Nytt skorvmedel
_0403 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Nytt skorvmedel

    Hej! Fick tips om detta av en mamma i mammagruppen:
    http://www.tryggabarn.nu/barn/Page1009.html

    Från och med hösten 2006 finns det en ny kräm (Borago by CCS) att köpa på Apoteket. Den innehåller bl a den fettsyra (GLA), som huden lider brist på. Den är baserad på boragoolja, som utvinns ur en naturligt förekommande gurkört. Studier på späda barn har visat att krämen har mycket god effekt på skorv.
  2. 1
    Nytt skorvmedel Hej! Fick tips om detta av en mamma i mammagruppen:
    http://www.tryggabarn.nu/barn/Page1009.html

    Från och med hösten 2006 finns det en ny kräm (Borago by CCS) att köpa på Apoteket. Den innehåller bl a den fettsyra (GLA), som huden lider brist på. Den är baserad på boragoolja, som utvinns ur en naturligt förekommande gurkört. Studier på späda barn har visat att krämen har mycket god effekt på skorv.
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Enda problemet med den krämen är att den luktar så förbaskat illa Plus att man ska använda den typ tio dagar i streck eller något... annars är den jättebra, testade på min tvååring när han var bebis. Fördelen är ju att man slipper pilla bort skorvet, det försvinner ändå.
  4. 2
    Enda problemet med den krämen är att den luktar så förbaskat illa Plus att man ska använda den typ tio dagar i streck eller något... annars är den jättebra, testade på min tvååring när han var bebis. Fördelen är ju att man slipper pilla bort skorvet, det försvinner ändå.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Man måste alltså inte tvätta ut krämen?
    Suck och pust, sånt här var enklare när de var bebisar och inte hade så mycket åsikter om allt. ; )

    Scen från i morse. Jag lägger fram kläder åt A och ber henne klä på sig. Fem sekunder senare kommer ett yyyyyyyl från lekrummet. "Vad är det?" säger jag luttrat. "Du...läggde... fram.... dehär jeansena IGEN, du sejde att du skulle *snyft* tvätta de SMALA jeansena men du... gör... ALDRIIIIIG! det..." hulkar hon i stor förtvivlan. Fel jeans alltså. Det är inte lätt att göra rätt.
  6. 3
    Man måste alltså inte tvätta ut krämen?
    Suck och pust, sånt här var enklare när de var bebisar och inte hade så mycket åsikter om allt. ; )

    Scen från i morse. Jag lägger fram kläder åt A och ber henne klä på sig. Fem sekunder senare kommer ett yyyyyyyl från lekrummet. "Vad är det?" säger jag luttrat. "Du...läggde... fram.... dehär jeansena IGEN, du sejde att du skulle *snyft* tvätta de SMALA jeansena men du... gör... ALDRIIIIIG! det..." hulkar hon i stor förtvivlan. Fel jeans alltså. Det är inte lätt att göra rätt.
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4
    Haha, det där känner jag igen! Elsa lägger numera fram sina egna kläder, blir mindre bråk då.

    Nej, man tvättar inte ur krämen och kammar inte bort skorven. Kan dock tänka mig att den blir rätt kletig i barnhår, jag har ju bara testat på babyfjun. Och så luktar den apa. men det kanske ändå är det bästa alternativet...?
  8. 4
    Haha, det där känner jag igen! Elsa lägger numera fram sina egna kläder, blir mindre bråk då.

    Nej, man tvättar inte ur krämen och kammar inte bort skorven. Kan dock tänka mig att den blir rätt kletig i barnhår, jag har ju bara testat på babyfjun. Och så luktar den apa. men det kanske ändå är det bästa alternativet...?

Liknande trådar

  1. Nytt år, nytt liv! Nya vänner? Göteborg
    By Lorina in forum Hitta nya vänner
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-12-29, 20:31
  2. Nytt medlemskap, nytt nick
    By PrincessLeia in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-07-22, 10:17
  3. Nytt jobb, nytt liv, i morgon!
    By Sintra in forum Känsliga snack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-18, 22:26
  4. nytt inlägg, nytt gnäll...
    By baver in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-27, 23:03
  5. Nytt BM besök, nytt SF-rekord
    By Dilbertina__ in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 19:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar