Klippa med sax
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Klippa med sax

    Kom att tänka på det efter tråden nedan om vänsterhänthet. Är era barn duktiga på det? Sara klipper ju, men mest småflisor. Storebror P var tidigt duktig på det och de andra minns jag inte riktigt. Hon målar ju och ritar så otroligt noggrant, men klippa känns alltså inte riktigt som att hon behärskar, så jag undrar lite hur pass fråmåt era barn är på det området. Inte för att det oroar mig det minsta, är mest nyfiken.
  2. 1
    Klippa med sax Kom att tänka på det efter tråden nedan om vänsterhänthet. Är era barn duktiga på det? Sara klipper ju, men mest småflisor. Storebror P var tidigt duktig på det och de andra minns jag inte riktigt. Hon målar ju och ritar så otroligt noggrant, men klippa känns alltså inte riktigt som att hon behärskar, så jag undrar lite hur pass fråmåt era barn är på det området. Inte för att det oroar mig det minsta, är mest nyfiken.
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2

    Klumpigt

    blir det när Måns klipper, vet inte om det beror på att vi har högersaxar eller om han helt enkelt inte nappat på sax-motoriken än (Filippa var tidigt en hejjare på att klippa minns jag).

    Ska nog köpa en barn-vänster-sax åt honom och se om det blir skillnad....
    *~* The road to hell is paid with good intentions *~*
  4. 2
    Klumpigt blir det när Måns klipper, vet inte om det beror på att vi har högersaxar eller om han helt enkelt inte nappat på sax-motoriken än (Filippa var tidigt en hejjare på att klippa minns jag).

    Ska nog köpa en barn-vänster-sax åt honom och se om det blir skillnad....
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Ville klipper inte alls så bra - han har svårt att greppa saxen och det blir lite klumpigt. Men han tränar inte på det så ofta heller (hans ett år yngre kusin är bättre och hans storebror var bättre i samma ålder - trots att storebror är vänsterhänt. Ville är högerhänt).
  6. 3
    Ville klipper inte alls så bra - han har svårt att greppa saxen och det blir lite klumpigt. Men han tränar inte på det så ofta heller (hans ett år yngre kusin är bättre och hans storebror var bättre i samma ålder - trots att storebror är vänsterhänt. Ville är högerhänt).
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    hon klipper gärna,dock inte så bra
    Hon håller saxen fel, hon håller den inåt och då blir det ju inte så bra heller...

    Däremot har vi inga aningar om att hon skulle vara vänsterhänt...
  8. 4
    hon klipper gärna,dock inte så bra
    Hon håller saxen fel, hon håller den inåt och då blir det ju inte så bra heller...

    Däremot har vi inga aningar om att hon skulle vara vänsterhänt...

Liknande trådar

  1. Ska klippa mig
    By l.i.l.l.a.n in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 22:12
  2. Hur ska JAG klippa mig då?
    By - Lillan - in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-08-26, 14:10
  3. Nu ska jag klippa mig
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-04, 12:44
  4. På tal om klippa hår
    By mallimell+3 in forum _03 Vårbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 10:00
  5. Klippa eller inte klippa??
    By Katta1 in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-03, 10:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar