BB-väskan en gång för alla :)
_0907 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2004
    #1

    BB-väskan en gång för alla :)

    Nu är jag i v. 38 och igår trodde jag att jag skulle föda i hallen Det är kanske dags att börja tänka på BB-väskan?

    Det är alltid ngn som kommer med underbara tips som man själv inte kommer på när man står där och ska packa. Ska vi delge varandra hur vi har tänkt packa?
    Cornelia Engla Elvira 010719

    Alva Ester Annica 090708

    Besök gärna det Dismoniska Reviret:
    http://www.dismonia.blogspot.com
  2. 1
    BB-väskan en gång för alla :) Nu är jag i v. 38 och igår trodde jag att jag skulle föda i hallen Det är kanske dags att börja tänka på BB-väskan?

    Det är alltid ngn som kommer med underbara tips som man själv inte kommer på när man står där och ska packa. Ska vi delge varandra hur vi har tänkt packa?
  3. Medlem sedan
    Aug 2004
    #2
    Det jag i mitt förvirrade tillstånd vet med mig att jag ska ta med mig är:

    Bindor
    Blöjor
    Kläder till mig (inget i strl 36)
    Kläder till bebis
    Inneskor
    Amningskupor
    Viktiga papper
    Hygienartiklar (det man packar i sista sekunden)
    Ett gott humör
    Starka värkar som gör sitt jobb

    Jaaa, det var typ det...ni ser att jag behöver hjälp va? haha
  4. 2
    Det jag i mitt förvirrade tillstånd vet med mig att jag ska ta med mig är:

    Bindor
    Blöjor
    Kläder till mig (inget i strl 36)
    Kläder till bebis
    Inneskor
    Amningskupor
    Viktiga papper
    Hygienartiklar (det man packar i sista sekunden)
    Ett gott humör
    Starka värkar som gör sitt jobb

    Jaaa, det var typ det...ni ser att jag behöver hjälp va? haha
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Du, glana på listan jag hittade här: http://www.alltforforaldrar.se/page/...ta-med-till-bb

    Fast har man med sig så mycket?
    Jag tror det viktigaste vi hade med oss med june var kameran såklart, sen var det såna energybars och iste. Iste på påse, fyfan vagott, det ska jag köpa idag.
  6. 3
    Du, glana på listan jag hittade här: http://www.alltforforaldrar.se/page/...ta-med-till-bb

    Fast har man med sig så mycket?
    Jag tror det viktigaste vi hade med oss med june var kameran såklart, sen var det såna energybars och iste. Iste på påse, fyfan vagott, det ska jag köpa idag.
  7. Medlem sedan
    Jan 2009
    #4
    Jag tror du klarar dig bra med det. Men kanske något gott till pappan kanske. Min har beställt kexchoklad och läsk till väskan .

    Vi blev rekommenderade att ta med oss en vetekudde så det ska jag ta och sy nu i dagarna. Musik om man vill ha det kanske. Det man behöver efter förlossningen kan faktiskt någon komma med senare.
  8. 4
    Jag tror du klarar dig bra med det. Men kanske något gott till pappan kanske. Min har beställt kexchoklad och läsk till väskan .

    Vi blev rekommenderade att ta med oss en vetekudde så det ska jag ta och sy nu i dagarna. Musik om man vill ha det kanske. Det man behöver efter förlossningen kan faktiskt någon komma med senare.
  9. Medlem sedan
    Aug 2004
    #5
    Musik!! Javisst

    Och ngt gott till pappan, haha jag glömde att han ska med också *flinar*
  10. 5
    Musik!! Javisst

    Och ngt gott till pappan, haha jag glömde att han ska med också *flinar*
  11. Medlem sedan
    Aug 2004
    #6
    Kamera, shit du ser...jag glömmer det viktigaste

    Iste, det är enormt gott! Jag ska nog ladda upp med olika sorters proviva, det är min nuvarande last
  12. 6
    Kamera, shit du ser...jag glömmer det viktigaste

    Iste, det är enormt gott! Jag ska nog ladda upp med olika sorters proviva, det är min nuvarande last
  13. Medlem sedan
    Aug 2004
    #7
    Oj, hinner kvinnor lösa korsord under förlossningen? Jag kanske har förstorat upp det här, det kanske är ett spa vi ska till? hähä
  14. 7
    Oj, hinner kvinnor lösa korsord under förlossningen? Jag kanske har förstorat upp det här, det kanske är ett spa vi ska till? hähä
  15. Medlem sedan
    May 2007
    #8
    LYPSYL eller ngt liknande... jag är helt beroende av sånt"mjukgörande"...
    jag blev dessutom supertorr om läpparna av lustgasen förra gången så det måste absolut packas ner i min väska...

    lycka till med packningen... och försök att inte föda i hallen - jag tror mer på förlossningen...

    kram
  16. 8
    LYPSYL eller ngt liknande... jag är helt beroende av sånt"mjukgörande"...
    jag blev dessutom supertorr om läpparna av lustgasen förra gången så det måste absolut packas ner i min väska...

    lycka till med packningen... och försök att inte föda i hallen - jag tror mer på förlossningen...

    kram
  17. Medlem sedan
    Aug 2004
    #9
    Ja det kommer jag ihåg! Precis sådana här svar jag ville ha
  18. 9
    Ja det kommer jag ihåg! Precis sådana här svar jag ville ha
  19. Medlem sedan
    Aug 2004
    #10
    Vet ni!! Jag står här med min skötväska till vagnen och inser att den är perfekt att packa i
  20. 10
    Vet ni!! Jag står här med min skötväska till vagnen och inser att den är perfekt att packa i
  21. Medlem sedan
    Nov 2008
    #11
    Har också sneglat på min! Ganska lagom size
    Tror jag...
  22. 11
    Har också sneglat på min! Ganska lagom size
    Tror jag...
  23. Medlem sedan
    May 2005
    #12
    Jag hade hunnit men allvar, som om jag hade kunnat koncentrera mig på det? Jag drog i mig lustgas hela tiden, och knark plus korsord? Tror inte det va?
  24. 12
    Jag hade hunnit men allvar, som om jag hade kunnat koncentrera mig på det? Jag drog i mig lustgas hela tiden, och knark plus korsord? Tror inte det va?
  25. Medlem sedan
    Jan 2009
    #13
    Kom på en sak! Glöm INTE en borste till håret.
  26. 13
    Kom på en sak! Glöm INTE en borste till håret.
  27. Medlem sedan
    May 2003
    #14
    Hehe, jag har redan packat Det här får följa med:

    Mysbyxor till mig
    Topp
    Underkläder
    Kläder till bebis
    Bebisfilt
    Bilbarnstol
    Lypsyl
    Dextrosol
    Sminkväska
    Duschcreme
    Deo
    Bok
    Ev. laptopen
    Kamera
    Extra batterier
    Strumpor
    Amningsbehå
    Amningsnapp
    Amningskupor
    Tofflor
    True religion jeans i stl 27. HAHAHAHA, nääää

    Blöjor och bindor ( och sexiga nättrosor *s*) finns på sjukhuset här så det tar jag inte med mig.
    Sebastian-02, Izabella-03, Dominika-06 och Vincent-09.

    Vår firma: www.citybutiken.se

    http://forortsmamman.se
  28. 14
    Hehe, jag har redan packat Det här får följa med:

    Mysbyxor till mig
    Topp
    Underkläder
    Kläder till bebis
    Bebisfilt
    Bilbarnstol
    Lypsyl
    Dextrosol
    Sminkväska
    Duschcreme
    Deo
    Bok
    Ev. laptopen
    Kamera
    Extra batterier
    Strumpor
    Amningsbehå
    Amningsnapp
    Amningskupor
    Tofflor
    True religion jeans i stl 27. HAHAHAHA, nääää

    Blöjor och bindor ( och sexiga nättrosor *s*) finns på sjukhuset här så det tar jag inte med mig.
  29. Medlem sedan
    Jan 2002
    #15
    Det jag kommer ha med som är mest konstigt är väl min picoloflaska med Moet & Chandon! Haha! Sista barnet ska firas minsann, även om jag bara tänker smutta så ska det banne mig smuttas på riktig dricka som jag längtat efter i nio månader!

    Annars kamera, mobiltelefon, vetekudde, lotion, lypsyl och något skönt att åka hem i!
  30. 15
    Det jag kommer ha med som är mest konstigt är väl min picoloflaska med Moet & Chandon! Haha! Sista barnet ska firas minsann, även om jag bara tänker smutta så ska det banne mig smuttas på riktig dricka som jag längtat efter i nio månader!

    Annars kamera, mobiltelefon, vetekudde, lotion, lypsyl och något skönt att åka hem i!
  31. Medlem sedan
    Aug 2004
    #16
    Gahhh...tack Det hade jag garanterat glömt!
  32. 16
    Gahhh...tack Det hade jag garanterat glömt!
  33. Medlem sedan
    Aug 2004
    #17
    Jag hade velat se det korsordet:P
  34. 17
    Jag hade velat se det korsordet:P
  35. Medlem sedan
    Aug 2004
    #18
    Vilken utförlig och bra lista

    Stl 27? hehe, får ngn på sig det efter förlossningen vill jag ha bildbevis:P
  36. 18
    Vilken utförlig och bra lista

    Stl 27? hehe, får ngn på sig det efter förlossningen vill jag ha bildbevis:P
  37. Medlem sedan
    Aug 2004
    #19
    Haha klart du ska fira sista barnet

    Vetekudde värkar många vilja ha med, får jag fråga dagens andra dumma fråga...vad har ni den till? Jag vet hur den fungerar men under värkarbetet lr efter när livmodern drar ihop sig lr ngt helt annat?
  38. 19
    Haha klart du ska fira sista barnet

    Vetekudde värkar många vilja ha med, får jag fråga dagens andra dumma fråga...vad har ni den till? Jag vet hur den fungerar men under värkarbetet lr efter när livmodern drar ihop sig lr ngt helt annat?
  39. Medlem sedan
    Jan 2002
    #20
    Lägger på magen när det gör ont! Värme funkar alltid super på mig och när dotra kom till världen funkade det SÅÅÅ bra att bada varmt att jag nästan födde henne utanför huset på asfalten! ;-)

    En vetekudde kommer du ha användning för sen också, om du har eftervärkar, ont i nacken eller mensvärk eller nåt sånt, värm och lägg där du har ont så lindrar det!
  40. 20
    Lägger på magen när det gör ont! Värme funkar alltid super på mig och när dotra kom till världen funkade det SÅÅÅ bra att bada varmt att jag nästan födde henne utanför huset på asfalten! ;-)

    En vetekudde kommer du ha användning för sen också, om du har eftervärkar, ont i nacken eller mensvärk eller nåt sånt, värm och lägg där du har ont så lindrar det!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. En gång för alla
    By galaxen in forum Hem & fritid
    Svar: 75
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 11:07
  2. alla på en gång
    By ~Susanna~ in forum _0506 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 12:28
  3. Har alla packat väskan???
    By Mulle3 in forum _0706 Junibarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 08:28
  4. Har alla packat väskan?
    By Gia. in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 08:12
  5. Har alla packat väskan nu?
    By .charlotte. in forum _0607 Julibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-07-02, 18:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar