RS virus
_0904 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2007
    #1

    RS virus

    Min lilla tjej har blivit förkyld, smittad av syskonen. I natt kunde hon knappt amma för att hon inte fick någon luft. Man tycker ju så synd om dem. De kan ju inte snyta sig och förstår inte varför allt känns så jobbigt.

    Är det någon som vet om det fortfarande är någon risk för RS-virus? Jag tyckte att hon hade rätt skummigt slem. Är det inte det man ska ha koll på?
  2. 1
    RS virus Min lilla tjej har blivit förkyld, smittad av syskonen. I natt kunde hon knappt amma för att hon inte fick någon luft. Man tycker ju så synd om dem. De kan ju inte snyta sig och förstår inte varför allt känns så jobbigt.

    Är det någon som vet om det fortfarande är någon risk för RS-virus? Jag tyckte att hon hade rätt skummigt slem. Är det inte det man ska ha koll på?
  3. Medlem sedan
    Jul 2005
    #2
    Min tjej är också förkyld Jag vet inte med RS men kan fråga vid 10.30 då jag ska till doktorn och med skummigt slem frågar jag med.
    Helt sjukt Jacob var inte sjuk på hela första halvåret och nu hinner Emma inte bli 1 månad förens hon blir sjuk!
    Jag återkommer med svar hoppas jag
  4. 2
    Min tjej är också förkyld Jag vet inte med RS men kan fråga vid 10.30 då jag ska till doktorn och med skummigt slem frågar jag med.
    Helt sjukt Jacob var inte sjuk på hela första halvåret och nu hinner Emma inte bli 1 månad förens hon blir sjuk!
    Jag återkommer med svar hoppas jag
  5. Medlem sedan
    Sep 2008
    #3
    Min lilla tös är också förkyld. Jag vill inte använda näsFridan på henne än heller. Men det är sjukt att de små liven knappt är en månad gamla och redan förkylda.
    Ser fram emot svaret du kommer med... Hoppas RS-viruset är utrotat!
  6. 3
    Min lilla tös är också förkyld. Jag vill inte använda näsFridan på henne än heller. Men det är sjukt att de små liven knappt är en månad gamla och redan förkylda.
    Ser fram emot svaret du kommer med... Hoppas RS-viruset är utrotat!
  7. Medlem sedan
    Jul 2005
    #4
    Nu har jag varit hos läkeren och det är slut på RS nu men det kan finnas enstaka fall men i huvudsak över. Skummigt slem glömde jag fråga om. Min lilla tjej har trånga luftrör så vi fick Aromir vi ska prova. Jag föder tydligen barn med trånga luftrör, Jacob har också det. Fick tips om något som heter Iliadin av en kompis prova det om hon har slem!
  8. 4
    Nu har jag varit hos läkeren och det är slut på RS nu men det kan finnas enstaka fall men i huvudsak över. Skummigt slem glömde jag fråga om. Min lilla tjej har trånga luftrör så vi fick Aromir vi ska prova. Jag föder tydligen barn med trånga luftrör, Jacob har också det. Fick tips om något som heter Iliadin av en kompis prova det om hon har slem!
  9. Medlem sedan
    Apr 2006
    #5
    Viggo är också förkyld. Värst på nätterna och när han ammar. Svårt för honom att andas samtidigt. Jag har sovit med honom på mitt bröst för att han ska ligga lite mer upprätt så att det släpper lite i näsan.

    RS-viruset har jag inte ens tänkt på... De små liven blir lätt sjuka när syskonen får med sig baciller från dagis.

    Hoppas de kryar på sig allihop!
  10. 5
    Viggo är också förkyld. Värst på nätterna och när han ammar. Svårt för honom att andas samtidigt. Jag har sovit med honom på mitt bröst för att han ska ligga lite mer upprätt så att det släpper lite i näsan.

    RS-viruset har jag inte ens tänkt på... De små liven blir lätt sjuka när syskonen får med sig baciller från dagis.

    Hoppas de kryar på sig allihop!
  11. Medlem sedan
    Nov 2008
    #6
    Min pojke på 7 veckor har varit förkyld i en vecka men nu är det på bättringsväg. Jag köpte nezeril näsdroppar på apoteket. Det hjälpte jättebra mot nästäppan.På apoteket sa de att jag skulle använda koksaltlösning o droppa i näsan i första hand men det hjälpte inte alls mot nästäppan.
  12. 6
    Min pojke på 7 veckor har varit förkyld i en vecka men nu är det på bättringsväg. Jag köpte nezeril näsdroppar på apoteket. Det hjälpte jättebra mot nästäppan.På apoteket sa de att jag skulle använda koksaltlösning o droppa i näsan i första hand men det hjälpte inte alls mot nästäppan.
  13. Medlem sedan
    Dec 2008
    #7
    Det som de säger är bra att använda när barnen är förkylda eller täppta i nästan är att droppa bröstmjölk i näsan på dom. Det ska lösa upp det. Värt att testa! Min bebis har inte varit det ännu så jag har själv inte testat.
  14. 7
    Det som de säger är bra att använda när barnen är förkylda eller täppta i nästan är att droppa bröstmjölk i näsan på dom. Det ska lösa upp det. Värt att testa! Min bebis har inte varit det ännu så jag har själv inte testat.

Liknande trådar

  1. RS-virus
    By Maria med 4 barn in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-02-28, 18:35
  2. Virus via MSN
    By l.i.l.l.a.n in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 15:32
  3. Virus
    By AGundhus71 in forum Barnsjukdomar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 18:47
  4. Hur var det med RS-virus?
    By thuja in forum _0607 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-21, 12:58
  5. virus?
    By vanja in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-06, 18:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar