Ont i händerna...
_0812 Decemberbarn
  1. Katja_73
    #1

    Ont i händerna...

    Har haft lite ont innan men idag har jag jätteont i händerna. Dom är svullna men inte sådär superdupersvullna men värker... Vad kan man göra åt det? Vet att många här har haft ont i händerna. Det har väl inget med blodtrycket att göra? Mitt tryck hade gått ner igen när jag var på kontroll i onsdags och äggvitan var borta. Men detta har kanske inte alls med det att göra...
  2. 1
    Ont i händerna... Har haft lite ont innan men idag har jag jätteont i händerna. Dom är svullna men inte sådär superdupersvullna men värker... Vad kan man göra åt det? Vet att många här har haft ont i händerna. Det har väl inget med blodtrycket att göra? Mitt tryck hade gått ner igen när jag var på kontroll i onsdags och äggvitan var borta. Men detta har kanske inte alls med det att göra...
  3. Medlem sedan
    Mar 2008
    #2
    Hej! Ska du till BM snart kan du ju prata med henne. Jag köpte egna skenor då det var karpal (...någonting) använder dem på nätterna o ibland på dagen när jag har ont, stor skillnad!
    En del som har mera vätska tror jag inte att det hjälper lika bra för. Men tydligen så får man vatten i händer/armar och det gör att nerverna gör ont, helst på nätterna när man kan sova i lite knasig ställning.
    Lycka till
  4. 2
    Hej! Ska du till BM snart kan du ju prata med henne. Jag köpte egna skenor då det var karpal (...någonting) använder dem på nätterna o ibland på dagen när jag har ont, stor skillnad!
    En del som har mera vätska tror jag inte att det hjälper lika bra för. Men tydligen så får man vatten i händer/armar och det gör att nerverna gör ont, helst på nätterna när man kan sova i lite knasig ställning.
    Lycka till
  5. Medlem sedan
    Nov 2000
    #3

    Nej...

    ...det behöver inte alls har med blodtrycket att göra.
    Det är om du har svullnad, högt blodtryck, läcker protein OCH gärna har ont i huvudet också, som man kan misstänka förgiftning, men bara svullnad är mycket vanligare och ställer tyvärr till med karpaltunnelsyndrom i händerna, som både kan göra djävulusiskt ont och göra så att händerna inte funkar.
    Det är det som alla kvinnor omkring dig med skraltiga händer opereras för! :/

    Försök få tag i skenor som håller handlederna raka på dig, speciellt när du sover.
    Har du skenor hemma för inlines eller skateboard? Annars finns det tydligen på apoteket. Jag fick mina gamla hos arbetsterapeut som formade dem efter mina händer (men har sluppit undan den här gången).

    Sköt om dig och lycka till!
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  6. 3
    Nej... ...det behöver inte alls har med blodtrycket att göra.
    Det är om du har svullnad, högt blodtryck, läcker protein OCH gärna har ont i huvudet också, som man kan misstänka förgiftning, men bara svullnad är mycket vanligare och ställer tyvärr till med karpaltunnelsyndrom i händerna, som både kan göra djävulusiskt ont och göra så att händerna inte funkar.
    Det är det som alla kvinnor omkring dig med skraltiga händer opereras för! :/

    Försök få tag i skenor som håller handlederna raka på dig, speciellt när du sover.
    Har du skenor hemma för inlines eller skateboard? Annars finns det tydligen på apoteket. Jag fick mina gamla hos arbetsterapeut som formade dem efter mina händer (men har sluppit undan den här gången).

    Sköt om dig och lycka till!
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Karpaltunnelsyndrom!

    Det har jag fått. Det gör skitont, sätskilt på nätterna! Kolla sjukvardsguiden.se el vardguiden.se det gjorde jag i morse när jag ställde diagnos på mig själv.... Bra att ta upp m BM. I de allra flesta fall försvinner de när bebben väl är ute!
  8. 4
    Karpaltunnelsyndrom!

    Det har jag fått. Det gör skitont, sätskilt på nätterna! Kolla sjukvardsguiden.se el vardguiden.se det gjorde jag i morse när jag ställde diagnos på mig själv.... Bra att ta upp m BM. I de allra flesta fall försvinner de när bebben väl är ute!

Liknande trådar

  1. Ont i händerna
    By Mia m Iza& Klara in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 20:04
  2. på händerna?
    By Malin IGAF in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 20:54
  3. ont i händerna
    By trion in forum _0705 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-12, 14:37
  4. Ont i händerna
    By Jojjo v38 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 21:32
  5. Ont i händerna???
    By anne med 2an -1 vecka in forum _0606 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-02, 17:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar