Vad känner ni?
_0907 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Vad känner ni?

    En liten liten enkät om vad vi känner... är själv lite orolig för hur jag mår och för att jag inte känner så mycket fosterrörelser längre.

    1. Vilken vecka är du i nu?
    2. Känner du fosterrörelser? I så fall, när började du känna, och hur ofta känner du?
    3. Vad för graviditetssymptom/besvär har du nu?

    Tack för svar...
    Kramar och lycka till
    Maia
  2. 1
    Vad känner ni? En liten liten enkät om vad vi känner... är själv lite orolig för hur jag mår och för att jag inte känner så mycket fosterrörelser längre.

    1. Vilken vecka är du i nu?
    2. Känner du fosterrörelser? I så fall, när började du känna, och hur ofta känner du?
    3. Vad för graviditetssymptom/besvär har du nu?

    Tack för svar...
    Kramar och lycka till
    Maia
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2

    Svarar själv

    En liten liten enkät om vad vi känner... är själv lite orolig för hur jag mår och för att jag inte känner så mycket fosterrörelser längre.

    1. Vilken vecka är du i nu?
    16 hela veckor idag

    2. Känner du fosterrörelser? I så fall, när började du känna, och hur ofta känner du?
    Började känna för drygt en vecka sen men det har de senaste tre dagarna varit otroligt lugnt, och jag blir nervös och rädd att nåt är fel...
    3. Vad för graviditetssymptom/besvär har du nu?
    Lite värk då och då, som går bort om jag byter ställning. Blir ofta svimfärdig, och mår då också lite illa, t ex om jag måste stå i en kö en stund, eller om det är för varmt omkring mig.

    Tack för svar...
    Kramar och lycka till
    Maia
    .
  4. 2
    Svarar själv
    En liten liten enkät om vad vi känner... är själv lite orolig för hur jag mår och för att jag inte känner så mycket fosterrörelser längre.

    1. Vilken vecka är du i nu?
    16 hela veckor idag

    2. Känner du fosterrörelser? I så fall, när började du känna, och hur ofta känner du?
    Började känna för drygt en vecka sen men det har de senaste tre dagarna varit otroligt lugnt, och jag blir nervös och rädd att nåt är fel...
    3. Vad för graviditetssymptom/besvär har du nu?
    Lite värk då och då, som går bort om jag byter ställning. Blir ofta svimfärdig, och mår då också lite illa, t ex om jag måste stå i en kö en stund, eller om det är för varmt omkring mig.

    Tack för svar...
    Kramar och lycka till
    Maia
    .
  5. Medlem sedan
    May 2006
    #3
    Kul med en enkät

    Här kommer mina svar:

    1. Vilken vecka är du i nu?
    - Vecka 14 (13+2)

    2. Känner du fosterrörelser? I så fall, när började du känna, och hur ofta känner du?
    - Jag har känt bebisarna röra sig lite i magen, men absolut inga sparkar eller så. Mer en känsla av att "det är nåt därinne" bara.

    3. Vad för graviditetssymptom/besvär har du nu?
    - Mår hemskt illa Ett humör som pendlar fram o tillbaka, är väldigt känslig. Måste kissa _ofta_!!!

    Sedan vill jag säga att jag oxå är en sån som "känner efter" och blir orolig (oroar mig för allt, varje dag, tyvärr!) då jag inte känner nåt från magen. Kram och lycka till, till dig med!
  6. 3
    Kul med en enkät

    Här kommer mina svar:

    1. Vilken vecka är du i nu?
    - Vecka 14 (13+2)

    2. Känner du fosterrörelser? I så fall, när började du känna, och hur ofta känner du?
    - Jag har känt bebisarna röra sig lite i magen, men absolut inga sparkar eller så. Mer en känsla av att "det är nåt därinne" bara.

    3. Vad för graviditetssymptom/besvär har du nu?
    - Mår hemskt illa Ett humör som pendlar fram o tillbaka, är väldigt känslig. Måste kissa _ofta_!!!

    Sedan vill jag säga att jag oxå är en sån som "känner efter" och blir orolig (oroar mig för allt, varje dag, tyvärr!) då jag inte känner nåt från magen. Kram och lycka till, till dig med!
  7. Medlem sedan
    Jan 2008
    #4
    1. Vilken vecka är du i nu? 13+6
    2. Känner du fosterrörelser? I så fall, när började du känna, och hur ofta känner du? Kanske eventuellt en aning litegrann men jag har inte en aning om hur det skall kännas så det kan lika bra vara bara luft...
    3. Vad för graviditetssymptom/besvär har du nu? Ont i svanskotan, dum i huvudet, dålig kondis och kissnödig.
  8. 4
    1. Vilken vecka är du i nu? 13+6
    2. Känner du fosterrörelser? I så fall, när började du känna, och hur ofta känner du? Kanske eventuellt en aning litegrann men jag har inte en aning om hur det skall kännas så det kan lika bra vara bara luft...
    3. Vad för graviditetssymptom/besvär har du nu? Ont i svanskotan, dum i huvudet, dålig kondis och kissnödig.
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    1. Vilken vecka är du i nu? - 17
    2. Känner du fosterrörelser? I så fall, när började du känna, och hur ofta känner du? - Ja, ibland. Jag började känna för några veckor sen och jag känner.. då och då.
    3. Vad för graviditetssymptom/besvär har du nu? - Lite foglossning, lite halsbränna. Och så har jag nedsatt immunförsvar när jag är gravid, tror jag för jag blir sjuk i allt som alla andra är sjuka i.
  10. 5
    1. Vilken vecka är du i nu? - 17
    2. Känner du fosterrörelser? I så fall, när började du känna, och hur ofta känner du? - Ja, ibland. Jag började känna för några veckor sen och jag känner.. då och då.
    3. Vad för graviditetssymptom/besvär har du nu? - Lite foglossning, lite halsbränna. Och så har jag nedsatt immunförsvar när jag är gravid, tror jag för jag blir sjuk i allt som alla andra är sjuka i.
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6
    1. Vilken vecka är du i nu?
    -----------------------------------------------
    Vecka 14, bf 28 juli


    2. Känner du fosterrörelser? I så fall, när började du känna, och hur ofta känner du?
    ----------------------------------------------------------
    Nej du, inte än.


    3. Vad för graviditetssymptom/besvär har du nu?
    -------------------------------------------------------
    Känner livmodern dra ihop sig ibland, har gått upp typ 5 kilo, brösten är dubbelt så stora. Gråter och överreagerar. Har misstänkt foglossning (har idag börjat vänja mig vid tanken, se inlägg nedan)
  12. 6
    1. Vilken vecka är du i nu?
    -----------------------------------------------
    Vecka 14, bf 28 juli


    2. Känner du fosterrörelser? I så fall, när började du känna, och hur ofta känner du?
    ----------------------------------------------------------
    Nej du, inte än.


    3. Vad för graviditetssymptom/besvär har du nu?
    -------------------------------------------------------
    Känner livmodern dra ihop sig ibland, har gått upp typ 5 kilo, brösten är dubbelt så stora. Gråter och överreagerar. Har misstänkt foglossning (har idag börjat vänja mig vid tanken, se inlägg nedan)
  13. Medlem sedan
    Oct 2001
    #7
    1. Vilken vecka är du i nu?
    - V 18
    2. Känner du fosterrörelser? I så fall, när började du känna, och hur ofta känner du?
    -Japp jag känner fosterrörelser, kommer inte ihåg exakt när jag började känna de men jag tror att det var i v 14
    3. Vad för graviditetssymptom/besvär har du nu?
    -Foglossning
  14. 7
    1. Vilken vecka är du i nu?
    - V 18
    2. Känner du fosterrörelser? I så fall, när började du känna, och hur ofta känner du?
    -Japp jag känner fosterrörelser, kommer inte ihåg exakt när jag började känna de men jag tror att det var i v 14
    3. Vad för graviditetssymptom/besvär har du nu?
    -Foglossning
  15. Medlem sedan
    Jan 2009
    #8

    Mina svar

    1. Vilken vecka är du i nu?
    vecka 15 (14 +3)

    2 Känner du fosterrörelser?
    Har kännt lite senaste veckan men bara lite och sällan.

    3. Vad för graviditetssymptom har du nu?
    Foglossning, besvärlig mage är det som är nu. Ömma bröst, illamående och orolighet har gått över.

    ps. Sambon säger att jag har humörsvängningar men det kan jag väl aldrig tro ds
  16. 8
    Mina svar 1. Vilken vecka är du i nu?
    vecka 15 (14 +3)

    2 Känner du fosterrörelser?
    Har kännt lite senaste veckan men bara lite och sällan.

    3. Vad för graviditetssymptom har du nu?
    Foglossning, besvärlig mage är det som är nu. Ömma bröst, illamående och orolighet har gått över.

    ps. Sambon säger att jag har humörsvängningar men det kan jag väl aldrig tro ds
  17. Medlem sedan
    Oct 2003
    #9
    1. är i v.15
    2. Känner ingen bebis än, förväntar mig inget förrrän framåt 18-20 kanske
    3. Bara lite kramp när jag vänder mig i sängen eller hostar. Annars inget direkt. Allt är som bortblåst.
  18. 9
    1. är i v.15
    2. Känner ingen bebis än, förväntar mig inget förrrän framåt 18-20 kanske
    3. Bara lite kramp när jag vänder mig i sängen eller hostar. Annars inget direkt. Allt är som bortblåst.
  19. Medlem sedan
    Aug 2004
    #10
    1. Vilken vecka är du i nu?
    - v. 17

    2. Känner du fosterrörelser? I så fall, när började du känna, och hur ofta känner du?
    - Ja jag känner och har kännt sprattel sedan v.14 ungefär. Ibland är det mer och ibland kan det gå hela dagar utan en endaste kick, då blir jag orolig!

    3. Vad för graviditetssymptom/besvär har du nu?
    - Jag har inga besvär, tröttheten har kommit tillbaka men det kan bero på att jag börjat studera också. Har även varit rätt orolig ibland men det släpper väl efter UL hoppas jag
  20. 10
    1. Vilken vecka är du i nu?
    - v. 17

    2. Känner du fosterrörelser? I så fall, när började du känna, och hur ofta känner du?
    - Ja jag känner och har kännt sprattel sedan v.14 ungefär. Ibland är det mer och ibland kan det gå hela dagar utan en endaste kick, då blir jag orolig!

    3. Vad för graviditetssymptom/besvär har du nu?
    - Jag har inga besvär, tröttheten har kommit tillbaka men det kan bero på att jag börjat studera också. Har även varit rätt orolig ibland men det släpper väl efter UL hoppas jag
  21. Medlem sedan
    Feb 2006
    #11
    1. Vilken vecka är du i nu?
    14

    2. Känner du fosterrörelser? I så fall, när började du känna, och hur ofta känner du?
    Nej Förväntar mig inte det eg, men man börjar ju känna efter nu..

    3. Vad för graviditetssymptom/besvär har du nu?
    Liite illamående ibland. O magkatarrsymptom. Tror att ichiasvärken beror på det oxå.
    Lite tröttare än vanligt, tror jag.
  22. 11
    1. Vilken vecka är du i nu?
    14

    2. Känner du fosterrörelser? I så fall, när började du känna, och hur ofta känner du?
    Nej Förväntar mig inte det eg, men man börjar ju känna efter nu..

    3. Vad för graviditetssymptom/besvär har du nu?
    Liite illamående ibland. O magkatarrsymptom. Tror att ichiasvärken beror på det oxå.
    Lite tröttare än vanligt, tror jag.
  23. Medlem sedan
    Jun 2007
    #12
    1. Vilken vecka är du i nu?
    17+1 tror jag

    2. Känner du fosterrörelser? I så fall, när började du känna, och hur ofta känner du?
    Jag tror att jag har känt röresler men jag vet ärligt talat inte, just nu känner jag ingenting

    3. Vad för graviditetssymptom/besvär har du nu?
    Lite illamående är kvar och magen börjar synas Jag mår nog engentligen lika fraviditetstoppen som förra gången
  24. 12
    1. Vilken vecka är du i nu?
    17+1 tror jag

    2. Känner du fosterrörelser? I så fall, när började du känna, och hur ofta känner du?
    Jag tror att jag har känt röresler men jag vet ärligt talat inte, just nu känner jag ingenting

    3. Vad för graviditetssymptom/besvär har du nu?
    Lite illamående är kvar och magen börjar synas Jag mår nog engentligen lika fraviditetstoppen som förra gången
  25. Medlem sedan
    Mar 2002
    #13
    1. Vilken vecka är du i nu?

    v. 18, 17+1

    2. Känner du fosterrörelser? I så fall, när började du känna, och hur ofta känner du?

    Ja, jag tror det! Kände allra första fladdret för ett par veckor sedan, men den var det lugnt en vecka. Sen var det ett par kvällar förra veckan som det rörde sig och sen lugnt igen. Och nu har jag känt lite i ett par dagar igen. Men jag hade ALDRIG fattat att det var bebisen om det inte var barn nummer två! Längtar till ultraljud nästa vecka!!!

    3. Vad för graviditetssymptom/besvär har du nu?

    Inga alls egentligen. Ligger ungefär en månad före i storlek magmässigt jämfört med Alvin. Ganska kul att se skillnaden i storlek på de magbilder vi tog med A och de som vi tar nu!

    /Mari med Alvin 18/6-07 och bf 30/6-09
  26. 13
    1. Vilken vecka är du i nu?

    v. 18, 17+1

    2. Känner du fosterrörelser? I så fall, när började du känna, och hur ofta känner du?

    Ja, jag tror det! Kände allra första fladdret för ett par veckor sedan, men den var det lugnt en vecka. Sen var det ett par kvällar förra veckan som det rörde sig och sen lugnt igen. Och nu har jag känt lite i ett par dagar igen. Men jag hade ALDRIG fattat att det var bebisen om det inte var barn nummer två! Längtar till ultraljud nästa vecka!!!

    3. Vad för graviditetssymptom/besvär har du nu?

    Inga alls egentligen. Ligger ungefär en månad före i storlek magmässigt jämfört med Alvin. Ganska kul att se skillnaden i storlek på de magbilder vi tog med A och de som vi tar nu!

    /Mari med Alvin 18/6-07 och bf 30/6-09
  27. Medlem sedan
    Oct 2000
    #14
    1. Vilken vecka är du i nu?
    V 14, 13+4
    2. Känner du fosterrörelser? I så fall, när började du
    känna, och hur ofta känner du?
    Känns som om något "flubbrar" omkring därinne, inga direkta fosterrörelser utan något mera difust. Men det kan ju också vara så att man tror att man känner något för att man vet att det bor en liten figur därinne. Har väl känt så till och från ett litet tag.

    3. Vad för graviditetssymptom/besvär har du nu?
    Flåsig i uppförsbackar!!! Småtrött på kvällarna, somnar gärna i mannens knä :-)
  28. 14
    1. Vilken vecka är du i nu?
    V 14, 13+4
    2. Känner du fosterrörelser? I så fall, när började du
    känna, och hur ofta känner du?
    Känns som om något "flubbrar" omkring därinne, inga direkta fosterrörelser utan något mera difust. Men det kan ju också vara så att man tror att man känner något för att man vet att det bor en liten figur därinne. Har väl känt så till och från ett litet tag.

    3. Vad för graviditetssymptom/besvär har du nu?
    Flåsig i uppförsbackar!!! Småtrött på kvällarna, somnar gärna i mannens knä :-)
  29. Anonym
    #15
    1. Vilken vecka är du i nu?
    # V. 14
    2. Känner du fosterrörelser? I så fall, när började du känna, och hur ofta känner du?
    # Jag tror faktiskt att jag gör det! I fredags var första gången och jag känner ofta när jag är helt stilla.
    3. Vad för graviditetssymptom/besvär har du nu?
    # TRÖTT.
  30. 15
    1. Vilken vecka är du i nu?
    # V. 14
    2. Känner du fosterrörelser? I så fall, när började du känna, och hur ofta känner du?
    # Jag tror faktiskt att jag gör det! I fredags var första gången och jag känner ofta när jag är helt stilla.
    3. Vad för graviditetssymptom/besvär har du nu?
    # TRÖTT.
  31. Medlem sedan
    Aug 2007
    #16
    1. Vilken vecka är du i nu?
    15+6 så 16 imorgon
    2. Känner du fosterrörelser? I så fall, när började du känna, och hur ofta känner du?
    jag tror det, sedan 1 vecka tillbaka känner jag fisksprattel när jag ligger still på rygg och när jag ligger på vänster sida. Framförallt när jag kollar tv, verkar som han/hon blir glad av prat.
    3. Vad för graviditetssymptom/besvär har du nu?
    Foglossning, illamående på morgonen som försvann i ngr veckor men nu kommit tillbaka igen, lite växtvärk då och då, nästäppa (vilket göra att jag snarkar som en hel karl) köpte näsplåster förrgår som enligt min sambo funkar, men han sade att jag måste på det när lampan är släckt för jag ser ut som en boxare med plåster på näsan, för näsan blir alldeles platt
  32. 16
    1. Vilken vecka är du i nu?
    15+6 så 16 imorgon
    2. Känner du fosterrörelser? I så fall, när började du känna, och hur ofta känner du?
    jag tror det, sedan 1 vecka tillbaka känner jag fisksprattel när jag ligger still på rygg och när jag ligger på vänster sida. Framförallt när jag kollar tv, verkar som han/hon blir glad av prat.
    3. Vad för graviditetssymptom/besvär har du nu?
    Foglossning, illamående på morgonen som försvann i ngr veckor men nu kommit tillbaka igen, lite växtvärk då och då, nästäppa (vilket göra att jag snarkar som en hel karl) köpte näsplåster förrgår som enligt min sambo funkar, men han sade att jag måste på det när lampan är släckt för jag ser ut som en boxare med plåster på näsan, för näsan blir alldeles platt
  33. Medlem sedan
    Jan 2007
    #17
    Ida svarar:

    1. Vilken vecka är du i nu?
    17

    2. Känner du fosterrörelser? I så fall, när började du känna, och hur ofta känner du?
    Nej inte tydliga iaf, kanske nått bubbel men är osäker på om det är magen eller bebis. Första barnet kände jag nån gång efter v. 20

    3. Vad för graviditetssymptom/besvär har du nu?
    Illamående, kräkningar, trötthet, huvudvärk, deppig.
  34. 17
    Ida svarar:

    1. Vilken vecka är du i nu?
    17

    2. Känner du fosterrörelser? I så fall, när började du känna, och hur ofta känner du?
    Nej inte tydliga iaf, kanske nått bubbel men är osäker på om det är magen eller bebis. Första barnet kände jag nån gång efter v. 20

    3. Vad för graviditetssymptom/besvär har du nu?
    Illamående, kräkningar, trötthet, huvudvärk, deppig.
  35. Medlem sedan
    May 2003
    #18

    Mina svar:

    1. Vilken vecka är du i nu?
    * vecka 16.

    2. Känner du fosterrörelser? I så fall, när började du känna, och hur ofta känner du?
    * nja, känner att det finns något där, men inte så mycket mer. Har moderkakan i framvägg så det kanske är därför?
    Fast idag kändes det som små puffar vid ett tillfälle, så det kanske är på gång

    3. Vad för graviditetssymptom/besvär har du nu?
    * det förbaskade illamåendet vill inte släppa Varannan dag är jag illamående men kan jobba och fungera hyfsat och varannan dag är jag helt däckad och spyr allt jag äter och dricker.
    Jag har aldrig mått illa så här länge tidigare så jag börjar tro att det aldrig ska gå över
    Sen har jag ont i brösten och har världens minsta blåsa.
    Sebastian-02, Izabella-03, Dominika-06 och Vincent-09.

    Vår firma: www.citybutiken.se

    http://forortsmamman.se
  36. 18
    Mina svar: 1. Vilken vecka är du i nu?
    * vecka 16.

    2. Känner du fosterrörelser? I så fall, när började du känna, och hur ofta känner du?
    * nja, känner att det finns något där, men inte så mycket mer. Har moderkakan i framvägg så det kanske är därför?
    Fast idag kändes det som små puffar vid ett tillfälle, så det kanske är på gång

    3. Vad för graviditetssymptom/besvär har du nu?
    * det förbaskade illamåendet vill inte släppa Varannan dag är jag illamående men kan jobba och fungera hyfsat och varannan dag är jag helt däckad och spyr allt jag äter och dricker.
    Jag har aldrig mått illa så här länge tidigare så jag börjar tro att det aldrig ska gå över
    Sen har jag ont i brösten och har världens minsta blåsa.
  37. Medlem sedan
    Mar 2002
    #19
    Måste bara vara petig, du är i v.16 nu, har gått 16 fulla veckor i morgon och går därmed in i v. 17 i övermorgon!
  38. 19
    Måste bara vara petig, du är i v.16 nu, har gått 16 fulla veckor i morgon och går därmed in i v. 17 i övermorgon!
  39. Medlem sedan
    Apr 2006
    #20
    1. Vilken vecka är du i nu?

    Vecka 16 (15+5)

    2. Känner du fosterrörelser? I så fall, när började du känna, och hur ofta känner du?

    Är helt övertygad att jag kände bebis för cirka 2½ vecka sedan, nu känner jag absolut ingenting vilket gör mig väldigt orolig Har precis beställt en Angelsound som jag hoppas kommer imorgon så att jag förhoppningsvis kan lugna mig lite.

    3. Vad för graviditetssymptom/besvär har du nu?

    Livmodern tar emot när jag ska böja mig framåt, blir lätt andfådd när jag gått uppför trappor, törstig. Annars känner jag inte så mycket men det har jag ju i och för sig inte gjort denna graviditet överhuvudtaget, har varit väldigt symptomfri.
    ♥ Mamma till 5 + Efterlängtade 6:an BF 22/9-11 ♥
  40. 20
    1. Vilken vecka är du i nu?

    Vecka 16 (15+5)

    2. Känner du fosterrörelser? I så fall, när började du känna, och hur ofta känner du?

    Är helt övertygad att jag kände bebis för cirka 2½ vecka sedan, nu känner jag absolut ingenting vilket gör mig väldigt orolig Har precis beställt en Angelsound som jag hoppas kommer imorgon så att jag förhoppningsvis kan lugna mig lite.

    3. Vad för graviditetssymptom/besvär har du nu?

    Livmodern tar emot när jag ska böja mig framåt, blir lätt andfådd när jag gått uppför trappor, törstig. Annars känner jag inte så mycket men det har jag ju i och för sig inte gjort denna graviditet överhuvudtaget, har varit väldigt symptomfri.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Känner att jag...
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2010-05-28, 17:32
  2. känner mig så ....
    By Anonym in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-27, 22:33
  3. Någon som känner till, eller känner nån
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-01, 12:08
  4. Hur känner ni er?
    By Cayenne-73 in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 10:18
  5. känner mig låg
    By björnis in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 11:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar