Sjuka syskon
_0904 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2007
    #1

    Sjuka syskon

    I måndags var både storebror och storasyster hemma förkylda, och igår storasyster. Det ska bli så skönt att bara vara Nova och jag idag! Plötsligt känns det väldigt lätt att bara vara hemma med ett barn.

    Jag vet att man inte "får" klaga på att ta hand om sina egna barn, men det är intensivt med tre barn själv hemma. Jag är imponerad av er som har fyra barn eller fler. Det kräver verkligen tålamod.
  2. 1
    Sjuka syskon I måndags var både storebror och storasyster hemma förkylda, och igår storasyster. Det ska bli så skönt att bara vara Nova och jag idag! Plötsligt känns det väldigt lätt att bara vara hemma med ett barn.

    Jag vet att man inte "får" klaga på att ta hand om sina egna barn, men det är intensivt med tre barn själv hemma. Jag är imponerad av er som har fyra barn eller fler. Det kräver verkligen tålamod.
  3. Medlem sedan
    Jul 2005
    #2
    Ja herre gud jag tycker det är jobbigt med 2 så jag tycker att du är supermamma som orkar 3.Jag njuter varje sekund J är på dagis. Men vi njuter och har mysigt när han är hemma också
  4. 2
    Ja herre gud jag tycker det är jobbigt med 2 så jag tycker att du är supermamma som orkar 3.Jag njuter varje sekund J är på dagis. Men vi njuter och har mysigt när han är hemma också
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    samma här!

    Båda syskonen har feber och storebror klagar på ont i hals och öron...

    Lille Måns är ju bara sju dagar gammal - hoppas han klarar sig!
  6. 3
    samma här! Båda syskonen har feber och storebror klagar på ont i hals och öron...

    Lille Måns är ju bara sju dagar gammal - hoppas han klarar sig!
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4
    Storebror sjuk här också. Bättre idag men han hade feber igår och inatt. Han har redan tröttnat på tråkiga mamma. :P På dagis får de röra på sig och leka av sig ordentligt. Vi har varit ute idag och lekt men det är liksom inte nog...
    Tyvärr är lille Viggo snuvig och täppt i näsan vilket är lite trist. Han är ju bara 3 veckor stackarn...
  8. 4
    Storebror sjuk här också. Bättre idag men han hade feber igår och inatt. Han har redan tröttnat på tråkiga mamma. :P På dagis får de röra på sig och leka av sig ordentligt. Vi har varit ute idag och lekt men det är liksom inte nog...
    Tyvärr är lille Viggo snuvig och täppt i näsan vilket är lite trist. Han är ju bara 3 veckor stackarn...

Liknande trådar

  1. Barnomsorg när syskon är sjuka?
    By AnKar in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-08-30, 20:58
  2. syskon på dagis när andra barn är sjuka?
    By iggan in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-28, 19:18
  3. Är alla sjuka eller har sjuka barn??
    By BM66 in forum Singelmingel
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-14, 12:34
  4. Sjuka syskon och vistelsetider på för-
    By Mamma och fskl. in forum Barn som yrke
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 13:15
  5. Sjuka syskon och vistelsetider
    By mamma och fskl. in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-03, 18:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar