Hur länge ska ni jobba?
_0907 Julibarn
  1. Allis69
    #1

    Hur länge ska ni jobba?

    Jag har lovat att jobba fram till midsommar, dvs. till tre veckor innan BF. Det börjar dock kännas rejält tungt nu. Har extremt svårt för att koncentrera mig framför allt. Vill bara vara hemma och fixa saker inför bebisens ankomst. Hur ser det ut för er andra?
  2. 1
    Hur länge ska ni jobba? Jag har lovat att jobba fram till midsommar, dvs. till tre veckor innan BF. Det börjar dock kännas rejält tungt nu. Har extremt svårt för att koncentrera mig framför allt. Vill bara vara hemma och fixa saker inför bebisens ankomst. Hur ser det ut för er andra?
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    17 juni är min sista arbetsdag, det är 9 dagar innan bf. Men idag är halvdag, så jag ska gå hem nu! Eller inte hem faktiskt, jag ska på ansiktsbehandling för första gången i livet! Gäller att unna sig saker som höggravid!
    /Mari med Alvin 18/6-07 och Pelle med bf 26/6-09
  4. 2
    17 juni är min sista arbetsdag, det är 9 dagar innan bf. Men idag är halvdag, så jag ska gå hem nu! Eller inte hem faktiskt, jag ska på ansiktsbehandling för första gången i livet! Gäller att unna sig saker som höggravid!
    /Mari med Alvin 18/6-07 och Pelle med bf 26/6-09
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3
    Jobbar sista dagen torsdag nästa vecka(ca 1 mån innan snitt) sen går jag på semester och sen föräldraledighet
  6. 3
    Jobbar sista dagen torsdag nästa vecka(ca 1 mån innan snitt) sen går jag på semester och sen föräldraledighet
  7. Medlem sedan
    Oct 2000
    #4
    Jobbar min sista dag den 10/7, har ett halvårsbokslut att klara av först.
    Men mina vikarier (har fått 3 st) har bett mig att göra så lite som möjligt så att de skall ha något att bita i när dom kommer här en gång i veckan fram tills att jag slutar. *lutar mig tillbaka*
  8. 4
    Jobbar min sista dag den 10/7, har ett halvårsbokslut att klara av först.
    Men mina vikarier (har fått 3 st) har bett mig att göra så lite som möjligt så att de skall ha något att bita i när dom kommer här en gång i veckan fram tills att jag slutar. *lutar mig tillbaka*
  9. Medlem sedan
    Aug 2004
    #5
    Jobba? Vad är det?

    Jag har inte jobbat sedan januari Är fortfarande anställd men studerar ju och fick i v. sommarlov. Jag är alltså leeedig!!

    Tycker synd om er som måste jobba så här sent i graviditeten, jag sover mest och är hur trött som helst, har dessutom sammandragningar så fort jag rör mig för mkt, skulle aldrig klara mig på jobbet...

    Kramar
  10. 5
    Jobba? Vad är det?

    Jag har inte jobbat sedan januari Är fortfarande anställd men studerar ju och fick i v. sommarlov. Jag är alltså leeedig!!

    Tycker synd om er som måste jobba så här sent i graviditeten, jag sover mest och är hur trött som helst, har dessutom sammandragningar så fort jag rör mig för mkt, skulle aldrig klara mig på jobbet...

    Kramar
  11. Medlem sedan
    May 2007
    #6
    18 juni blir min sista dag. sen ska jag ha 4 veckors semester...oavsett om bebis kommer innan eller efter...
    är beräknad till den 19 juli .
    skulle kunna sluta idag - är så trött och omotiverad och sammandragningarna bara avlöser varandra. känns även emellanåt som bebisen är utrustad med kniv därinne som den hugger mig med emmellanåt...
    (man ska vara snäll mot mamma...??!!)
  12. 6
    18 juni blir min sista dag. sen ska jag ha 4 veckors semester...oavsett om bebis kommer innan eller efter...
    är beräknad till den 19 juli .
    skulle kunna sluta idag - är så trött och omotiverad och sammandragningarna bara avlöser varandra. känns även emellanåt som bebisen är utrustad med kniv därinne som den hugger mig med emmellanåt...
    (man ska vara snäll mot mamma...??!!)
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    Jag jobbar fram till midsommar men har sagt att de kan nå mig via telefonen även veckan efter om det krisar, har bf 1/7 så jag borde hinna semsetre i nästan två veckor om bebisen håller sig inne
    Har inga problem alls med att jobba även om det är skönt att vara ledig...
  14. 7
    Jag jobbar fram till midsommar men har sagt att de kan nå mig via telefonen även veckan efter om det krisar, har bf 1/7 så jag borde hinna semsetre i nästan två veckor om bebisen håller sig inne
    Har inga problem alls med att jobba även om det är skönt att vara ledig...
  15. Allis69
    #8
    Det lät skönt - med ansiktsbehandling alltså. Jag har aldrig heller varit på någon sådan!
  16. 8
    Det lät skönt - med ansiktsbehandling alltså. Jag har aldrig heller varit på någon sådan!
  17. Medlem sedan
    Nov 2007
    #9
    Det låter skönt! Nu i efterhand önskar jag att jag hade tagit ledigt från den 1 juni (har BF 9/7)!
  18. 9
    Det låter skönt! Nu i efterhand önskar jag att jag hade tagit ledigt från den 1 juni (har BF 9/7)!
  19. Allis69
    #10
    Hur långt innan BF är det? Låter hur som helt skönt med vikarier som ber en att göra så lite som möjligt!
  20. 10
    Hur långt innan BF är det? Låter hur som helt skönt med vikarier som ber en att göra så lite som möjligt!
  21. Medlem sedan
    Dec 2008
    #11

    Jag slutade..

    ..jobba i fredags förra veckan. Är sjukskriven 50% fram till BF (mitten av juli) och kombinerar nu det med semester och föräldraledighet. Hade jag mått bättre hade jag kunnat tänka mig att jobba några veckor till.
  22. 11
    Jag slutade.. ..jobba i fredags förra veckan. Är sjukskriven 50% fram till BF (mitten av juli) och kombinerar nu det med semester och föräldraledighet. Hade jag mått bättre hade jag kunnat tänka mig att jobba några veckor till.
  23. Allis69
    #12
    Åh, vad härligt det låter! Ja, inte sammandragningarna men det andra!
  24. 12
    Åh, vad härligt det låter! Ja, inte sammandragningarna men det andra!
  25. Allis69
    #13
    Det där känner jag igen! Både tröttheten och omotivationen samt sammandragningarna. Det konstiga med mina sammandragningar är emellertid att de inte känns så mycket på dagtid utan så fort jag kommer hem och vilar mig. PÅ nätterna vaknar jag t.o.m. av dem och då gör de rejält ont. Brukar dock lugna ner sig efter en stund!
  26. 13
    Det där känner jag igen! Både tröttheten och omotivationen samt sammandragningarna. Det konstiga med mina sammandragningar är emellertid att de inte känns så mycket på dagtid utan så fort jag kommer hem och vilar mig. PÅ nätterna vaknar jag t.o.m. av dem och då gör de rejält ont. Brukar dock lugna ner sig efter en stund!
  27. Allis69
    #14
    Vad skönt att känna så! Jag har också sagt att jag kan nås och eventuellt jobba veckan efter midsommar om jag skulle känna mig extremt pigg, vilket verkar högst osannolikt nu!
  28. 14
    Vad skönt att känna så! Jag har också sagt att jag kan nås och eventuellt jobba veckan efter midsommar om jag skulle känna mig extremt pigg, vilket verkar högst osannolikt nu!
  29. Allis69
    #15
    OK! Ja, det är ju inte skönt att må dåligt, men vad bra att du får vila ut lite i alla fall!
  30. 15
    OK! Ja, det är ju inte skönt att må dåligt, men vad bra att du får vila ut lite i alla fall!
  31. Medlem sedan
    Aug 2004
    #16
    Hehe jag förstog det Ja jag kan inte ha det bättre nu faktiskt! Önskar bara att alla fick vila lika mkt som jag
  32. 16
    Hehe jag förstog det Ja jag kan inte ha det bättre nu faktiskt! Önskar bara att alla fick vila lika mkt som jag
  33. Medlem sedan
    Jan 2007
    #17
    Jag slutade jobba 28:e april!! (1 vecka semester sen full HP) Skulle absolut inte orka jobba nu, men jag har väldigt tungt jobb, vårdbitr. på hög omvårdnads avd.
  34. 17
    Jag slutade jobba 28:e april!! (1 vecka semester sen full HP) Skulle absolut inte orka jobba nu, men jag har väldigt tungt jobb, vårdbitr. på hög omvårdnads avd.
  35. Medlem sedan
    Mar 2005
    #18
    Jag skulle ha gått på semester 18/5, men blev helt sjukskriven redan 24/4. Är sjukskriven t.o.m BF. Blev inte riktigt som jag hade planerat, men blir det nånsin det?
  36. 18
    Jag skulle ha gått på semester 18/5, men blev helt sjukskriven redan 24/4. Är sjukskriven t.o.m BF. Blev inte riktigt som jag hade planerat, men blir det nånsin det?
  37. Medlem sedan
    Jan 2002
    #19
    10 juli är min sista dag, då har jag 16 dgr kvar till bf..
  38. 19
    10 juli är min sista dag, då har jag 16 dgr kvar till bf..
  39. Medlem sedan
    Nov 1999
    #20

    Sista dagen idag!

    Så skönt att äntligen få vila!
    Jag har faktiskt varit helt slut de sista två veckorna och fått så ont i ryggen.
    Ska bli underbart lyxigt att få lägga upp dagarna mer själv efter mina behov OCH samtidigt räcka till för de tre barn jag redan har.

    Det har ändå gått över förväntan att jobba såpass länge med det jobb jag har(Förskola 1-5 åringar)... ja utom de sista två veckorna då...

    Jag har 4 veckor till BF, men räknar iskallt med att gå övertiden även denna gång.
    Lisa med P-00, F-03, P-05
    ... och en liten pojke som kom 16/7-09
  40. 20
    Sista dagen idag! Så skönt att äntligen få vila!
    Jag har faktiskt varit helt slut de sista två veckorna och fått så ont i ryggen.
    Ska bli underbart lyxigt att få lägga upp dagarna mer själv efter mina behov OCH samtidigt räcka till för de tre barn jag redan har.

    Det har ändå gått över förväntan att jobba såpass länge med det jobb jag har(Förskola 1-5 åringar)... ja utom de sista två veckorna då...

    Jag har 4 veckor till BF, men räknar iskallt med att gå övertiden även denna gång.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. hur länge ska ni jobba?
    By villhabarn. in forum _1106 Junibarn
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2011-02-11, 10:52
  2. Hur länge kan man jobba?
    By Sofiaelinviktoria in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-08-29, 18:02
  3. Hur länge kan man jobba?
    By Sofiaelinviktoria in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-22, 14:45
  4. Hur länge ska man jobba?
    By Mette med ToJ in forum _0906 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-27, 20:13
  5. Hur länge ska ni jobba?
    By JaxiBaxi in forum _0805 Majbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-01-17, 21:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar