Dopinbjudan
_0906 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Dopinbjudan

    Vi ska göra dopinbjudan själva eftersom maken är egen i typ den branchen och vi gjorde våra egna när vi gifte oss.

    Men tycker att inbjudningstexten är så gammeldags..Ni inbjudes att övervara dopet som äger rum i xx och efterföljande dopmiddag..
    Just ordet övervara stör mig kan jag inte använda ordet Närvara? Har vi några språkpoliser här?... Jag är själv lite sådan men just det ordet stör mig...

    Hjälp!
  2. 1
    Dopinbjudan Vi ska göra dopinbjudan själva eftersom maken är egen i typ den branchen och vi gjorde våra egna när vi gifte oss.

    Men tycker att inbjudningstexten är så gammeldags..Ni inbjudes att övervara dopet som äger rum i xx och efterföljande dopmiddag..
    Just ordet övervara stör mig kan jag inte använda ordet Närvara? Har vi några språkpoliser här?... Jag är själv lite sådan men just det ordet stör mig...

    Hjälp!
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    hade nog haft närvara , tror jag vet inte vad det stod på dotterns 2 år sedan
  4. 2
    hade nog haft närvara , tror jag vet inte vad det stod på dotterns 2 år sedan

Liknande trådar

  1. Dopinbjudan?
    By ~Susanna~ in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-23, 22:21
  2. dopinbjudan...
    By -mea- in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 17:42
  3. Dopinbjudan
    By inka in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 21:45
  4. Dopinbjudan
    By stina-74 in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-19, 09:41
  5. Dopinbjudan...
    By maria_th in forum _05 Höstbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-12-29, 11:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar