Kisslukt i blöjan.
_0903 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Kisslukt i blöjan.

    Har sett att ni snackat blöjor en del... Har inte läst allt men har en tanke.

    Kan det vara så att kisset luktar mer nu för att njurarna gör ett bättre jobb nu? Deras njurar utvecklas väl hela året och då borde det ju resultera i att mer slaggprodukter åker ut?
    Har aldrig reflekterat över att det luktar kiss i blöljan, alltså att det inte ska göra det. Känns som det är det normala att det ska göra det, vilken blöja man än har? Sen att vissa luktar mer än andra. Det är ju en annan femma.


    Är tanken helt befängd? Någon som vet?
  2. 1
    Kisslukt i blöjan. Har sett att ni snackat blöjor en del... Har inte läst allt men har en tanke.

    Kan det vara så att kisset luktar mer nu för att njurarna gör ett bättre jobb nu? Deras njurar utvecklas väl hela året och då borde det ju resultera i att mer slaggprodukter åker ut?
    Har aldrig reflekterat över att det luktar kiss i blöljan, alltså att det inte ska göra det. Känns som det är det normala att det ska göra det, vilken blöja man än har? Sen att vissa luktar mer än andra. Det är ju en annan femma.


    Är tanken helt befängd? Någon som vet?
  3. Medlem sedan
    Oct 2003
    #2
    vaknade i dag med en stinkande kissblöja i ansiktet Hade riktigt gosat in mig i Lisa och naturligtvis rakt med näsan i blöjan, härligt...

    Har också funderat över det, Lisa äter ju enbart bröstmjölk fortfarande och ändå luktar det mer, fisarna hon släpper också...*trevligt*
  4. 2
    vaknade i dag med en stinkande kissblöja i ansiktet Hade riktigt gosat in mig i Lisa och naturligtvis rakt med näsan i blöjan, härligt...

    Har också funderat över det, Lisa äter ju enbart bröstmjölk fortfarande och ändå luktar det mer, fisarna hon släpper också...*trevligt*
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Det är ju först efter magsäcken och annat jox som njurarna tar vid och då är ju även bröstmjölk slaggprodukt, eller?
    Jag är bara undersköterska så jag kan inte så mycket om sånt grejs.

    Kissiga blöjor är de bästa. Luktar mumma. Hehe
  6. 3
    Det är ju först efter magsäcken och annat jox som njurarna tar vid och då är ju även bröstmjölk slaggprodukt, eller?
    Jag är bara undersköterska så jag kan inte så mycket om sånt grejs.

    Kissiga blöjor är de bästa. Luktar mumma. Hehe
  7. Medlem sedan
    Nov 2008
    #4
    Vet bar att hos oss luktar det kiss i hela sovrummet när Tirian har pampers men luktar inte om vi har icas eller liberos blöjor.
  8. 4
    Vet bar att hos oss luktar det kiss i hela sovrummet när Tirian har pampers men luktar inte om vi har icas eller liberos blöjor.
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Jo, givetvis luktar det olika mellan märkerna fast egentligen är det konstigt att det kan göra det, alltså att vissa barns kiss inte luktar i ex pampers medans andra barn, som ditt, stinker kiss lång väg med just den blöjan.

    (jag har hört att det är Libero som gör Ica´s blöjor, om det är sant vet jag inte...)
  10. 5
    Jo, givetvis luktar det olika mellan märkerna fast egentligen är det konstigt att det kan göra det, alltså att vissa barns kiss inte luktar i ex pampers medans andra barn, som ditt, stinker kiss lång väg med just den blöjan.

    (jag har hört att det är Libero som gör Ica´s blöjor, om det är sant vet jag inte...)
  11. Medlem sedan
    Dec 2005
    #6
    tycker libero och ica är väldigt lika så det kan stämma
  12. 6
    tycker libero och ica är väldigt lika så det kan stämma
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Tycker jag också. Fast icas byxblöjor är inte riktigt lika...

    Jag köper alltid det som blir billigast. Här ikring har de länge haft att man kan köpa liberos/pampers blöjor för 98kr istället för 115 och då blir det billigare än icas...
  14. 7
    Tycker jag också. Fast icas byxblöjor är inte riktigt lika...

    Jag köper alltid det som blir billigast. Här ikring har de länge haft att man kan köpa liberos/pampers blöjor för 98kr istället för 115 och då blir det billigare än icas...

Liknande trådar

  1. ta bort kisslukt!!!???!!
    By NellySnoos in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-23, 21:47
  2. Apropå kisslukt
    By abrapalabra in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-27, 17:10
  3. Kisslukt.
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-27, 17:05
  4. Kisslukt i soffan...
    By Linda m R&A in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-02, 10:55
  5. Kisslukt
    By _mammamia_ in forum _0705 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-31, 12:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar