Medicinkunniga, hjälp igen!!
_0712 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    Medicinkunniga, hjälp igen!!

    Vad är det för skillnad mellan Neurontin och Gabapentin eg??
    Ser du en människa utan ett leende, ge henne ditt!
  2. 1
    Medicinkunniga, hjälp igen!! Vad är det för skillnad mellan Neurontin och Gabapentin eg??
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2
    Det är ju samma aktiva substans (gabapentin) så det borde ju inte vara någon skillnad på preparaten. Det är samma sak med tex alvedon o panodil där båda har verksamma substansen paracetamol. De har olika namn beroende på vilket läkemedelsbolag de produceras i. (rätta mig gärna nån om jag har fel!)
  4. 2
    Det är ju samma aktiva substans (gabapentin) så det borde ju inte vara någon skillnad på preparaten. Det är samma sak med tex alvedon o panodil där båda har verksamma substansen paracetamol. De har olika namn beroende på vilket läkemedelsbolag de produceras i. (rätta mig gärna nån om jag har fel!)
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Precis som MilanE skriver, så är de båda preparaten synonyma med varandra.
  6. 3
    Precis som MilanE skriver, så är de båda preparaten synonyma med varandra.
  7. Medlem sedan
    Dec 2006
    #4
    Ok, lite som jag tänkte då.. Vill ju inte verka dum eg.. Men bättre att verka dum, fråga& få svar än att vara dum i det tysta& inte lära sig ngt!! KRAM
  8. 4
    Ok, lite som jag tänkte då.. Vill ju inte verka dum eg.. Men bättre att verka dum, fråga& få svar än att vara dum i det tysta& inte lära sig ngt!! KRAM
  9. Medlem sedan
    Apr 2007
    #5
    Jag är av den åsikten att det är bättre att fråga o verka dum än att inte fråga o förbli okunnig

    Klart man ska fråga! Hur har du det med smärtan nu?

    Kram!
  10. 5
    Jag är av den åsikten att det är bättre att fråga o verka dum än att inte fråga o förbli okunnig

    Klart man ska fråga! Hur har du det med smärtan nu?

    Kram!
  11. Medlem sedan
    Dec 2006
    #6
    (same same but different) Jaa du, har mest ont på kvällen när jag ska lägga mig! Det är ju när kroppen slappnar av som skiten kommer fram Vaknar allt från en gång till ett par gånger per natt pga av att jag har så ont, hjälper inte hur jag än ligger.. Men dagtid är det "bara" ichiasliknande värk!! Imorrn ska jag till läkaren& få antingen Neurontin lr Gabapentin, hoppas så in i själen att det kommer hjälpa! Känns lite som om en del av mitt liv inte finns pga smärtan Den del som annars är glad, drivande, entusiatisk& RIKTIGT arbetsför! Ja, det önskar jag mig av tomten, att få bli bättre i ryggen så tokiga Frida kommer tillbaks Kram
  12. 6
    (same same but different) Jaa du, har mest ont på kvällen när jag ska lägga mig! Det är ju när kroppen slappnar av som skiten kommer fram Vaknar allt från en gång till ett par gånger per natt pga av att jag har så ont, hjälper inte hur jag än ligger.. Men dagtid är det "bara" ichiasliknande värk!! Imorrn ska jag till läkaren& få antingen Neurontin lr Gabapentin, hoppas så in i själen att det kommer hjälpa! Känns lite som om en del av mitt liv inte finns pga smärtan Den del som annars är glad, drivande, entusiatisk& RIKTIGT arbetsför! Ja, det önskar jag mig av tomten, att få bli bättre i ryggen så tokiga Frida kommer tillbaks Kram
  13. Medlem sedan
    Apr 2007
    #7
    Då lägger jag in det på min önskelista också

    Hoppas det blir bättre!

    Kram!
  14. 7
    Då lägger jag in det på min önskelista också

    Hoppas det blir bättre!

    Kram!

Liknande trådar

  1. Medicinkunniga, hjälp igen!!
    By Fritz in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-12, 21:59
  2. Medicinkunniga, hjälp!!
    By Fritz in forum Hälsa & välbefinnande
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-12, 12:54
  3. Medicinkunniga- hjälp!!
    By Fritz in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-30, 15:16
  4. Medicinkunniga-hjälp!!
    By Fritz in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-30, 10:52
  5. Medicinkunniga!
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 22:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar