Förhöjt vb
Vårdbidrag/försäkringar
  1. anonymt namn
    #1

    Förhöjt vb

    Jag har 1 1/4 vb för 2 barn t om juni då det äldsta barnet fyller 19. Har nu sökt nytt för det andra barnet, skickade in ansökan och skrev att jag samtidigt önskar förhöjt för det barnet(jag vet inte hur mycket var och en av dom har idag) skickade in för 3 månader sedan, då jag fått papper från fk. Nu har jag fått förslaget (dom gick på mitt förslag) MEN det räknar dom fr om Juli, alltså inte förhöjt fr om den månad jag sökte, är detta rätt?
    Hoppas ni förstår hur jag menar.
  2. 1
    Förhöjt vb Jag har 1 1/4 vb för 2 barn t om juni då det äldsta barnet fyller 19. Har nu sökt nytt för det andra barnet, skickade in ansökan och skrev att jag samtidigt önskar förhöjt för det barnet(jag vet inte hur mycket var och en av dom har idag) skickade in för 3 månader sedan, då jag fått papper från fk. Nu har jag fått förslaget (dom gick på mitt förslag) MEN det räknar dom fr om Juli, alltså inte förhöjt fr om den månad jag sökte, är detta rätt?
    Hoppas ni förstår hur jag menar.
  3. Anonym
    #2
    När jag pratade med handläggaren och sa att jag ville söka förhöjt för tiden innan sista juni, sa h*n att det var mindre än 6 månader som det måste vara minst, och det var ju rätt men gäller det bara det beviljade alltså det blir ju mer än 6 månader med den nya tiden efter juni.
  4. 2
    När jag pratade med handläggaren och sa att jag ville söka förhöjt för tiden innan sista juni, sa h*n att det var mindre än 6 månader som det måste vara minst, och det var ju rätt men gäller det bara det beviljade alltså det blir ju mer än 6 månader med den nya tiden efter juni.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Ja det tror jag är rätt eftersom det nog anses som en fortsättningsansökan. Jag tror man måste skriva mycket tydligt att det är en ny ansökan om man vill få den att gälla från ansökningsmånaden.
  6. 3
    Ja det tror jag är rätt eftersom det nog anses som en fortsättningsansökan. Jag tror man måste skriva mycket tydligt att det är en ny ansökan om man vill få den att gälla från ansökningsmånaden.

Liknande trådar

  1. Förhöjt TSH
    By Omamma in forum Kropp & hälsa
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-09-15, 08:52
  2. förhöjt värde av TSH, nån med erf?
    By Leanna in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-14, 20:14
  3. Förhöjt levervärde?
    By *Camilla* in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 18:27
  4. Förhöjt Glutenvärde
    By binks in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-21, 21:10
  5. Förhöjt blodtryck
    By BM66 in forum Ryggmärgsbråck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 19:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar