Första tanden...........
_0403 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Första tanden...........

    tappade Signe idag. Hon var helt överlycklig när den till slut släppte efter att den varit lös i ca. en vecka
    Tänk vad avis hon varit på alla ggr tandfén har varit hos storasyrran
    Fler marsianer som börjat få gluggar?
    Mamma till fyra tjejer, Tilda 020709, Signe 040220, Freja 060719 och Ammi 080507
    [url]http://plottis.blogg.se/plottis/url]
    http://sveali.se
  2. 1
    Första tanden........... tappade Signe idag. Hon var helt överlycklig när den till slut släppte efter att den varit lös i ca. en vecka
    Tänk vad avis hon varit på alla ggr tandfén har varit hos storasyrran
    Fler marsianer som börjat få gluggar?
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Oj nej, har inte ens

    tänkt tanken faktiskt

    Fast jag vet att jag var 5 år nr jag tappade min första tand så det kan ju onekligen vara dags inom en relativt snar framtid. Jösses så stora de börjar bli våra små 04or. Tycker det känns som nyss vi diskuterade om de ens fått tänderna
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  4. 2
    Oj nej, har inte ens tänkt tanken faktiskt

    Fast jag vet att jag var 5 år nr jag tappade min första tand så det kan ju onekligen vara dags inom en relativt snar framtid. Jösses så stora de börjar bli våra små 04or. Tycker det känns som nyss vi diskuterade om de ens fått tänderna
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Hoppsan! Jag har inte ens tänkt på att det kan komma nu när som helst! Ojojoj, då kanske man får köpa en sån där söt liten burk att samla tänderna i.

    Kram
  6. 3
    Hoppsan! Jag har inte ens tänkt på att det kan komma nu när som helst! Ojojoj, då kanske man får köpa en sån där söt liten burk att samla tänderna i.

    Kram
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4
    Jag tänkte först när jag såg rubriken att du skrivit om Ammis första tand i fel ankgrupp!! Alltså jaghahr inte ens reflekterat över att mjölktänderna skulle börja tappas redan?! Nog är hon tidig va? Hur som helst så måste hon vara supergullig i glugg! Foto tack ;-)

    Kram!
  8. 4
    Jag tänkte först när jag såg rubriken att du skrivit om Ammis första tand i fel ankgrupp!! Alltså jaghahr inte ens reflekterat över att mjölktänderna skulle börja tappas redan?! Nog är hon tidig va? Hur som helst så måste hon vara supergullig i glugg! Foto tack ;-)

    Kram!
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5
    På gång, men det är ev pga att hon slog i den i våras... En av framtänderna uppe alltså. Ska till tandläkaren för en koll idag. Antar att det blir röntgen så de kan se om den permanenta tanden är på väg!
  10. 5
    På gång, men det är ev pga att hon slog i den i våras... En av framtänderna uppe alltså. Ska till tandläkaren för en koll idag. Antar att det blir röntgen så de kan se om den permanenta tanden är på väg!
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6
    Åh nej. Inte här inte. Emelia går just nu och vickar på sin första lösa tand och hon är ju 15 månader äldre än Natte så det dröjer nog tror jag.
    Bi med Em nov02 & Na mars04 & Mi maj09
    Och lilla 4:an i magen bf slutet av april-12

    Bloggar om Fjärde resan på http://lindal.blogg.se/denfjarderesan/
  12. 6
    Åh nej. Inte här inte. Emelia går just nu och vickar på sin första lösa tand och hon är ju 15 månader äldre än Natte så det dröjer nog tror jag.
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7
    mää! Nu har jag då missat ngt! Grattis grattis till ärtan!!!!!!
  14. 7
    mää! Nu har jag då missat ngt! Grattis grattis till ärtan!!!!!!
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8

    Men ohhh vad kul

    Jag hade också missat ärtan! Stort Grattis!!!!
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  16. 8
    Men ohhh vad kul Jag hade också missat ärtan! Stort Grattis!!!!
  17. Medlem sedan
    Jul 2003
    #9
    Nej men grattis till trean i magen! Vad roligt! Det har du inte berättat här va?
  18. 9
    Nej men grattis till trean i magen! Vad roligt! Det har du inte berättat här va?
  19. Medlem sedan
    Jul 2003
    #10
    Oj, det måste vara tidigt? Det är inte många av femåringarna på Elsas dagis som har lösa tänder, och hon har det definitivt inte. Kul för Signe!
  20. 10
    Oj, det måste vara tidigt? Det är inte många av femåringarna på Elsas dagis som har lösa tänder, och hon har det definitivt inte. Kul för Signe!
  21. Medlem sedan
    Aug 2003
    #11
    Nä, inga lösa tänder här vad vi har märkt. Albins tänder har ju följt "regelboken" till punkt och pricka, så han fortsätter väl med det och tappar sin första tand i (5-)6 års åldern.
  22. 11
    Nä, inga lösa tänder här vad vi har märkt. Albins tänder har ju följt "regelboken" till punkt och pricka, så han fortsätter väl med det och tappar sin första tand i (5-)6 års åldern.
  23. Medlem sedan
    Nov 2003
    #12
    O nej, på Ammi har vi inte sett röken av någon tand Fixar bild.
  24. 12
    O nej, på Ammi har vi inte sett röken av någon tand Fixar bild.
  25. Medlem sedan
    Nov 2003
    #13
    Instämmer. Trodde det iaf skulle dröja tills efter 5 år.
  26. 13
    Instämmer. Trodde det iaf skulle dröja tills efter 5 år.
  27. Medlem sedan
    Nov 2003
    #14
    *Harkel* Så ambitiösa har vi inte varit här utan de ligger i en vanlig glasburk.
  28. 14
    *Harkel* Så ambitiösa har vi inte varit här utan de ligger i en vanlig glasburk.
  29. Medlem sedan
    Nov 2003
    #15
    Hur gck det hos tandläkaren?
  30. 15
    Hur gck det hos tandläkaren?
  31. Medlem sedan
    Jul 2002
    #16
    tack. Nej jag har inte berätat här - men en alldeles oplanerad bebis beräkas anlända i början av maj
    Bi med Em nov02 & Na mars04 & Mi maj09
    Och lilla 4:an i magen bf slutet av april-12

    Bloggar om Fjärde resan på http://lindal.blogg.se/denfjarderesan/
  32. 16
    tack. Nej jag har inte berätat här - men en alldeles oplanerad bebis beräkas anlända i början av maj
  33. Medlem sedan
    Nov 2003
    #17
    Oj då! Vilken skillnad det kan vara! Tilda har tappat 6 tänder och redan fått upp 4 vuxentänder.
    Men mina barn kanske är tidiga på det?

    Måste passa på att gratta dig också, jag har ju bara grattat Johan
  34. 17
    Oj då! Vilken skillnad det kan vara! Tilda har tappat 6 tänder och redan fått upp 4 vuxentänder.
    Men mina barn kanske är tidiga på det?

    Måste passa på att gratta dig också, jag har ju bara grattat Johan
  35. Medlem sedan
    Jul 2003
    #18
    hihi, det hade jag säkert inte varit heller om det inte hade varit för att jag såg sååå söta burkar i en katalog häromsistens!
  36. 18
    hihi, det hade jag säkert inte varit heller om det inte hade varit för att jag såg sååå söta burkar i en katalog häromsistens!
  37. Medlem sedan
    Aug 2005
    #19
    Han hävdade att den inte var lös... Men vad vet jag? Vicka kan man då göra på den, inte mycket men den rör sig då. Men vi väntar väl och ser. Blir den mer lös tror jag nog att vi ringer hennes farbror och faster istället. De är tandläkare båda två .
  38. 19
    Han hävdade att den inte var lös... Men vad vet jag? Vicka kan man då göra på den, inte mycket men den rör sig då. Men vi väntar väl och ser. Blir den mer lös tror jag nog att vi ringer hennes farbror och faster istället. De är tandläkare båda två .
  39. Medlem sedan
    Mar 1999
    #20
    Oj, det var tidigt. Här sitter alla tänder tokfast fortfarande.
  40. 20
    Oj, det var tidigt. Här sitter alla tänder tokfast fortfarande.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Första tanden!
    By Karamella in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-27, 23:18
  2. Första tanden
    By Jennifer med C,B & L in forum _0807 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-01, 22:15
  3. Första tanden!
    By Nina02&07 in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 01:47
  4. Första tanden!
    By mimiototte in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 19:46
  5. Första tanden....
    By Magela in forum _0508 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-23, 10:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar