"Har du tillräckligt med mjölk?"
_0907 Julibarn
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    "Har du tillräckligt med mjölk?"

    Amäh, frågar man så efter att ha tittat på någons bröstkorg? Ja, tydligen, det har hänt mig flera dagar i rad, att flera från varandra fristående människor misstänkliggjort min bröstmjölkproduktion. Alltså jag vet inte, har ni som ammar såna där big ass-meloner? Mina är lite osm vanligt, kanske en kupa större eller så. De lugnar ju ner sig när produktionen lugnar ner sig.

    Så kanske det är, ingen har frågat om hemmorrojoder och åderbråck i fjaset, så nu får jag de konstiga frågorna när Lisa kommit istället.
  2. 1
    "Har du tillräckligt med mjölk?" Amäh, frågar man så efter att ha tittat på någons bröstkorg? Ja, tydligen, det har hänt mig flera dagar i rad, att flera från varandra fristående människor misstänkliggjort min bröstmjölkproduktion. Alltså jag vet inte, har ni som ammar såna där big ass-meloner? Mina är lite osm vanligt, kanske en kupa större eller så. De lugnar ju ner sig när produktionen lugnar ner sig.

    Så kanske det är, ingen har frågat om hemmorrojoder och åderbråck i fjaset, så nu får jag de konstiga frågorna när Lisa kommit istället.
  3. Medlem sedan
    Jan 2009
    #2
    Du kan ju erbjuda dem som frågar att kontrollera själva. Alternativt så kan du svara nej och sedan inget mer.

    Jag har inte heller några jätteballonger. Som tur är har ingen frågat så. Någon enstaka har undrat om det går bra med amningen men det lät mest som ett artigt försök att visa intresse för att jag har fått barn och då kändes det helt okej.
  4. 2
    Du kan ju erbjuda dem som frågar att kontrollera själva. Alternativt så kan du svara nej och sedan inget mer.

    Jag har inte heller några jätteballonger. Som tur är har ingen frågat så. Någon enstaka har undrat om det går bra med amningen men det lät mest som ett artigt försök att visa intresse för att jag har fått barn och då kändes det helt okej.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Haha, ja jag kanske borde det? Jag antar att det är ett sätt att liksom visa omtanke fast det blir liksom lite skruvat.
    Plus, hur ska jag kunna veta det alldeles pangsäkert? Ja, lilla ungen äter som en galning, hon gick knappt ne rnåt på bb och hon klunkar hela tiden. Det är väl så säker man kan bli liksom.
  6. 3
    Haha, ja jag kanske borde det? Jag antar att det är ett sätt att liksom visa omtanke fast det blir liksom lite skruvat.
    Plus, hur ska jag kunna veta det alldeles pangsäkert? Ja, lilla ungen äter som en galning, hon gick knappt ne rnåt på bb och hon klunkar hela tiden. Det är väl så säker man kan bli liksom.
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4
    Big-ass meloner anmäler sig! Jag är liten i vanliga fall, men den här första veckan tävlar jag med Dolly Parton nästan...

    Tycker det är något visst med det här att vara gravid och föda barn, folk frågar de mest plumpa saker och framföralltl personliga saker! Som om de har mer rätt nu att kommentera kroppen eller något.

    Skulle exempelvis kunnat nita min morsa i tisdags när vi var och hämtade henne vid bussen. Det första hon gör när hon kommer ut med sitt bagage, är att fnittra/flina och klappa mig på magen.. (degen på magen). Som om det var KONSTIGT att jag har stor mage fortfarande när Elliot är fyra dagar gammal! *morrar*
  8. 4
    Big-ass meloner anmäler sig! Jag är liten i vanliga fall, men den här första veckan tävlar jag med Dolly Parton nästan...

    Tycker det är något visst med det här att vara gravid och föda barn, folk frågar de mest plumpa saker och framföralltl personliga saker! Som om de har mer rätt nu att kommentera kroppen eller något.

    Skulle exempelvis kunnat nita min morsa i tisdags när vi var och hämtade henne vid bussen. Det första hon gör när hon kommer ut med sitt bagage, är att fnittra/flina och klappa mig på magen.. (degen på magen). Som om det var KONSTIGT att jag har stor mage fortfarande när Elliot är fyra dagar gammal! *morrar*
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Vet du vad min mamma sa när hon var på bb och lämnade june? Alltså, detta var dagen efter Lisa kommit, och vi lämnade hemmet rätt brådstörtat, så som man gör när det ska födas barn. Mamma bara; Men Cecilia. Hur stökigt HAR ni egentligen? Du får ju faktiskt städa.

    Haha, vafan?! Jag är 32 - jag städar väl när jag vill.
  10. 5
    Vet du vad min mamma sa när hon var på bb och lämnade june? Alltså, detta var dagen efter Lisa kommit, och vi lämnade hemmet rätt brådstörtat, så som man gör när det ska födas barn. Mamma bara; Men Cecilia. Hur stökigt HAR ni egentligen? Du får ju faktiskt städa.

    Haha, vafan?! Jag är 32 - jag städar väl när jag vill.
  11. Medlem sedan
    Mar 2009
    #6
    Mina bröst är fortfarande jättesmå. Har a-kupa i vanliga fall och egentligen nu också, men jag har inte hittat mindre amningsbh än 75b. Det funkar okej, men börjar bli lite stort runtom. Men nog fan har jag mjölk så det räcker ändå.
  12. 6
    Mina bröst är fortfarande jättesmå. Har a-kupa i vanliga fall och egentligen nu också, men jag har inte hittat mindre amningsbh än 75b. Det funkar okej, men börjar bli lite stort runtom. Men nog fan har jag mjölk så det räcker ändå.
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7
    Eller hur? Alltså, vet folk verkligen inte sånt, att storleken (i det hr fallet ) inte spelar roll? Jösses, läs en bok liksom.
  14. 7
    Eller hur? Alltså, vet folk verkligen inte sånt, att storleken (i det hr fallet ) inte spelar roll? Jösses, läs en bok liksom.

Liknande trådar

  1. Har nån av er fortfarande "mjölk"
    By Pansen in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-03, 22:10
  2. Det här med mjölk som "tar slut"
    By Emmet27 in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-01-27, 20:37
  3. kan man vara "lite" allergisk mot mjölk?
    By tinros in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-22, 11:05
  4. "barn" mat utan mjölk
    By 26november in forum Mat & dryck
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2009-02-06, 19:22
  5. "En moders kärlek är som mjölk och..."
    By Karolina m.W & bf3/7 in forum Föräldraskap
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2006-10-30, 11:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar