Livets mirakel
_0907 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2004
    #1

    Livets mirakel

    Nu är det inte första gången jag ser filmen och boken har jag läst ett hundratal ggr, men ändå! Den blir bara bättre och bättre. Tänk att vi finns till!!

    Så många tankar som börjar gro när man ser filmen. Nu ska jag se den ur ett annat perspektiv (än att bara se på fina bilder) eftersom det var på lektionstid, jag är inne på området "celler". Celler är sjukt intressant. HUR vet dom att dom ska bygga skellet, blodomlopp mm och HUR vet dom vilka celler dom ska dras till för att bygga. Ja det svaret vet jag inte om jag någonsin får svar på *ler*

    Har jag tråkat ut er alldeles?
    Cornelia Engla Elvira 010719

    Alva Ester Annica 090708

    Besök gärna det Dismoniska Reviret:
    http://www.dismonia.blogspot.com
  2. 1
    Livets mirakel Nu är det inte första gången jag ser filmen och boken har jag läst ett hundratal ggr, men ändå! Den blir bara bättre och bättre. Tänk att vi finns till!!

    Så många tankar som börjar gro när man ser filmen. Nu ska jag se den ur ett annat perspektiv (än att bara se på fina bilder) eftersom det var på lektionstid, jag är inne på området "celler". Celler är sjukt intressant. HUR vet dom att dom ska bygga skellet, blodomlopp mm och HUR vet dom vilka celler dom ska dras till för att bygga. Ja det svaret vet jag inte om jag någonsin får svar på *ler*

    Har jag tråkat ut er alldeles?
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Kommer du ihåg det programmet från när vi var små då (ja, eller jag iallafall, för allt jag vet kan ju du vara 22 iofs ) som hette En Cellsam historia? Jag beställde den till June och sen var det jag som var helt galen och bara kom igen, June bra en gång till.
    Det är ju som Livets mirakel fast så att barn kan förstå. Och ja, det är ju tecknat också.
  4. 2
    Kommer du ihåg det programmet från när vi var små då (ja, eller jag iallafall, för allt jag vet kan ju du vara 22 iofs ) som hette En Cellsam historia? Jag beställde den till June och sen var det jag som var helt galen och bara kom igen, June bra en gång till.
    Det är ju som Livets mirakel fast så att barn kan förstå. Och ja, det är ju tecknat också.
  5. Medlem sedan
    Oct 2003
    #3
    Jag känner likadant. Läser spädbarnspsykologi o medicinsk grundkurs just nu o man blir alldeles hänförd över hur allt funkar.
    I spädbarnspsykologin har vi just gått in i graviditeten o hur kvinnan ställer om sig, det mesta händer runt månad 4 o framåt där vi är nu så det är sjukt intressant.
  6. 3
    Jag känner likadant. Läser spädbarnspsykologi o medicinsk grundkurs just nu o man blir alldeles hänförd över hur allt funkar.
    I spädbarnspsykologin har vi just gått in i graviditeten o hur kvinnan ställer om sig, det mesta händer runt månad 4 o framåt där vi är nu så det är sjukt intressant.
  7. Medlem sedan
    Jan 2009
    #4
    Den serien kommer jag ihåg. Det var min favoritserie. Var det inte nån figur som var väldigt klok och hade långt skägg?
  8. 4
    Den serien kommer jag ihåg. Det var min favoritserie. Var det inte nån figur som var väldigt klok och hade långt skägg?
  9. Medlem sedan
    Jan 2009
    #5
    En länk till serien för er som inte riktigt kommer ihåg vilken serie det var http://www.youtube.com/watch?v=kbNSMWrM4bw
  10. 5
    En länk till serien för er som inte riktigt kommer ihåg vilken serie det var http://www.youtube.com/watch?v=kbNSMWrM4bw
  11. Medlem sedan
    Jan 2009
    #6
    Vad spännande att läsa om något som är så aktuellt för en själv. Medicinsk grundkurs har jag läst det var en nyttig kurs men nu läser jag marknadsföring.
  12. 6
    Vad spännande att läsa om något som är så aktuellt för en själv. Medicinsk grundkurs har jag läst det var en nyttig kurs men nu läser jag marknadsföring.
  13. Medlem sedan
    Jan 2009
    #7
    Vad är det du läser?
  14. 7
    Vad är det du läser?
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    Ja precis! De borde visa de filmerna på biologilektionerna, jag har liksom lärt mig jättemycket! D
  16. 8
    Ja precis! De borde visa de filmerna på biologilektionerna, jag har liksom lärt mig jättemycket! D
  17. Medlem sedan
    Aug 2004
    #9
    Oh nej den kommer jag inte ihåg Jag är inte 22 dock, plussa 6 år, börjar bli gammal!!

    Den ska jag kolla upp!!
  18. 9
    Oh nej den kommer jag inte ihåg Jag är inte 22 dock, plussa 6 år, börjar bli gammal!!

    Den ska jag kolla upp!!
  19. Medlem sedan
    Aug 2004
    #10
    Meeen oh vad bra, ska kolla=)
  20. 10
    Meeen oh vad bra, ska kolla=)
  21. Medlem sedan
    Aug 2004
    #11
    Jag läser till usk:a just nu och planerar att läsa vidare till syrra efter det. Sen blir det till att jobba på akut/ambulans/förlossning om jag får som jag vill
  22. 11
    Jag läser till usk:a just nu och planerar att läsa vidare till syrra efter det. Sen blir det till att jobba på akut/ambulans/förlossning om jag får som jag vill
  23. Medlem sedan
    Oct 2003
    #12
    Det värsta är att boken vi läser nu Daniel Stern "en mor blir till" kan jag knappt läsa mer än några sidor för sen måste jag andas o lite för jag är alldeles tårögd. Han sätter precis ord på alla känslor o egentligen hatar ja att vara så här känslosam men under grav är det tydligen nåt jag är.. SÅ jag läser ett par sidor i taget o sen gråter jag lite grann ;-)
  24. 12
    Det värsta är att boken vi läser nu Daniel Stern "en mor blir till" kan jag knappt läsa mer än några sidor för sen måste jag andas o lite för jag är alldeles tårögd. Han sätter precis ord på alla känslor o egentligen hatar ja att vara så här känslosam men under grav är det tydligen nåt jag är.. SÅ jag läser ett par sidor i taget o sen gråter jag lite grann ;-)
  25. Medlem sedan
    Aug 2004
    #13
    Oh det hade jag med velat läsa, spädbarnspsykologi! Själv får jag bara läsa vanlig psykologi. Läser också medicinsk grundkurs och en massa annat. Har aldrig hört talas om spädbarnsp. Vad läser du till?
  26. 13
    Oh det hade jag med velat läsa, spädbarnspsykologi! Själv får jag bara läsa vanlig psykologi. Läser också medicinsk grundkurs och en massa annat. Har aldrig hört talas om spädbarnsp. Vad läser du till?
  27. Medlem sedan
    Oct 2003
    #14
    Jag läser inte till nåt, bara för intressets skull. Spädpsyk går nu för första året på nätet från kalmars universitet/högskola. Det är JÄTTEkul verkligen. Det är 15 p så välj till det nån gång tycker jag. Sen läser jag då med. grund o Autism o funktionshinder. Så lite blandad kompott :-)
  28. 14
    Jag läser inte till nåt, bara för intressets skull. Spädpsyk går nu för första året på nätet från kalmars universitet/högskola. Det är JÄTTEkul verkligen. Det är 15 p så välj till det nån gång tycker jag. Sen läser jag då med. grund o Autism o funktionshinder. Så lite blandad kompott :-)
  29. Medlem sedan
    Aug 2004
    #15
    Jasså, kalmar dessutom Det skulle vara kul att plussa på nu faktisk!!

    Vad härligt med ngn som läser för intressets skull *S*
  30. 15
    Jasså, kalmar dessutom Det skulle vara kul att plussa på nu faktisk!!

    Vad härligt med ngn som läser för intressets skull *S*
  31. Medlem sedan
    Aug 2004
    #16
    Jag sökte efter den men fann den inte, synd att den inte går att ladda hem. Den kostar nämligen 499:- att beställa :/
  32. 16
    Jag sökte efter den men fann den inte, synd att den inte går att ladda hem. Den kostar nämligen 499:- att beställa :/
  33. Medlem sedan
    Jan 2009
    #17
    Jo den finns! En cellsam historia 6st dvd totalt 25 GB
  34. 17
    Jo den finns! En cellsam historia 6st dvd totalt 25 GB
  35. Medlem sedan
    Aug 2004
    #18
    Har inte DC++ här hemma. Sitter på thepiratbay och powerbits, där finns den inte. Är så sugen på att se den *ler*
  36. 18
    Har inte DC++ här hemma. Sitter på thepiratbay och powerbits, där finns den inte. Är så sugen på att se den *ler*
  37. Medlem sedan
    Aug 2004
    #19
    Hittade den nu Tar ett tag att få hem den men nu är den på g iaf=) Tack så mkt
  38. 19
    Hittade den nu Tar ett tag att få hem den men nu är den på g iaf=) Tack så mkt
  39. Medlem sedan
    May 2005
    #20
    Den här roliga gjorde jag: beställde, betalade 499 och tittade på filmerna. Ville del ame dmig av nostalgin till exsambo J och skickade således med filmen hem till honom med junisen. Men jag hade glömt vilken klant han är, så jag fick tillbaka en av skivorna helt förstörd och tusen repad! *muttrar*
  40. 20
    Den här roliga gjorde jag: beställde, betalade 499 och tittade på filmerna. Ville del ame dmig av nostalgin till exsambo J och skickade således med filmen hem till honom med junisen. Men jag hade glömt vilken klant han är, så jag fick tillbaka en av skivorna helt förstörd och tusen repad! *muttrar*
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Livets små frågor.
    By *Koala* in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-10-01, 20:33
  2. Livets goda...
    By Wallander in forum Ordet är fritt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2009-01-10, 14:52
  3. livets bok
    By Familjnu in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 19:01
  4. Livets ord
    By Helena in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-17, 21:02
  5. Hur ser Livets ord på
    By Helena in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-06-16, 16:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar