Brutet nyckelben
_0403 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Brutet nyckelben

    Idag för två veckor sedan trillade Hugo av en stol på dagis och landade så olyckligt att han bröt nyckelbenet! Idag ska vi på kontroll för att kolla så att det som läkt så att säga läkt rätt, annars kommer det nog att bli operation. Måste erkänna att jag tycker det är lite nervöst, för en operation vill man ju inte att hans ska behöva genomgå... Så tänk gärna på min lille skrutt i eftermiddag ;-)

    Sköt om er!
    *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~*
    Carina i Tyskland med Hugo mars -04 och pyre med BF 25 juni 2009!
  2. 1
    Brutet nyckelben Idag för två veckor sedan trillade Hugo av en stol på dagis och landade så olyckligt att han bröt nyckelbenet! Idag ska vi på kontroll för att kolla så att det som läkt så att säga läkt rätt, annars kommer det nog att bli operation. Måste erkänna att jag tycker det är lite nervöst, för en operation vill man ju inte att hans ska behöva genomgå... Så tänk gärna på min lille skrutt i eftermiddag ;-)

    Sköt om er!
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2
    Oj, stackarn! Hoppas att det läkt som det ska. Frakturer är aldrig kul. Min stora tjej har gått igenom både en ben- och armfraktur på mindre än ett halvår. Som tur är så läker det ändå ganska snabbt på barn Men nyckelbenet, gipsar man det, det går väl inte?
  4. 2
    Oj, stackarn! Hoppas att det läkt som det ska. Frakturer är aldrig kul. Min stora tjej har gått igenom både en ben- och armfraktur på mindre än ett halvår. Som tur är så läker det ändå ganska snabbt på barn Men nyckelbenet, gipsar man det, det går väl inte?
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Hej och tack!

    Nej, man gör ingenting, utan barnet får skona sig så bra det går. Men det är ju inte helt lätt för en 4,5-åring som aldrig sitter still. Så därför har det väl hänt att axeln har fått ta emot en hel del smällar (med mycket tårar som följd) och det är det som gör att jag blir lite nervös.

    Men, men det kommer säkert gå väl!

    Vilken otur din tjej har haft! Gips måste ju vara jättejobbigt...
  6. 3
    Hej och tack!

    Nej, man gör ingenting, utan barnet får skona sig så bra det går. Men det är ju inte helt lätt för en 4,5-åring som aldrig sitter still. Så därför har det väl hänt att axeln har fått ta emot en hel del smällar (med mycket tårar som följd) och det är det som gör att jag blir lite nervös.

    Men, men det kommer säkert gå väl!

    Vilken otur din tjej har haft! Gips måste ju vara jättejobbigt...
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    Håller tummarna!

    Hoppas att det ser bra ut
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  8. 4
    Håller tummarna! Hoppas att det ser bra ut
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5
    ojdå! Hoppas det gick bra idag, kan tänka mig att det har gjort oont på stackarn! Hur mkt man än aktar sig och är försiktig så går det ju inte att skydda axel/nyckelben helt.

    Ingen av mina barn har brutit något ännu men det är nog mest rå-tur för jag tycker dom klättrar och trillar och far som bara den! Här omdagen så gick Freja uppför trappan på undersidan (tänk klättrande uppo ner vänd apa..) tappade taget med händerna och fastande med ena foten och vred runt. Jag såg det hela och var bombsäker på att ngt gick av men efter ett par timmar så gick hon på foten igen..

    Kram!
  10. 5
    ojdå! Hoppas det gick bra idag, kan tänka mig att det har gjort oont på stackarn! Hur mkt man än aktar sig och är försiktig så går det ju inte att skydda axel/nyckelben helt.

    Ingen av mina barn har brutit något ännu men det är nog mest rå-tur för jag tycker dom klättrar och trillar och far som bara den! Här omdagen så gick Freja uppför trappan på undersidan (tänk klättrande uppo ner vänd apa..) tappade taget med händerna och fastande med ena foten och vred runt. Jag såg det hela och var bombsäker på att ngt gick av men efter ett par timmar så gick hon på foten igen..

    Kram!
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    AJ, så ont det måste ha gjort! Skönt att det inte var någon fara...
  12. 6
    AJ, så ont det måste ha gjort! Skönt att det inte var någon fara...
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7
    Tack och lov så tyckte läkaren att det läkt ihop så fint så fint! Han behövde inte ens röntga. Svullnaden och "knotan" som sticker ut kommer ge med sig och drygt ett halvår.

    Är verkligen lättad!

    Trevlig helg på er alla!
  14. 7
    Tack och lov så tyckte läkaren att det läkt ihop så fint så fint! Han behövde inte ens röntga. Svullnaden och "knotan" som sticker ut kommer ge med sig och drygt ett halvår.

    Är verkligen lättad!

    Trevlig helg på er alla!
  15. Medlem sedan
    Nov 2003
    #8
    Vilken tur!!! Stackars liten och ramla så illa.

    Kramis!
  16. 8
    Vilken tur!!! Stackars liten och ramla så illa.

    Kramis!

Liknande trådar

  1. brutet nyckelben.
    By angela-s in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-02-22, 20:44
  2. Brutet nyckelben?
    By Caen in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-19, 13:55
  3. Brutet nyckelben
    By maylin in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-17, 21:26
  4. Brutet nyckelben
    By Bombina in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-09-21, 12:18
  5. Brutet nyckelben
    By anja23 in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-14, 17:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar