inåtböjda tånaglar...
_0911 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    inåtböjda tånaglar...

    Måste slänga ut frågan. Min dotter Moa har tånaglar som liksom pekar inåt i huden och det är en evig kamp att klippa dem då hon tycker det gör ont när jag måste in med saxen under nageln för att klippa. Ska man vänta längre innan man klipper då eller vad ska jag göra för att det inte ska göra ont för henne? Får så himla dåligt samvete varje gång ju efetrsom jag känner att jag måste klippa "klorna".

    Själv har jag tånaglar som jag nästan kan klippa hur korta som helst utan att det gör något som helst ont...

    kram
    *** - 46 kilo***
  2. 1
    inåtböjda tånaglar... Måste slänga ut frågan. Min dotter Moa har tånaglar som liksom pekar inåt i huden och det är en evig kamp att klippa dem då hon tycker det gör ont när jag måste in med saxen under nageln för att klippa. Ska man vänta längre innan man klipper då eller vad ska jag göra för att det inte ska göra ont för henne? Får så himla dåligt samvete varje gång ju efetrsom jag känner att jag måste klippa "klorna".

    Själv har jag tånaglar som jag nästan kan klippa hur korta som helst utan att det gör något som helst ont...

    kram
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Min dotter har precis motsatt problematik just med tånaglarna - hennes växer utåt (uppåt) och gör att hon sparkar sönder dem konstant. Jag har gjort så att jag filar ner dem, då slipper man bråka med "pillandet" som annars är ett måste för att få till det på slutet. Visst Toria är en tapper unge men det är ju inte kul om det ska måsta göra ONT på dem. Kanske går det att fila din buses tånaglar också?
  4. 2
    Min dotter har precis motsatt problematik just med tånaglarna - hennes växer utåt (uppåt) och gör att hon sparkar sönder dem konstant. Jag har gjort så att jag filar ner dem, då slipper man bråka med "pillandet" som annars är ett måste för att få till det på slutet. Visst Toria är en tapper unge men det är ju inte kul om det ska måsta göra ONT på dem. Kanske går det att fila din buses tånaglar också?
  5. Medlem sedan
    Aug 2007
    #3
    HAr en son med samma problem..dock bara på "pek-tårna" Det gör ont på honom med när man måste peta in under nageln för att klippa den.
    Jag försökte att låta den växa ut men det blev ju bara en masssa smuts under nageln och inget bättre alls. Går ju inte att få bort smutsen iom att nageln växer neråt och så tajt mot tån så jag klipper endå och han vänjer sig mer och mer....och med en liten nagelklippare funkar det bra och gör inte så ont. Vanlig nagelsax gå absolut inte.
  6. 3
    HAr en son med samma problem..dock bara på "pek-tårna" Det gör ont på honom med när man måste peta in under nageln för att klippa den.
    Jag försökte att låta den växa ut men det blev ju bara en masssa smuts under nageln och inget bättre alls. Går ju inte att få bort smutsen iom att nageln växer neråt och så tajt mot tån så jag klipper endå och han vänjer sig mer och mer....och med en liten nagelklippare funkar det bra och gör inte så ont. Vanlig nagelsax gå absolut inte.
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    Ja men...precis samma här med just pektårna...vad lustigt!!! nää men då är det ju bara pest och pina för dem som gäller ju. Jag ska försöka att klippa dem oftare just för då hinner de ju inte in i skinnet på samma sätt...men de växer ju så himla fort ju....Jag har ju fortfarande en sådan där barnnagelsax men kanske får byta ut den mot en smidigare variant nu - den är ju ganska klumpig.

    Tack för tipsen flickor!!!
  8. 4
    Ja men...precis samma här med just pektårna...vad lustigt!!! nää men då är det ju bara pest och pina för dem som gäller ju. Jag ska försöka att klippa dem oftare just för då hinner de ju inte in i skinnet på samma sätt...men de växer ju så himla fort ju....Jag har ju fortfarande en sådan där barnnagelsax men kanske får byta ut den mot en smidigare variant nu - den är ju ganska klumpig.

    Tack för tipsen flickor!!!
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5
    usch usch usch vad jobbigt med utåtstående naglar! Det måste ju göra ont så ini!!! stackars liten!
  10. 5
    usch usch usch vad jobbigt med utåtstående naglar! Det måste ju göra ont så ini!!! stackars liten!
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    Jupps, så det är bara att fila och göra det ofta för de spricker och går sönder eftersom att de konstant blir utsatta för nötning. Att klippa har jag försökt men det blir dels jättesvårt och dels så lyckas de mest flisa sig och då har man som inte vunnit så mycket.
  12. 6
    Jupps, så det är bara att fila och göra det ofta för de spricker och går sönder eftersom att de konstant blir utsatta för nötning. Att klippa har jag försökt men det blir dels jättesvårt och dels så lyckas de mest flisa sig och då har man som inte vunnit så mycket.

Liknande trådar

  1. Tånaglar *ÄCKELVARNING*
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-05-11, 13:42
  2. Rulliga tånaglar
    By MsBecks in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-05-31, 14:29
  3. ang tånaglar...
    By -jenna- in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-07-04, 09:54
  4. Tånaglar???
    By FruFilur in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 14:04
  5. Tånaglar som skivar sig
    By Gunilla in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-21, 12:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar