försäkringar
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Oct 2008
    #1

    försäkringar

    Jag har en fråga om försäkringar. Jag har hört nån stans, vet inte var, att man kan få ut på försäkringen när man får en diagnos, stämmer det eller är jag helt ute och cyklar...
  2. 1
    försäkringar Jag har en fråga om försäkringar. Jag har hört nån stans, vet inte var, att man kan få ut på försäkringen när man får en diagnos, stämmer det eller är jag helt ute och cyklar...
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2
    Vi har fått ut på försäkringar för vår dotter med AS. Hon är 18, och vi har fått argumentera en hel del med försäkrningsbolaget efterom villkoren i försäkringen ändrats och npf numera inte ingår i den försäkring vi tecknat.

    Eftersom vi kunde påvisa att hon hade symptom innan de ändrade sina villkor, så gick vår överklagan igenom.

    Jag tror att det är svårt att få ut något om man har yngre barn, man jag är inte säker.
  4. 2
    Vi har fått ut på försäkringar för vår dotter med AS. Hon är 18, och vi har fått argumentera en hel del med försäkrningsbolaget efterom villkoren i försäkringen ändrats och npf numera inte ingår i den försäkring vi tecknat.

    Eftersom vi kunde påvisa att hon hade symptom innan de ändrade sina villkor, så gick vår överklagan igenom.

    Jag tror att det är svårt att få ut något om man har yngre barn, man jag är inte säker.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Vi fick ut från Folksam förra året för sonen på 14 år med AS. Det var det mest lättvindiga jag har begärt när det gäller hjälp till sonen. Bara att skicka in "ansökan" och läkarintyg.
  6. 3
    Vi fick ut från Folksam förra året för sonen på 14 år med AS. Det var det mest lättvindiga jag har begärt när det gäller hjälp till sonen. Bara att skicka in "ansökan" och läkarintyg.
  7. Medlem sedan
    Nov 2008
    #4
    Har TryggHansa
    sonen var försäkrad i min mage hos Holmia som TH sedan har tagit över.....han fick diagnos autism med lågbegåvning när han fyllde 8 år (nu är han nästan 10), jag kämpar fortfarande med TH och ärende liger just nu hos Personförsäkringsnämden och det verkar så att det tar sin tid....
    Hos visa försäkringar så är det inte alls lätt, men har du en försäkring så borde du ansöka, tycker jag....
  8. 4
    Har TryggHansa
    sonen var försäkrad i min mage hos Holmia som TH sedan har tagit över.....han fick diagnos autism med lågbegåvning när han fyllde 8 år (nu är han nästan 10), jag kämpar fortfarande med TH och ärende liger just nu hos Personförsäkringsnämden och det verkar så att det tar sin tid....
    Hos visa försäkringar så är det inte alls lätt, men har du en försäkring så borde du ansöka, tycker jag....
  9. Medlem sedan
    May 2008
    #5
    Vi får inget, kommer inte ihåg försäkringsbolaget men autism täcks inte.
  10. 5
    Vi får inget, kommer inte ihåg försäkringsbolaget men autism täcks inte.
  11. Medlem sedan
    Oct 2008
    #6
    Jag har folksam, så det finns hopp alltså...
    De har varit jättesnabba att betala ut förut när lillebror ramlade och spräckte skallbenet, de betalade bara ut för både skadan, inläggningen på sjukhus samt förlorad arbetsinkomst, vi skickade inte ens in läkarintyg...

    Men jag trodde det kanske var annorlunda med AS och sånt, men det verkar ju helt bero på vilket bolag man har...
  12. 6
    Jag har folksam, så det finns hopp alltså...
    De har varit jättesnabba att betala ut förut när lillebror ramlade och spräckte skallbenet, de betalade bara ut för både skadan, inläggningen på sjukhus samt förlorad arbetsinkomst, vi skickade inte ens in läkarintyg...

    Men jag trodde det kanske var annorlunda med AS och sånt, men det verkar ju helt bero på vilket bolag man har...
  13. Medlem sedan
    Jan 2001
    #7
    vilket bolag har ni?
  14. 7
    vilket bolag har ni?
  15. Medlem sedan
    Nov 2008
    #8
    undrar....
    Vilket Försäkringsbolag har Du??

    Tacksam för svar om möjligt
  16. 8
    undrar....
    Vilket Försäkringsbolag har Du??

    Tacksam för svar om möjligt

Liknande trådar

  1. Försäkringar
    By lena m 3 barn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 12:13
  2. Försäkringar
    By Wernan in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-29, 10:03
  3. Försäkringar???
    By kladdmaja in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 09:58
  4. Försäkringar
    By Nyman in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 07:11
  5. försäkringar??
    By druvan in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-19, 16:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar