"Stora" barn med klumpfot, knäont?
Klumpfot
  1. Medlem sedan
    Jul 2004
    #1

    "Stora" barn med klumpfot, knäont?

    Hallojsan på er!

    Länge sen jag var här sist, men för 5 år sen var jag rätt aktiv...! =)

    Har en tjej på 5 år, som föddes med bil. klumpfot. De har varit rätt tjorviga och de är ännu inte bra.

    Igår gick vi en rätt lång prommis på marknad och hon klagade över ont i knäna. Är det något ni andra med "stora" barn med klumfot har upplevt?
  2. 1
    "Stora" barn med klumpfot, knäont? Hallojsan på er!

    Länge sen jag var här sist, men för 5 år sen var jag rätt aktiv...! =)

    Har en tjej på 5 år, som föddes med bil. klumpfot. De har varit rätt tjorviga och de är ännu inte bra.

    Igår gick vi en rätt lång prommis på marknad och hon klagade över ont i knäna. Är det något ni andra med "stora" barn med klumfot har upplevt?
  3. Medlem sedan
    Jul 2007
    #2
    hej...har själv en tjej på 2,5 som är född med klumpfötter, hennes fötter är jätte fina hittils.håller tummarna på att det håller i sig. min man föddes också med klumpfot. han opererades inte i sverige eftersom vi ursprungligen kommer från bosnien, och hans fötter är betydligt stelare än min dotters. han är 25 år och han har inte upplevt smärta i knäna. fötterna kan värka och göra ont när han pricis ska börja gå då han har suttit still ett tag men han har aldrig upplevt smärta från knäna.

    det är hans upplevelser men det kan ju vara annorlunda för din tjej, kanske ändå bra att kolla upp.

    jag har en fråga om din dotter, hur är hennes vader? är dom smalare, min mans vader är smalare, undrar hur det ser ut på din dotter??

    hoppas du fått lite svar på din fråga...
  4. 2
    hej...har själv en tjej på 2,5 som är född med klumpfötter, hennes fötter är jätte fina hittils.håller tummarna på att det håller i sig. min man föddes också med klumpfot. han opererades inte i sverige eftersom vi ursprungligen kommer från bosnien, och hans fötter är betydligt stelare än min dotters. han är 25 år och han har inte upplevt smärta i knäna. fötterna kan värka och göra ont när han pricis ska börja gå då han har suttit still ett tag men han har aldrig upplevt smärta från knäna.

    det är hans upplevelser men det kan ju vara annorlunda för din tjej, kanske ändå bra att kolla upp.

    jag har en fråga om din dotter, hur är hennes vader? är dom smalare, min mans vader är smalare, undrar hur det ser ut på din dotter??

    hoppas du fått lite svar på din fråga...
  5. Medlem sedan
    Sep 2006
    #3

    16 år och "vuxen"

    tycker han själv iaf.

    Simon föddes med klumpfot på höger sida. Mellan 4-12/13 år upplevde han ofta och mycket smärta från vänster knä, vid enstaka tillfällen fån höger.
    Läkarna trodde det berodde på att han lät vänster ben jobba "för mycket".
    De sa till slut åt mig att ge honom alvedon när det gjorde ont, mer kunde de inte göra.
    När han var 8/9 år började han träna brottning och det är en sport jag kan rekommendera. Det är mycket styrka, smidighet och balans. Det har gjort susen.
    Under den gångna helgen har vi promerat totalt cirka 10 mil och han har endast ont under fötterna
    Vaden på klumpfots-sidan är smalare men han har inte alla muskler där.

    Hoppas att din tös klarar sig från mycket mer smärta och att hon blir en aktiv tjej med mycket spring i benen
  6. 3
    16 år och "vuxen" tycker han själv iaf.

    Simon föddes med klumpfot på höger sida. Mellan 4-12/13 år upplevde han ofta och mycket smärta från vänster knä, vid enstaka tillfällen fån höger.
    Läkarna trodde det berodde på att han lät vänster ben jobba "för mycket".
    De sa till slut åt mig att ge honom alvedon när det gjorde ont, mer kunde de inte göra.
    När han var 8/9 år började han träna brottning och det är en sport jag kan rekommendera. Det är mycket styrka, smidighet och balans. Det har gjort susen.
    Under den gångna helgen har vi promerat totalt cirka 10 mil och han har endast ont under fötterna
    Vaden på klumpfots-sidan är smalare men han har inte alla muskler där.

    Hoppas att din tös klarar sig från mycket mer smärta och att hon blir en aktiv tjej med mycket spring i benen
  7. Medlem sedan
    Dec 2010
    #4
    oj, knäont är absolut inget jag har tänkt på gällande min son som har klumpfot. Snälla kom in på klumpfotshemsidan och berätta mer. BLI MEDLEM www.klumpis.se
  8. 4
    oj, knäont är absolut inget jag har tänkt på gällande min son som har klumpfot. Snälla kom in på klumpfotshemsidan och berätta mer. BLI MEDLEM www.klumpis.se

Liknande trådar

  1. "Solklänning/tunika" m stora fjärilar?!
    By Poppy68 in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-02-20, 14:43
  2. Känner ni några "stora" Emelie?
    By Mammanym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-12-03, 17:55
  3. Rädd för "stora" barn
    By Jeanne1 in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-02, 09:12
  4. Vad gör era "stora" barn...
    By kladdmaja in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-02, 15:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar