Irländskt larm om fläskkött
_0403 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2007
    #1

    Irländskt larm om fläskkött

    Hur rädd ska man bli när de varnar om dioxiner? Jag funderar om jag måste slänga arbogapastejen. Det är ju säkert gjort på irländska grisar eftersom dom är billigast. Hur gör ni?
  2. 1
    Irländskt larm om fläskkött Hur rädd ska man bli när de varnar om dioxiner? Jag funderar om jag måste slänga arbogapastejen. Det är ju säkert gjort på irländska grisar eftersom dom är billigast. Hur gör ni?
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Du kan ju ringa och fråga

    Var grisarna kommer från om du är orolig. Brukar det inte stå på förpackningen föresten?

    Själv så tror jag inte jag fått i mig så mycket irländsk gris att jag behöver vara orolig, köper nästan bara svenskt kött.

    Googlade lite och arboga pastej ska tydligen ägas av pastejköket som enligt sin hemsida bara använder svensk köttråvara http://www.pastejkoket.se/fragor_o_svar#7
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  4. 2
    Du kan ju ringa och fråga Var grisarna kommer från om du är orolig. Brukar det inte stå på förpackningen föresten?

    Själv så tror jag inte jag fått i mig så mycket irländsk gris att jag behöver vara orolig, köper nästan bara svenskt kött.

    Googlade lite och arboga pastej ska tydligen ägas av pastejköket som enligt sin hemsida bara använder svensk köttråvara http://www.pastejkoket.se/fragor_o_svar#7
  5. Medlem sedan
    Apr 2007
    #3
    Nja, pastejköket är andra produkter, även om ägaren är gemensam. Det stod inget om den som vi har hemma, men jag mailade och fick veta att det var iallafall inga irländska grisar i den. Jag brukar också bara köpa svenskt kött, men korv, köttbullar och leverpastej köper jag färdigt, och där jag bor finns inte så många varianter att välja på, eftersom det måste vara ägg- och mjölkfritt också. Och nu har vi märkt att Parvel får jätteont i magen av soja också. Jag blir så trött och less av sånt här. Ingen mer tofuline glass.

    Scan har iallafall bara svensk köttråvara, så Dennis-hotdogs och mamma-scan-köttbullar är safe. Pluss för att de innehåller inte glutamat heller.
  6. 3
    Nja, pastejköket är andra produkter, även om ägaren är gemensam. Det stod inget om den som vi har hemma, men jag mailade och fick veta att det var iallafall inga irländska grisar i den. Jag brukar också bara köpa svenskt kött, men korv, köttbullar och leverpastej köper jag färdigt, och där jag bor finns inte så många varianter att välja på, eftersom det måste vara ägg- och mjölkfritt också. Och nu har vi märkt att Parvel får jätteont i magen av soja också. Jag blir så trött och less av sånt här. Ingen mer tofuline glass.

    Scan har iallafall bara svensk köttråvara, så Dennis-hotdogs och mamma-scan-köttbullar är safe. Pluss för att de innehåller inte glutamat heller.
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    Usch vad jobbigt

    Vad tråkigt att han reagerar på soja också, tur för Parvel att Oatley har så god glass iaf.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  8. 4
    Usch vad jobbigt Vad tråkigt att han reagerar på soja också, tur för Parvel att Oatley har så god glass iaf.

Liknande trådar

  1. Vad gör man av grytbitar av fläskkött?
    By MaryT* in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-09-08, 17:30
  2. strimlat fläskkött?!
    By oskarlisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-15, 13:01
  3. irländskt kött
    By Familjnu in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-01-05, 23:00
  4. grytbitar av fläskkött?
    By pösmunken in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-07, 22:11
  5. fläskkött
    By molima in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 21:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar