"Rev av" Imse vimse spindel...
_0805 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2001
    #1

    "Rev av" Imse vimse spindel...

    ... eller ja, kanske inte "rev av" men lite stillsamt sjöng jag sången och kompade med gitarren och vad E fick stora ögon... och öron! Han lyssnade och var helt inne i sången. Har inte plockat fram gitarren och spelat för honom förut men det får jag nog göra fler gånger.
    Tycker era barn om musik? E älskar när jag sjunger... och med gitarren blev han som hypnotiserad (eller var det kanske skräck?)
    Mamma till två underbara söner. Stora E född -02 och lilla E född 23 maj -08
  2. 1
    "Rev av" Imse vimse spindel... ... eller ja, kanske inte "rev av" men lite stillsamt sjöng jag sången och kompade med gitarren och vad E fick stora ögon... och öron! Han lyssnade och var helt inne i sången. Har inte plockat fram gitarren och spelat för honom förut men det får jag nog göra fler gånger.
    Tycker era barn om musik? E älskar när jag sjunger... och med gitarren blev han som hypnotiserad (eller var det kanske skräck?)
  3. S-mamman
    #2
    o ja, Vide älskar också sång och musik...både sångstunderna på ÖF till ackompanjemang av piano och gitarr och när vi sjunger hhemma...och Mamma Mu skivan "Visor för hela kroppen", den har räddat mången bilfärd för oss!
  4. 2
    o ja, Vide älskar också sång och musik...både sångstunderna på ÖF till ackompanjemang av piano och gitarr och när vi sjunger hhemma...och Mamma Mu skivan "Visor för hela kroppen", den har räddat mången bilfärd för oss!
  5. Medlem sedan
    Nov 2007
    #3
    UHHHH JA!
    Jag har ju gått musikgymnasium en gång i tiden och hade sång som huvudintrument!
    Jag har sjungit för Freja sen hon låg i magen.
    Hon älskar när jag sjunger för henne. 2 låtar som får henne att le och glömma bort varför man var ledsen o grät är introt till barnprogramet Luftens Hjältar och I ett hus i skogens slut.... =)

    Men vi brukar sitta med barnkammarboken, den silvrige,och sjunga den ena sången efter den andre.... och så sjunger jag singstar för henne... eller så sätter vi på skivor och dansar och sjunger... hon ÄLSKAR det!

    En sak är säker Freja kommer inte kunna undkomma musik och fotboll i det här hemmet

    Kram
  6. 3
    UHHHH JA!
    Jag har ju gått musikgymnasium en gång i tiden och hade sång som huvudintrument!
    Jag har sjungit för Freja sen hon låg i magen.
    Hon älskar när jag sjunger för henne. 2 låtar som får henne att le och glömma bort varför man var ledsen o grät är introt till barnprogramet Luftens Hjältar och I ett hus i skogens slut.... =)

    Men vi brukar sitta med barnkammarboken, den silvrige,och sjunga den ena sången efter den andre.... och så sjunger jag singstar för henne... eller så sätter vi på skivor och dansar och sjunger... hon ÄLSKAR det!

    En sak är säker Freja kommer inte kunna undkomma musik och fotboll i det här hemmet

    Kram
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4
    Musik är magiskt! Vides far spelar gitarr och sjunger mkt och det brukar hjälpa med enlitenk onsert i soffan då lilleman tappar humöret... :-)
  8. 4
    Musik är magiskt! Vides far spelar gitarr och sjunger mkt och det brukar hjälpa med enlitenk onsert i soffan då lilleman tappar humöret... :-)

Liknande trådar

  1. Imse vimse spindel , wow..
    By mantra in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-28, 19:58
  2. engelska imse vimse?
    By gräddnos in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-02, 14:20
  3. Imse vimse spindel
    By happy83 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-18, 07:20
  4. Imse vimse spindel
    By cat m Vilgot o Molly in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-19, 13:11
  5. Idun kan rörelserna til Imse Vimse!!
    By Madicken-m4 in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-12-06, 09:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar