Ljud som förstärks i huvudet
Bokstavsbarn
  1. Undrande mamma
    #1

    Ljud som förstärks i huvudet

    Jag har en dotter på 12 år med känsliga sinnen och lite andra npf-symptom. Hon har ingen diagnos men det finns ADHD och Asperger i släkten.

    Hon klagar på att det ibland uppstår lite konstigheter med ljud inne i huvudet. Hennes egen röst och ljud från egna rörelser liksom förstärks. Om hon sätter på TV:n eller musik eller nåt så hamnar ljuden inuti huvudet i bakgrunden.

    Nån som känner igen detta?

    Hon har också problem att känna skillnad på hunger och mättnad plus lite läs- och skrivsvårigheter.
  2. 1
    Ljud som förstärks i huvudet Jag har en dotter på 12 år med känsliga sinnen och lite andra npf-symptom. Hon har ingen diagnos men det finns ADHD och Asperger i släkten.

    Hon klagar på att det ibland uppstår lite konstigheter med ljud inne i huvudet. Hennes egen röst och ljud från egna rörelser liksom förstärks. Om hon sätter på TV:n eller musik eller nåt så hamnar ljuden inuti huvudet i bakgrunden.

    Nån som känner igen detta?

    Hon har också problem att känna skillnad på hunger och mättnad plus lite läs- och skrivsvårigheter.
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2
    Helt förståeligt även om jag inte kan säga med vilken diagnos det hör ihop med hos din dotter. Hjärnan är känslig och även de som inte brukar ha sådana här problem som du beskriver kan få det av olika orsaker såsom migrän, sjukdom, trötthet eller sjukdomar i hjärnan. Kan också orsakas av mediciner som påverkar hjärnan. En del människor kan bli direkt aggressiva av starka och störande ljud. För att uttrycka det på något sätt så är det som filtret i hjärnan inte fungerar korrekt.
  4. 2
    Helt förståeligt även om jag inte kan säga med vilken diagnos det hör ihop med hos din dotter. Hjärnan är känslig och även de som inte brukar ha sådana här problem som du beskriver kan få det av olika orsaker såsom migrän, sjukdom, trötthet eller sjukdomar i hjärnan. Kan också orsakas av mediciner som påverkar hjärnan. En del människor kan bli direkt aggressiva av starka och störande ljud. För att uttrycka det på något sätt så är det som filtret i hjärnan inte fungerar korrekt.
  5. Medlem sedan
    Feb 2002
    #3
    Vuxen med ADD. Jag störs av att det låter från min hjärna när jag springer. Då kommer det klickljud, mkt störande.

    Jag har stora problem med ljud från min omgivning. Tvingas ofta åka i bussar som har diverse olika defekter. Försöker räkna ut var ljuden hörs minst, och sätter mig där. Ngn gång kan det innebära att jag måste byta plats, efter att ha satt mig första gången. Helt totalt osvenskt!

    Jag tror ofta att jag är hungrig, om jag är törstig, Det är ett stort hinder. Jag är ständigt "på". Misstolkar mina signaler. Nu är det tex natt. Jag kan då tro att jag är hungrig, när jag egentligen är trött, och behöver sova,
  6. 3
    Vuxen med ADD. Jag störs av att det låter från min hjärna när jag springer. Då kommer det klickljud, mkt störande.

    Jag har stora problem med ljud från min omgivning. Tvingas ofta åka i bussar som har diverse olika defekter. Försöker räkna ut var ljuden hörs minst, och sätter mig där. Ngn gång kan det innebära att jag måste byta plats, efter att ha satt mig första gången. Helt totalt osvenskt!

    Jag tror ofta att jag är hungrig, om jag är törstig, Det är ett stort hinder. Jag är ständigt "på". Misstolkar mina signaler. Nu är det tex natt. Jag kan då tro att jag är hungrig, när jag egentligen är trött, och behöver sova,
  7. Medlem sedan
    Feb 2009
    #4

    tycker jag känner igen lite

    Finns det ngn bra stans det står mer om ljudöverkänslighet? Vet ngn?
  8. 4
    tycker jag känner igen lite Finns det ngn bra stans det står mer om ljudöverkänslighet? Vet ngn?

Liknande trådar

  1. Ljud i huvudet + det går fort i huvudet
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-26, 09:52
  2. Ljud?
    By isha in forum _0807 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-12, 10:24
  3. Nya ljud
    By zandran in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-09, 10:40
  4. ljud?
    By undrar bara in forum Sex & erotik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 13:09
  5. Det här med ljud
    By Lia75 in forum _05 Höstbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 15:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar