De tror de hittat felet på Viggos mage=)
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2007
    #1

    De tror de hittat felet på Viggos mage=)

    Ja minsann!! Läkaren har gjort sina tester o utfrågningar ännu en gång. Gluten får vi reda på om en vecka, men de tror inte det är det. Han har vuxit 5 cm på 3 månader och gått upp nästan 2 hg vilket man tydligen inte brukar då. De är nästan säkra på att det är positiv outvecklad spädbarnstarm..... Vilket betyder att han inte tål fibrer (ungefär). Han ska ha väldigt fiberfattig kost för att få rätt på magen. Men läkaren menade på att han ju inte tar skada av att bajsa löst 5 ggr om dagen, så det var ju upp till oss om vi ville underlätta för både honom och oss själva. Självklart vill jag att han ska slippa vara lös i magen, man vet ju själv hur det känns när det kör rundor=(. Så vitt bröd, gärna fransbröd, max en frukt om dagen (inte päron) och inga fullkornsprodukter över huvud taget. Bara att hoppas att han blir bra nu!!!

    Långt blev det, men kanske någon av er andra har liknande problem o att ni kan få hjälp av detta oxå!

    Ha det bäst i sommarvärmen=)
  2. 1
    De tror de hittat felet på Viggos mage=) Ja minsann!! Läkaren har gjort sina tester o utfrågningar ännu en gång. Gluten får vi reda på om en vecka, men de tror inte det är det. Han har vuxit 5 cm på 3 månader och gått upp nästan 2 hg vilket man tydligen inte brukar då. De är nästan säkra på att det är positiv outvecklad spädbarnstarm..... Vilket betyder att han inte tål fibrer (ungefär). Han ska ha väldigt fiberfattig kost för att få rätt på magen. Men läkaren menade på att han ju inte tar skada av att bajsa löst 5 ggr om dagen, så det var ju upp till oss om vi ville underlätta för både honom och oss själva. Självklart vill jag att han ska slippa vara lös i magen, man vet ju själv hur det känns när det kör rundor=(. Så vitt bröd, gärna fransbröd, max en frukt om dagen (inte päron) och inga fullkornsprodukter över huvud taget. Bara att hoppas att han blir bra nu!!!

    Långt blev det, men kanske någon av er andra har liknande problem o att ni kan få hjälp av detta oxå!

    Ha det bäst i sommarvärmen=)
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Ja det där är ju rätt vanligt

    Pontus hade lite åt det hållet. Inte så illa som Viggo men kompisars son var också på utredning för gluten innan de kom fram till att det bara var sån här toddler diare.

    För oss så blev det bättre när vi under julen inte åt en grönsak på 2 veckor och efter det kunde vi införa lite grönsaker igen men jag såg till att Pontus inte fick så mycket och att de var väldigt välkokta.

    Hoppas det blir bättre snart
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  4. 2
    Ja det där är ju rätt vanligt Pontus hade lite åt det hållet. Inte så illa som Viggo men kompisars son var också på utredning för gluten innan de kom fram till att det bara var sån här toddler diare.

    För oss så blev det bättre när vi under julen inte åt en grönsak på 2 veckor och efter det kunde vi införa lite grönsaker igen men jag såg till att Pontus inte fick så mycket och att de var väldigt välkokta.

    Hoppas det blir bättre snart
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3
    men vad bra,,, det går ju att fixa lätt bra kost på det viset. Vanda har nog liknande,, för mkt fibrer och det säger KRAK med hennes mage
  6. 3
    men vad bra,,, det går ju att fixa lätt bra kost på det viset. Vanda har nog liknande,, för mkt fibrer och det säger KRAK med hennes mage
  7. Medlem sedan
    Mar 2006
    #4
    Vad skönt att ni fått svar på vad det är och att det är så pass "lätt" förhållandevis att göra något åt det!
  8. 4
    Vad skönt att ni fått svar på vad det är och att det är så pass "lätt" förhållandevis att göra något åt det!
  9. Medlem sedan
    Oct 2005
    #5
    Vad skönt att de hittat felet och att det var ett ganska "bra" fel (jag antar det växer bort så småningom). Ha en skön sommar!
  10. 5
    Vad skönt att de hittat felet och att det var ett ganska "bra" fel (jag antar det växer bort så småningom). Ha en skön sommar!

Liknande trådar

  1. Viggos mage...
    By miffot in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-24, 07:04
  2. Nu har även jag hittat felet..
    By Nickisa in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-29, 11:00
  3. tror ni jag hittat nåt?
    By o in forum Hem & fritid
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-06-10, 17:03
  4. Viggos mage
    By Joa med Viggo 11 sep in forum _05 Höstbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 21:30
  5. Tror jag hittat felet...
    By -Charlotte- in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-08, 09:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar