morfin är väl okej under graviditet, jag har ju fått ren morfin under flera veckor under min graviditet ju....
  18. 9
    Enligt Fass får du ta den hostmedicinen men det är ju bara att ringa rådgivningen och prata med en sköterska om du vill vara säker. Morfin är väl okej under graviditet, jag har ju fått ren morfin under flera veckor under min graviditet ju....
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10
    Stackare,hoppas hostan snart försvinner,det är det värsta som finns.

    Kram
  20. 10
    Stackare,hoppas hostan snart försvinner,det är det värsta som finns.

    Kram

Liknande trådar

  1. Ibland blir jag så rädd så rädd
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-12-19, 17:56
  2. Rädd för pyskos och rädd för smärtan....
    By BraigaMamma in forum Förlossning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-20, 23:47
  3. Rädd & förståndig eller rädd & feg?
    By Karolinalina in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-29, 04:33
  4. rädd för MS
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 17:30
  5. Nu är jag rädd...
    By Petra m F F & M in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 12:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar