Stor mage
_0907 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Stor mage

    Känner ni oxå hur livmodern trycker upp under revbenen?? Jag tycker det är riktigt irriterande emellanåt, särskilt när man åker buss, eller måste sitta ganska upprätt. Även när man ätit tycker jag. Det trycker och spänner o känns som om man inte kan andas ordentligt typ.
    Ja ja, det kan ju tydligen vara så...men lite jobbigt är det...

    Sen undrar jag hur mycket man egentligen kan böja o sträcka o vända o vrida på sig? Kan bebisen bli klämd tror ni?

    Ja man börjar allt bli lite mer än lönnfet om man säger så...fast på något underligt vis är det lite befriande att bara få gå runt med sin stora mage
  2. 1
    Stor mage Känner ni oxå hur livmodern trycker upp under revbenen?? Jag tycker det är riktigt irriterande emellanåt, särskilt när man åker buss, eller måste sitta ganska upprätt. Även när man ätit tycker jag. Det trycker och spänner o känns som om man inte kan andas ordentligt typ.
    Ja ja, det kan ju tydligen vara så...men lite jobbigt är det...

    Sen undrar jag hur mycket man egentligen kan böja o sträcka o vända o vrida på sig? Kan bebisen bli klämd tror ni?

    Ja man börjar allt bli lite mer än lönnfet om man säger så...fast på något underligt vis är det lite befriande att bara få gå runt med sin stora mage
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2
    Ja, lite jobbigt är det faktiskt.. känner precis som du att andningen blir ansträngd.. Särskilt när bebis väljer att peta in en fot, eller vad det nu är, under revbenen också..

    Tror inte det är möjligt att klämma bebisen.. Så om inget annat som ischias eller foglossning eller nåt annat trams hindrar, så är det nog bara att hålla på som vanligt..
  4. 2
    Ja, lite jobbigt är det faktiskt.. känner precis som du att andningen blir ansträngd.. Särskilt när bebis väljer att peta in en fot, eller vad det nu är, under revbenen också..

    Tror inte det är möjligt att klämma bebisen.. Så om inget annat som ischias eller foglossning eller nåt annat trams hindrar, så är det nog bara att hålla på som vanligt..
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Nä, jag tror inte du kan lyckas klämma bebis så det är skadligt. Men nu börjar jag också känna att magen är så hög att det blir jobbigt med andning och mat och allt sånt.
  6. 3
    Nä, jag tror inte du kan lyckas klämma bebis så det är skadligt. Men nu börjar jag också känna att magen är så hög att det blir jobbigt med andning och mat och allt sånt.
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    nog börjar det kännas trångt alltid men min bebis vill liksom sträcka på hela kroppen samtidigt så magen blir extra bred då, revbenen har den som tur är inte hittat

    Har också funderat på det där med att klämma bebisen då jag cyklar och inte har höjt styret ännu (jag vet jag sa att jag skulle... men det kommer jag inte ihåg förrän det är dags att sätta sig på cykeln kl 05.45...) så jag antar att den då får mindre plats att röra sig på... försöker dock sträcka på mig vid rödlysena och nedförsbackarna så den kan kicka loss lite
  8. 4
    nog börjar det kännas trångt alltid men min bebis vill liksom sträcka på hela kroppen samtidigt så magen blir extra bred då, revbenen har den som tur är inte hittat

    Har också funderat på det där med att klämma bebisen då jag cyklar och inte har höjt styret ännu (jag vet jag sa att jag skulle... men det kommer jag inte ihåg förrän det är dags att sätta sig på cykeln kl 05.45...) så jag antar att den då får mindre plats att röra sig på... försöker dock sträcka på mig vid rödlysena och nedförsbackarna så den kan kicka loss lite
  9. Medlem sedan
    Apr 2008
    #5
    Vad gulligt att den sträcker sig på tvären sådär
    Min liksom drar med fötterna längs kanten till revbenen...den känns rätt märkligt

    På tal om att klämma...Det borde ju säga stopp, alltså man borde ju känna om det blir för trångt liksom? Å andra sidan syresätter du säkert din bebis jättebra med all motion du kör, så det väger säkert upp
  10. 5
    Vad gulligt att den sträcker sig på tvären sådär
    Min liksom drar med fötterna längs kanten till revbenen...den känns rätt märkligt

    På tal om att klämma...Det borde ju säga stopp, alltså man borde ju känna om det blir för trångt liksom? Å andra sidan syresätter du säkert din bebis jättebra med all motion du kör, så det väger säkert upp

Liknande trådar

  1. Stor mage
    By mickakela in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-24, 06:14
  2. v6+2 och stor mage!
    By Jolie in forum _0806 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 19:00
  3. stor mage?
    By Terese_C in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 18:56
  4. stor mage
    By M in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-18, 20:20
  5. stor mage
    By Sussie in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-09, 10:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar