blodpropp i fingret
_0907 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    blodpropp i fingret

    någon som råkat ut för det någon gång? Jag fick det i lördags, förstod inte alls vad som hände utan helt plötsligt gjorde det bara jätteont i fingret och jag frågade dotra om hon sett att jag slagit i det eller stuckit mig på något. Sullet blått och ömt blev hela fingret utom toppen, såg jättelustigt ut och gjorde som sagt ont...

    visste inte ens man kunde få blodproppar sådär...
  2. 1
    blodpropp i fingret någon som råkat ut för det någon gång? Jag fick det i lördags, förstod inte alls vad som hände utan helt plötsligt gjorde det bara jätteont i fingret och jag frågade dotra om hon sett att jag slagit i det eller stuckit mig på något. Sullet blått och ömt blev hela fingret utom toppen, såg jättelustigt ut och gjorde som sagt ont...

    visste inte ens man kunde få blodproppar sådär...
  3. Medlem sedan
    Oct 2000
    #2
    Oj, har du varit på sjukhuset/vårdcentralen och fått proppen kontrollerad?
    Jag har ju som jag sagt tidigare extra lätt för att bilda blodproppar och går därför på mina fragminsprutor under graviditeten. Detta pga att det tydligen är extra "lätt" att bilda blodproppar under graviditeten. Blodet blir visst lite trögare.
    Har inte haft någon propp i fingret, däremot i vaden.
  4. 2
    Oj, har du varit på sjukhuset/vårdcentralen och fått proppen kontrollerad?
    Jag har ju som jag sagt tidigare extra lätt för att bilda blodproppar och går därför på mina fragminsprutor under graviditeten. Detta pga att det tydligen är extra "lätt" att bilda blodproppar under graviditeten. Blodet blir visst lite trögare.
    Har inte haft någon propp i fingret, däremot i vaden.
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    Ringde sjukvårdsrådgivningen efter lite påtryckning från min mor men de tyckte inte att det var något att kontrollera utan mådde jag bra i övrigt så var allt bra?! Så jag antog att det var ofarligt och hoppas att det är det?
    Det är betydligt värre att få en blodpropp i vaden vad jag förstått!
  6. 3
    Ringde sjukvårdsrådgivningen efter lite påtryckning från min mor men de tyckte inte att det var något att kontrollera utan mådde jag bra i övrigt så var allt bra?! Så jag antog att det var ofarligt och hoppas att det är det?
    Det är betydligt värre att få en blodpropp i vaden vad jag förstått!
  7. Medlem sedan
    Oct 2000
    #4
    Hmm...ja jag är ingen expert inom området men trodde att blodproppar kunde vandra vart man än fick dom. Men så kanske inte är fallet?!
    Fast jag tycker att det är lite konstigt att dom inte ville kolla dig på något sätt. Har man fått en blodpropp borde det bero på något?
  8. 4
    Hmm...ja jag är ingen expert inom området men trodde att blodproppar kunde vandra vart man än fick dom. Men så kanske inte är fallet?!
    Fast jag tycker att det är lite konstigt att dom inte ville kolla dig på något sätt. Har man fått en blodpropp borde det bero på något?
  9. Medlem sedan
    Jun 2004
    #5
    Usch, det låter otäckt. Ska du verkligen inte låta någon titta på fingret? Aldrig hört talas om att man kan få en propp i ett finger bara så där. Usch så obehagligt.
  10. 5
    Usch, det låter otäckt. Ska du verkligen inte låta någon titta på fingret? Aldrig hört talas om att man kan få en propp i ett finger bara så där. Usch så obehagligt.
  11. Medlem sedan
    Jun 2007
    #6
    de sa att det var ganska vanligt (men jag har då aldrig hört talas om det) men jag tänkte fråga bm nästa gång om jag kommer ihåg.
    Fingret är iaf normalfärgat igen så det verkar ju ha gått bra men jag ska hålla koll på det
  12. 6
    de sa att det var ganska vanligt (men jag har då aldrig hört talas om det) men jag tänkte fråga bm nästa gång om jag kommer ihåg.
    Fingret är iaf normalfärgat igen så det verkar ju ha gått bra men jag ska hålla koll på det
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    ja jag tyckte också att det var lite konstigt men tydligen är det ofarligt och relativt vanligt, de sa att om jag mådde bra i graviditeten för övrigt så var det inget att oroa sig för.

    Tack för att ni bryr er
  14. 7
    ja jag tyckte också att det var lite konstigt men tydligen är det ofarligt och relativt vanligt, de sa att om jag mådde bra i graviditeten för övrigt så var det inget att oroa sig för.

    Tack för att ni bryr er

Liknande trådar

  1. blodpropp
    By Nattuggla in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-18, 18:08
  2. 36 år och blodpropp
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-23, 21:40
  3. Blodpropp? :-(
    By Liselotte66 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-19, 06:07
  4. Blodpropp =(
    By Tinni in forum _0706 Junibarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 10:38
  5. Blodpropp
    By zazza2 in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-07, 18:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar