Hemorojder?
_0910 Oktoberbarn
  1. Anonym
    #1

    Hemorojder?

    Lite intimt och inget för känsliga.

    Hjälp, igår fick jag världens hemskaste värk i "rumpan".
    Kunde inte göra nr två och kände verkligen när jag torkade mig att här var nåt konstigt.
    Går ner i duschen för att känna efter, vill ju vara ren så klart.
    Känner en stor odling av hemorojder, varav ett par "flikar" var stenhårda och ömma, gick inte att peta in ingen som jag fått råd att göra.
    Provade med xyloproct men det gjorde inte saken bättre,
    har sovit jättedåligt inatt och kan knappt sitta idag.
    Gå är lite bättre men det värker som attan.

    Har druckit massor utav vatten och ätit knäckebröd för att få igång magen,
    som jag tidigare inte haft några problem med.

    Någon som har tips på vad man kan göra?
    för att bli av med dem och för att bli av med värken..??

    Vill ju inte gärna ha någon annan till att kika eller röra på det stället,
    tacksam för hjälp.
  2. 1
    Hemorojder? Lite intimt och inget för känsliga.

    Hjälp, igår fick jag världens hemskaste värk i "rumpan".
    Kunde inte göra nr två och kände verkligen när jag torkade mig att här var nåt konstigt.
    Går ner i duschen för att känna efter, vill ju vara ren så klart.
    Känner en stor odling av hemorojder, varav ett par "flikar" var stenhårda och ömma, gick inte att peta in ingen som jag fått råd att göra.
    Provade med xyloproct men det gjorde inte saken bättre,
    har sovit jättedåligt inatt och kan knappt sitta idag.
    Gå är lite bättre men det värker som attan.

    Har druckit massor utav vatten och ätit knäckebröd för att få igång magen,
    som jag tidigare inte haft några problem med.

    Någon som har tips på vad man kan göra?
    för att bli av med dem och för att bli av med värken..??

    Vill ju inte gärna ha någon annan till att kika eller röra på det stället,
    tacksam för hjälp.
  3. Medlem sedan
    Mar 2009
    #2
    Nä, stackare! Jag har gått o varit orolig för att få det, men har klarat mig hittills, peppar peppar...

    Tyvärr har jag inga vidare tips, förutom att vända dig till vc el. bm. sjukvårdsrådgivningen kanske kan ge dig tips oxå?

    Lycka till!
  4. 2
    Nä, stackare! Jag har gått o varit orolig för att få det, men har klarat mig hittills, peppar peppar...

    Tyvärr har jag inga vidare tips, förutom att vända dig till vc el. bm. sjukvårdsrådgivningen kanske kan ge dig tips oxå?

    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Jun 2000
    #3
    Jag har köpt en salva på Apoteket som skulle vara bra. Gå dit och fråga bara så hjälper dom dig! Jag har tack och lov sluppit använda min än så länge för jag har inga jättebesvär men jag har den iaf om jag skulle behöva.
  6. 3
    Jag har köpt en salva på Apoteket som skulle vara bra. Gå dit och fråga bara så hjälper dom dig! Jag har tack och lov sluppit använda min än så länge för jag har inga jättebesvär men jag har den iaf om jag skulle behöva.
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    Tog du suppositer eller bara salva?

    Att peta in suppar ger bäst effekt om dina hemmorojder sitter även på insidan.

    Annars, gå genast till vårdcentralen eller ring BM, det är en hemsk smärta med hemmorojder o det är onödigt att lida när det kan hjälpas av lätt!!!¨

    jag fick helt hemska fruktansvärda hemmorojder efter förlossningen o skall aldrig vara så dum att gå med dem o lida så man gråter igen, aldriiiig. Fy så knäpp jag var.
    Tyckte hemmorojderna var värre än förlossningen.

    Lycka till!!
  8. 4
    Tog du suppositer eller bara salva?

    Att peta in suppar ger bäst effekt om dina hemmorojder sitter även på insidan.

    Annars, gå genast till vårdcentralen eller ring BM, det är en hemsk smärta med hemmorojder o det är onödigt att lida när det kan hjälpas av lätt!!!¨

    jag fick helt hemska fruktansvärda hemmorojder efter förlossningen o skall aldrig vara så dum att gå med dem o lida så man gråter igen, aldriiiig. Fy så knäpp jag var.
    Tyckte hemmorojderna var värre än förlossningen.

    Lycka till!!
  9. Anonym
    #5
    Jag har också fått hemorrojder, tror jag. För några dagar sedan upptäckte jag en liten knöl i rumpan när jag torkade mig, känns lite svullet och ömt. Men inga flikar eller stora knölar. Jag antar att det är så det börjar, man lär ju inte få hela baken full på en gång?
    Jag borde nog gå till Apoteket på en gång va, och köpa någon salva, innan det blir värre?
  10. 5
    Jag har också fått hemorrojder, tror jag. För några dagar sedan upptäckte jag en liten knöl i rumpan när jag torkade mig, känns lite svullet och ömt. Men inga flikar eller stora knölar. Jag antar att det är så det börjar, man lär ju inte få hela baken full på en gång?
    Jag borde nog gå till Apoteket på en gång va, och köpa någon salva, innan det blir värre?
  11. Medlem sedan
    Jan 2007
    #6
    Åh vad jag lider med dig. Jag råkade ut för hemorojder vid förra graviditeten och jag mådde så dåligt både fysiskt och psykiskt av det. Jag använde Xyloproct både salva och de där pillrena man ska föra in. Dessutom Xylocainsalva som bedövar. Den salvan kan man smörja med ofta och för mig hjälpte det hyfsat. Mina besvär blev bättre ju närmare förlossningen jag kom och i takt med att huvudet på bebisen la sig mer till rätta.

    Men för att få ordning på hård mage så rekommenderar jag återigen Lactulos. Det är det enda som hjälpt mig. Jag kan hålla på att trycka i mig fibrer och vatten på naturligväg men det ger ändå inget önskvärt resutlat på min mage. Men med Lactulos fungerar det jättebra.
  12. 6
    Åh vad jag lider med dig. Jag råkade ut för hemorojder vid förra graviditeten och jag mådde så dåligt både fysiskt och psykiskt av det. Jag använde Xyloproct både salva och de där pillrena man ska föra in. Dessutom Xylocainsalva som bedövar. Den salvan kan man smörja med ofta och för mig hjälpte det hyfsat. Mina besvär blev bättre ju närmare förlossningen jag kom och i takt med att huvudet på bebisen la sig mer till rätta.

    Men för att få ordning på hård mage så rekommenderar jag återigen Lactulos. Det är det enda som hjälpt mig. Jag kan hålla på att trycka i mig fibrer och vatten på naturligväg men det ger ändå inget önskvärt resutlat på min mage. Men med Lactulos fungerar det jättebra.
  13. Medlem sedan
    Aug 2005
    #7
    Usch, va jobbigt! Har liknande problem själv, och kör både med salva och suppar, men tycker inte att det hjälper nämnvärt. Så fort man blir hård i magen så spricker det upp och blöder och gör fruktansvärt ont... Tyvärr brukar man ju få såna här problem även efter förlossningen, så det är ju bra om du försöker hitta nån salva, ändra kosten, eller få hjälp på annat sätt innan det är dags att föda. När jag haft som mest ont har jag fått frossa och då har jag tagit Alvedon och lagt mig och vilat. Hoppas det blir bättre snart!!
  14. 7
    Usch, va jobbigt! Har liknande problem själv, och kör både med salva och suppar, men tycker inte att det hjälper nämnvärt. Så fort man blir hård i magen så spricker det upp och blöder och gör fruktansvärt ont... Tyvärr brukar man ju få såna här problem även efter förlossningen, så det är ju bra om du försöker hitta nån salva, ändra kosten, eller få hjälp på annat sätt innan det är dags att föda. När jag haft som mest ont har jag fått frossa och då har jag tagit Alvedon och lagt mig och vilat. Hoppas det blir bättre snart!!

Liknande trådar

  1. hemorojder
    By Anonym in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-10, 14:25
  2. Hemorojder...
    By Tsarbabe in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-22, 17:40
  3. Hemorojder?
    By Bumbi 22/10 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 19:12
  4. AJ!!! (hemorojder?)
    By Ulcerösen in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 08:33
  5. Hemorojder???
    By tingla_bu in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 14:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar