Blödning efter samlag? (Intimt)
_0909 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2008
    #1

    Blödning efter samlag? (Intimt)

    Hejsan!
    Imorse när vi äntligen fick till "det" lite så var allt kanon Nu efter när så kommer ju "sattsen" ut lite då och då under 24 tim ungefär vilket det brukar va för min del.. Märkte inget direkt efter.. Men nu när jag stod i dushen så kom det mer och det var rödaprickar i det.. hmmmm.... Vet inte om jag ska tolka det som en blödning eller.. Men det så defenitivt ut som blod..

    Kommer inget mer nu när jag går på toa och torkar mig stup i kvarten.. Hur skulle ni tolka det? Ska jag avakta med mera mys eller va tror ni??

    Blev väldigt intimt.. hehhehe.. Men man kan väl dela det mesta här
  2. 1
    Blödning efter samlag? (Intimt) Hejsan!
    Imorse när vi äntligen fick till "det" lite så var allt kanon Nu efter när så kommer ju "sattsen" ut lite då och då under 24 tim ungefär vilket det brukar va för min del.. Märkte inget direkt efter.. Men nu när jag stod i dushen så kom det mer och det var rödaprickar i det.. hmmmm.... Vet inte om jag ska tolka det som en blödning eller.. Men det så defenitivt ut som blod..

    Kommer inget mer nu när jag går på toa och torkar mig stup i kvarten.. Hur skulle ni tolka det? Ska jag avakta med mera mys eller va tror ni??

    Blev väldigt intimt.. hehhehe.. Men man kan väl dela det mesta här
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    klart man kan!

    det är därför vi finns här!
    Jag skulle tippa att det är dina slemhinnor som har blivit lite torra, det är supervanligt under graviditeten. Dessutom har vi mycket mer blod i de nedre regionerna nu så man blöder lättare. Så antagligen blöder du inte just nu, utan det är uppblandat med satsen och håller sig därmed flytande. Men visst, om du skulle få ont ska du givetvis kolla upp det!
    Stor kram
  4. 2
    klart man kan! det är därför vi finns här!
    Jag skulle tippa att det är dina slemhinnor som har blivit lite torra, det är supervanligt under graviditeten. Dessutom har vi mycket mer blod i de nedre regionerna nu så man blöder lättare. Så antagligen blöder du inte just nu, utan det är uppblandat med satsen och håller sig därmed flytande. Men visst, om du skulle få ont ska du givetvis kolla upp det!
    Stor kram
  5. Medlem sedan
    Dec 2008
    #3
    Det kom mer blod strax efter även det blandat i "satsen".. Ringde läkaren och han ordinerade vila och úndvika lyft. LÄTT, när man är ensam med en trottsig 20 månaders lite tjej!! Han trodde också att det berode på samlag tidigare på dagen. Förhoppnings ska jag få låna en vänns apparat som man kan höra bebisens hjärtljud med. Och kommer nog få den ikväll. Så hoppas att jag hör!!

    Tack för ditt svar! Känns så skönt att bolla lite
  6. 3
    Det kom mer blod strax efter även det blandat i "satsen".. Ringde läkaren och han ordinerade vila och úndvika lyft. LÄTT, när man är ensam med en trottsig 20 månaders lite tjej!! Han trodde också att det berode på samlag tidigare på dagen. Förhoppnings ska jag få låna en vänns apparat som man kan höra bebisens hjärtljud med. Och kommer nog få den ikväll. Så hoppas att jag hör!!

    Tack för ditt svar! Känns så skönt att bolla lite
  7. Medlem sedan
    Jan 2009
    #4
    OM du är orolig så kontakta din barnmorska, det skulle jag göra. Själv är jag med barn för första gången så jag har ingen aning hur det är men jag skulle göra så.
  8. 4
    OM du är orolig så kontakta din barnmorska, det skulle jag göra. Själv är jag med barn för första gången så jag har ingen aning hur det är men jag skulle göra så.
  9. Medlem sedan
    Jan 2009
    #5
    ...så slipper man bära på oro menar jag.
  10. 5
    ...så slipper man bära på oro menar jag.
  11. Medlem sedan
    Feb 2002
    #6
    Det är jättevanligt och ingen fara. Har haft det så från och till under de andra graviditeterna, det är slemhinnorna som är sköra och lätt börjar blöda när man är gravid. Men blöder det mycket, mer än typ en femkrona i trosorna med färskt blod, bör det kollas upp.
  12. 6
    Det är jättevanligt och ingen fara. Har haft det så från och till under de andra graviditeterna, det är slemhinnorna som är sköra och lätt börjar blöda när man är gravid. Men blöder det mycket, mer än typ en femkrona i trosorna med färskt blod, bör det kollas upp.

Liknande trådar

  1. Blödning efter samlag
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-06-14, 21:51
  2. Blödning efter samlag
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-08-23, 21:16
  3. Blödning efter samlag
    By Anonym in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-19, 08:40
  4. Blödning vid samlag
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 08:20
  5. Blödning efter samlag?
    By C in forum Sex & erotik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 17:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar