Första natten i egen säng
_0710 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Första natten i egen säng

    sov Oliver igår. Han somnade så sött vid 19.30 och vaknade itne förän vid 5 i morse då han tultade in till oss och somnade om mellan mina ben. Först vid 7 kröp han upp och ville ha tutten.
    jag borde vara utvilad men tyvärr, vår sängrotation gjorde att jag och mannen sover i en 120 säng = trångt! eftersom han fortfarande itne är klar med spakling och slipning av vårt nya sovrum så jag kan börja måla snart. Till på köpet vaknade han i morse och kunde inte prata så nu drar det ut på tiden än mer eftersom han verkar ha fått storebrors halsfluss två veckor senare
    Skönt ändå att ha alla tre barnen i samma sovrum sovandes hela natten. De två stora som brukar vakna kl 6 oavsett omd et är helg eller vardag sov till kl 8 trots att de somna tidigt igår.
    Håll tummarna att deras nya sömnbeteende håller i sig.
    Mamma till Robin -02, Rebecca -05 & Oliver -07
    http://trollungarna.blogg.se/
  2. 1
    Första natten i egen säng sov Oliver igår. Han somnade så sött vid 19.30 och vaknade itne förän vid 5 i morse då han tultade in till oss och somnade om mellan mina ben. Först vid 7 kröp han upp och ville ha tutten.
    jag borde vara utvilad men tyvärr, vår sängrotation gjorde att jag och mannen sover i en 120 säng = trångt! eftersom han fortfarande itne är klar med spakling och slipning av vårt nya sovrum så jag kan börja måla snart. Till på köpet vaknade han i morse och kunde inte prata så nu drar det ut på tiden än mer eftersom han verkar ha fått storebrors halsfluss två veckor senare
    Skönt ändå att ha alla tre barnen i samma sovrum sovandes hela natten. De två stora som brukar vakna kl 6 oavsett omd et är helg eller vardag sov till kl 8 trots att de somna tidigt igår.
    Håll tummarna att deras nya sömnbeteende håller i sig.
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Så skönt att det gick bra! hur kändes det för dig? var det inte tomt? nu har ju jag en ny sängkompis, men en kväll somnade hon i vagnen och då lät jag henne ligga kvar där när vi lade oss...vaknade 01 och blev livrädd!! var är bebis!? jag hade glömt att hon sov i vagnen...(den stod brevid mig) så jag flyttade över henne till sängen igen det kändes för tomt att ligga själv...lilleman sover dock inne hos oss fortfarande,men i spjälsäng.
    Fy vad trist att maken blivit sjuk! hoppas att ni andra klarar er!!
  4. 2
    Så skönt att det gick bra! hur kändes det för dig? var det inte tomt? nu har ju jag en ny sängkompis, men en kväll somnade hon i vagnen och då lät jag henne ligga kvar där när vi lade oss...vaknade 01 och blev livrädd!! var är bebis!? jag hade glömt att hon sov i vagnen...(den stod brevid mig) så jag flyttade över henne till sängen igen det kändes för tomt att ligga själv...lilleman sover dock inne hos oss fortfarande,men i spjälsäng.
    Fy vad trist att maken blivit sjuk! hoppas att ni andra klarar er!!
  5. Medlem sedan
    Jan 2008
    #3
    va härligt
  6. 3
    va härligt
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    En till med sen egen säng premiär alltså. Här är det egen säng sen typ 2 veckor tebax nu, han har velat sova hos oss från 4-tiden varje natt, men inatt sov han hela natten i sin egen säng (vaknade 3 gånger men somnade om själv) Superskönt! Men så hade vi oxå bytt rum igår så att Mion fick det stora sovrummet, vet inte om det berodde på miljöombytet, men vi sov skitdåligt både jag och maken.....

    Håller tummarna för både er och oss
  8. 4
    En till med sen egen säng premiär alltså. Här är det egen säng sen typ 2 veckor tebax nu, han har velat sova hos oss från 4-tiden varje natt, men inatt sov han hela natten i sin egen säng (vaknade 3 gånger men somnade om själv) Superskönt! Men så hade vi oxå bytt rum igår så att Mion fick det stora sovrummet, vet inte om det berodde på miljöombytet, men vi sov skitdåligt både jag och maken.....

    Håller tummarna för både er och oss
  9. Medlem sedan
    Jan 2008
    #5
    Men vad skönt det måste vara att få sova utan honom. grattis!! är faktiskt impad över hur du orkat ha honom där så länge. jag hade inte orkat ha Noah hos oss, räcker de gånger man ska åka iväg och sova i samma rum ens. *snark snark*. och jag förstår att det blir för trångt i sängen. jag hade garanterat ramlat ut i en sån liten säng, ska ha möljighet att bre ut mig. hoppas gubben din snart blir frisk!! håller tummarna för att dina små ska sova bättre också nu då.usch, klockan sex är vääldigt tidigt!!
  10. 5
    Men vad skönt det måste vara att få sova utan honom. grattis!! är faktiskt impad över hur du orkat ha honom där så länge. jag hade inte orkat ha Noah hos oss, räcker de gånger man ska åka iväg och sova i samma rum ens. *snark snark*. och jag förstår att det blir för trångt i sängen. jag hade garanterat ramlat ut i en sån liten säng, ska ha möljighet att bre ut mig. hoppas gubben din snart blir frisk!! håller tummarna för att dina små ska sova bättre också nu då.usch, klockan sex är vääldigt tidigt!!
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Hur går det för er? Blev det halsfluss??
  12. 6
    Hur går det för er? Blev det halsfluss??
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Han klarade sig med att vara deckad i 3 dagar men är nu på benen igen.
    Jag har reagerat med en lätt förkylning men annars mår vi bara fint här hemma *peppar, peppar*

    Oliver sover i sin säng från nattning till ca 5 på morgonen då han kommer in till vår säng och "terroriserar" för att han vill ha tutten men det känns överkomligt i jämförelse med hur det var innan när det var nätterna igenom.
  14. 7
    Han klarade sig med att vara deckad i 3 dagar men är nu på benen igen.
    Jag har reagerat med en lätt förkylning men annars mår vi bara fint här hemma *peppar, peppar*

    Oliver sover i sin säng från nattning till ca 5 på morgonen då han kommer in till vår säng och "terroriserar" för att han vill ha tutten men det känns överkomligt i jämförelse med hur det var innan när det var nätterna igenom.

Liknande trådar

  1. HELA NATTEN i egen säng!
    By Mammahaj in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-11-29, 15:07
  2. Sova i egen säng. HELA natten.
    By Maria i fabriken in forum Stora barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-11, 17:54
  3. Första natten i egen säng!
    By Lova med tre in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-14, 22:38
  4. Första natten i ny säng.
    By Landsbyggsmamman in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-12-15, 16:29
  5. Första natten i egen säng
    By -Selma- in forum _0707 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-14, 21:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar