Namn djungel..
_0904 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2008
    #1

    Namn djungel..

    Är det någon som redan har bestämt namn på lillan/lillen i magen?

    Visst är det mycket svårare med pojknamn än med flicknamn??
  2. 1
    Namn djungel.. Är det någon som redan har bestämt namn på lillan/lillen i magen?

    Visst är det mycket svårare med pojknamn än med flicknamn??
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2
    Ja, tycker oxå att det är svårare med pojknamn. Nu är det troligtvis en tjej i magen. Vi har några som vi ska välja emellan. Men skulle det bli pojke har vi en på lager som iaf jag absolut vill ha.
  4. 2
    Ja, tycker oxå att det är svårare med pojknamn. Nu är det troligtvis en tjej i magen. Vi har några som vi ska välja emellan. Men skulle det bli pojke har vi en på lager som iaf jag absolut vill ha.
  5. Medlem sedan
    Jul 2008
    #3
    Arabelle om det är en flicka och neo om det blir en pojke haha ja tycker med det är svårare med pojknamn ;P
  6. 3
    Arabelle om det är en flicka och neo om det blir en pojke haha ja tycker med det är svårare med pojknamn ;P
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Flicknamn är spikat

    sedan 6 år tillbaka!! =)
    Vi bestämde att flicka-Emma pojke-Dennis när våran första kom så jag har en Dennis.
    När andra kom så var det flicka-Emma pojke-Emil så en Emil finns oxå!
    Nu är det flicka-Emma men pojke-?????? Har förbrukat mina pojknamn och jag tror det är en 3:e pojke men hittar inget som passar!
    Någon som har förslag på passande pojk namn till Dennis o Emil? Ska helst vara ett namn som inte automatiskt blir ett smknamn (per blir pelle osv osv)

    Kram på er där ute!
    Vivi Dennis0308 Emil0508
  8. 4
    Flicknamn är spikat sedan 6 år tillbaka!! =)
    Vi bestämde att flicka-Emma pojke-Dennis när våran första kom så jag har en Dennis.
    När andra kom så var det flicka-Emma pojke-Emil så en Emil finns oxå!
    Nu är det flicka-Emma men pojke-?????? Har förbrukat mina pojknamn och jag tror det är en 3:e pojke men hittar inget som passar!
    Någon som har förslag på passande pojk namn till Dennis o Emil? Ska helst vara ett namn som inte automatiskt blir ett smknamn (per blir pelle osv osv)

    Kram på er där ute!
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5
    Vi får en liten tjej o hon ska heta Ida-Li!
    Vi har 2 pojkar innan: Pontus 16år och Kian 8år.

    Pojknamn är otroligt svårt tycker jag.. lite extra glad över att få en tjej bara därför..
  10. 5
    Vi får en liten tjej o hon ska heta Ida-Li!
    Vi har 2 pojkar innan: Pontus 16år och Kian 8år.

    Pojknamn är otroligt svårt tycker jag.. lite extra glad över att få en tjej bara därför..
  11. Medlem sedan
    Apr 2006
    #6
    Tänker bara på pojknamn efter som UL ganska tydligt visade att det var en lite grabb som ligger därinne.
    Viggo ska han nog heta, det känn rätt nu men är ju inte säkert att det passar när man väl ser lille bebben.
    Reservnamn: Albin, Alvin, Fabian, Emil, Leo, Max... Här fick ni några tips på pojknamn. Jag har inte ens vågat tänka på flicknamn...
  12. 6
    Tänker bara på pojknamn efter som UL ganska tydligt visade att det var en lite grabb som ligger därinne.
    Viggo ska han nog heta, det känn rätt nu men är ju inte säkert att det passar när man väl ser lille bebben.
    Reservnamn: Albin, Alvin, Fabian, Emil, Leo, Max... Här fick ni några tips på pojknamn. Jag har inte ens vågat tänka på flicknamn...
  13. mamma till lille t
    #7
    Här är det bestämt redan. Dels för att vi tycker att vi hittat rätt, dels för att underlätta för lille t, det blir ju ändå mycket nytt med bebisen, så det känns bättre att han redan nu vet att blir det en flicka blir det en Tina och blir det en pojke så blir det en Birger.

    Min man valde pojknamnet, som han ville att lille t skulle heta, men då gick jag inte med på det, men nu har jag haft fem år på mej att vänja mej vid namnet och tycker det är okej. Min man hoppas att det blir en pojke.

    Jag hoppas att det blir en flicka och jag har fått välja flicknamnet. Ville ha ett till namn på t och tycker att Tina är finaste namnet, min man tycker att det är helt okej.

    Lille t var lite osäker i början, men nu när vi pratat om det ganska länge så gillar han både namnen.
  14. 7
    Här är det bestämt redan. Dels för att vi tycker att vi hittat rätt, dels för att underlätta för lille t, det blir ju ändå mycket nytt med bebisen, så det känns bättre att han redan nu vet att blir det en flicka blir det en Tina och blir det en pojke så blir det en Birger.

    Min man valde pojknamnet, som han ville att lille t skulle heta, men då gick jag inte med på det, men nu har jag haft fem år på mej att vänja mej vid namnet och tycker det är okej. Min man hoppas att det blir en pojke.

    Jag hoppas att det blir en flicka och jag har fått välja flicknamnet. Ville ha ett till namn på t och tycker att Tina är finaste namnet, min man tycker att det är helt okej.

    Lille t var lite osäker i början, men nu när vi pratat om det ganska länge så gillar han både namnen.
  15. Medlem sedan
    Oct 2001
    #8
    LOL! Jag heter Tina och min pappa heter Birger :-) Och jag tycker att ni gör bra namnval, jag är nöjd med Tina.
  16. 8
    LOL! Jag heter Tina och min pappa heter Birger :-) Och jag tycker att ni gör bra namnval, jag är nöjd med Tina.
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9

    vi tror

    att vi bestämt. Ida eller Stina om det är en flicka och Måns om det är en pojke.
  18. 9
    vi tror att vi bestämt. Ida eller Stina om det är en flicka och Måns om det är en pojke.
  19. Mamma till lille t
    #10
    Va kul att höra, jag känner bara ytligt en som heter Tina och när jag sa att barnet kommer få det namnet om det blir en flicka, sa hon bara stackar barn

    Kul att höra att alla inte tänker så.

    Tror nog att det alltid finns människor som inte gillar ett vist namn, så man kan inte gå efter det, utan får bara ta det man själv gillar. Skulle barnet nu avsky det så kan den ju byta när den blir äldre.
  20. 10
    Va kul att höra, jag känner bara ytligt en som heter Tina och när jag sa att barnet kommer få det namnet om det blir en flicka, sa hon bara stackar barn

    Kul att höra att alla inte tänker så.

    Tror nog att det alltid finns människor som inte gillar ett vist namn, så man kan inte gå efter det, utan får bara ta det man själv gillar. Skulle barnet nu avsky det så kan den ju byta när den blir äldre.
  21. Medlem sedan
    Sep 2008
    #11
    Min pappa heter också Birger, jättekul att det namnet kommer tillbaka
  22. 11
    Min pappa heter också Birger, jättekul att det namnet kommer tillbaka
  23. Medlem sedan
    Sep 2008
    #12
    Kanske Joel skulle passa?
  24. 12
    Kanske Joel skulle passa?
  25. Medlem sedan
    Oct 2008
    #13
    Flicka har varit lättare. Är nu nere på 2 namn. Livia eller Lia. Jag lutar mer åt Lia, men sambon har inte riktigt bestämt sig än!?
    Pojknamn har varit jättesvårt. Jag har tillslut fastnat för ett namn jag hitta här på forumet.( Ursäkta "stölden" ) Min sambo har inte riktigt bestämt sig än här heller. Men det lutar starkt åt Kian
  26. 13
    Flicka har varit lättare. Är nu nere på 2 namn. Livia eller Lia. Jag lutar mer åt Lia, men sambon har inte riktigt bestämt sig än!?
    Pojknamn har varit jättesvårt. Jag har tillslut fastnat för ett namn jag hitta här på forumet.( Ursäkta "stölden" ) Min sambo har inte riktigt bestämt sig än här heller. Men det lutar starkt åt Kian
  27. Medlem sedan
    Sep 2008
    #14
    Jo, jag håller med, flicknamn är lättare kanske för att vi alla är tjejer

    Vi vet ju inte vad bebisen är för kön (och vill ju inte heller veta) plus att det måste vara namn som man kan uttala både i Sverige och i Spanien, så som det ser ut nu kommer det bli en Vega eller en Martin.

    Jag skulle gärna vilja ha en Maya men det finns en tecknad serie som gick på 80-talet i Spanien om ett bi som hette Maya och alla associerar fortfarande det namnet med serien....så vi får väl vänta och se om vi kanske får en andra flicka någon gång (om detta är en flicka)
  28. 14
    Jo, jag håller med, flicknamn är lättare kanske för att vi alla är tjejer

    Vi vet ju inte vad bebisen är för kön (och vill ju inte heller veta) plus att det måste vara namn som man kan uttala både i Sverige och i Spanien, så som det ser ut nu kommer det bli en Vega eller en Martin.

    Jag skulle gärna vilja ha en Maya men det finns en tecknad serie som gick på 80-talet i Spanien om ett bi som hette Maya och alla associerar fortfarande det namnet med serien....så vi får väl vänta och se om vi kanske får en andra flicka någon gång (om detta är en flicka)
  29. Medlem sedan
    Nov 2003
    #15
    hahaha... varsegod! Ja visst e Kian fint!
    Kian är ursprungligen ett irländsk namn och betyder "ålderdomlig, uråldrig" eller "den forntida".

    Kian betyder också "kung" på persiska. Namnet förekommer även i flickform och uttalas då Kiana.

    Livia och Lia är superfint...
  30. 15
    hahaha... varsegod! Ja visst e Kian fint!
    Kian är ursprungligen ett irländsk namn och betyder "ålderdomlig, uråldrig" eller "den forntida".

    Kian betyder också "kung" på persiska. Namnet förekommer även i flickform och uttalas då Kiana.

    Livia och Lia är superfint...
  31. Medlem sedan
    Feb 2007
    #16
    Jo det är super svårt med namn, flicknamn har vi nog någorlunda klart, men det kanske inte är en med det namnet som kommer ut Pojknamn är knepigare, kommer inte på något vi båda gillar, tror ju att det är en kille oxå
  32. 16
    Jo det är super svårt med namn, flicknamn har vi nog någorlunda klart, men det kanske inte är en med det namnet som kommer ut Pojknamn är knepigare, kommer inte på något vi båda gillar, tror ju att det är en kille oxå
  33. Medlem sedan
    Oct 2001
    #17
    Om ni vill låna ett till namn från vår familj så kan ni ta Anita. Det heter min mamma och det har (helt otippat!) hamnat med på vår favvolista :-)
  34. 17
    Om ni vill låna ett till namn från vår familj så kan ni ta Anita. Det heter min mamma och det har (helt otippat!) hamnat med på vår favvolista :-)
  35. Medlem sedan
    Jan 2003
    #18

    hmm

    Inte helt fel men bekanta till oss har en emil o i samma familj finns en joel så, nä blir för mkt härma!! =)
    Vivi Dennis0308 Emil0508
  36. 18
    hmm Inte helt fel men bekanta till oss har en emil o i samma familj finns en joel så, nä blir för mkt härma!! =)
  37. Medlem sedan
    Dec 2002
    #19
    Pojknamn har vi ett. Det känner vi oss ganska säkra på.

    Flicknamn däremot... Huj vilken soppa!

    Inget vi än så länge smakat på har känts rätt, så näe, flicknamn är svårt.
  38. 19
    Pojknamn har vi ett. Det känner vi oss ganska säkra på.

    Flicknamn däremot... Huj vilken soppa!

    Inget vi än så länge smakat på har känts rätt, så näe, flicknamn är svårt.
  39. Medlem sedan
    Jan 2003
    #20

    anton?

    adam? Liam? Hugo?
  40. 20
    anton? adam? Liam? Hugo?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Djungel, help
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-30, 12:51
  2. En djungel...
    By kickik in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-06, 20:16
  3. Djungel!!
    By Lilla Mjau in forum Bebissnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-18, 16:33
  4. det är ju en djungel!!
    By lady_black in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 10:14
  5. Overall djungel.......
    By sandra & co in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 08:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar