vaför blir benet smalare???
Klumpfot
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    vaför blir benet smalare???

    Hej, min dotter är född med klumpfot på ena foten. Läkarna säger att hennes ben kommer vara smalare än det andra resten av livet. Varför blir det så? Går det verkligen inte att träna upp benet/musklerna på något sätt.
  2. 1
    vaför blir benet smalare??? Hej, min dotter är född med klumpfot på ena foten. Läkarna säger att hennes ben kommer vara smalare än det andra resten av livet. Varför blir det så? Går det verkligen inte att träna upp benet/musklerna på något sätt.
  3. Medlem sedan
    Sep 2006
    #2
    Det som läkarna en gång i tiden sa till oss var att alla muskler inte finns i vaden. Ungefär hälften av alla muskler som ska finnas finns där.
    Simon är idag 16 år och det är inget som märks om man inget påpekar för folk. Han har idag inte ont i benet så numer är det inget jag tänker på.
    Han har sedan har varit liten tränat på ett eller annat vis, så muskeln är vältränad men benet är smalare.
  4. 2
    Det som läkarna en gång i tiden sa till oss var att alla muskler inte finns i vaden. Ungefär hälften av alla muskler som ska finnas finns där.
    Simon är idag 16 år och det är inget som märks om man inget påpekar för folk. Han har idag inte ont i benet så numer är det inget jag tänker på.
    Han har sedan har varit liten tränat på ett eller annat vis, så muskeln är vältränad men benet är smalare.
  5. Medlem sedan
    Dec 2010
    #3
    Detta beror på att vadmusken finns där men dock inte är så utveklad som ett barn i samma ålder. Jag har fråga ortoped och hon sa att vadmusken kommer alltid vara lite svagare än ett barnmuskel utan klumpfot. www.klumpis.se
  6. 3
    Detta beror på att vadmusken finns där men dock inte är så utveklad som ett barn i samma ålder. Jag har fråga ortoped och hon sa att vadmusken kommer alltid vara lite svagare än ett barnmuskel utan klumpfot. www.klumpis.se

Liknande trådar

  1. men vaför har de stängt för
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 20:11
  2. Vaför vill
    By Gerty in forum Ordet är fritt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2010-02-17, 21:46
  3. Vaför sörjer man?
    By amanda-b in forum Singelmingel
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 14:14
  4. Vaför...
    By Skrållan med Elsa in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 20:29
  5. vaför
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 17:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar