Missnöjd sprattelgubbe
_0905 Majbarn
  1. 41:an
    #1

    Missnöjd sprattelgubbe

    Jag har ju hela tiden skrutit om min harmoniske, nöjde lille pojke men vad händer nu? De senaste veckorna är han ofta missnöjd. Han vänder ju runt och kravlar sig fram på sitt täcke på golvet men det tar ett par sekunder så är han utanför och så ligger han och blir sur. Kanske han vill mer än han kan? Han är bara nöjd när man befinner sig ca 50 cm ifrån honom och helst ska man sjunga också. Försöker man göra nåt annat även om det är nära så protesterar han högljutt. Jag fick t o m ett tinnitus-pip i örat igår. Han har stark röst!

    Vad gillar era små att göra? Jag har försökt gräva fram lite fler leksaker men de är bara kul en kort stund.
  2. 1
    Missnöjd sprattelgubbe Jag har ju hela tiden skrutit om min harmoniske, nöjde lille pojke men vad händer nu? De senaste veckorna är han ofta missnöjd. Han vänder ju runt och kravlar sig fram på sitt täcke på golvet men det tar ett par sekunder så är han utanför och så ligger han och blir sur. Kanske han vill mer än han kan? Han är bara nöjd när man befinner sig ca 50 cm ifrån honom och helst ska man sjunga också. Försöker man göra nåt annat även om det är nära så protesterar han högljutt. Jag fick t o m ett tinnitus-pip i örat igår. Han har stark röst!

    Vad gillar era små att göra? Jag har försökt gräva fram lite fler leksaker men de är bara kul en kort stund.
  3. Medlem sedan
    Apr 2005
    #2
    Känner igen det där. Hittade en bok hemma där det står om tillväxtperioderna och jag är rätt övertygad om att Markus har varit inne i en sådan (runt 19 veckor) för han har lärt sig massor med nya saker och håller på precis som du beskriver, plus att han knappt sover på nätterna utan ska amma/snutta hela tiden. Det sista beror nog också på att vi börjat med smakisar och att hans stackars problemmage inte riktigt tycker om det.

    Träffa andra är en favorit, både vuxna och barn och bli buren ute där han kan se nya saker. Hemma är det mesta tråkigt efter ett par minuter.
  4. 2
    Känner igen det där. Hittade en bok hemma där det står om tillväxtperioderna och jag är rätt övertygad om att Markus har varit inne i en sådan (runt 19 veckor) för han har lärt sig massor med nya saker och håller på precis som du beskriver, plus att han knappt sover på nätterna utan ska amma/snutta hela tiden. Det sista beror nog också på att vi börjat med smakisar och att hans stackars problemmage inte riktigt tycker om det.

    Träffa andra är en favorit, både vuxna och barn och bli buren ute där han kan se nya saker. Hemma är det mesta tråkigt efter ett par minuter.
  5. Medlem sedan
    Nov 2008
    #3
    Ta inte illa upp, men skönt att höra! För precis så tycker jag också att det är. Dels har de säkert en utvecklingsfas nu där de lär sig en massa nytt, är frustrerade och även trygghetssökande (mammiga!) Men så känns det även som du säger att de blir lite "uttråkade" på sina gamla saker som de sett 100 ggr nu - babygymmet, babysittern, leksakerna, speldosan osv.
    Sen är varken att åka vagn eller bil sömnpiller längre, utan snarare vill han loss och i vagnen sitta upp o se fast han inte riktigt klarar av det än.
    Det bästa är nog när han får åka babybjörnen framåt, bada, idag var vi o tränade ma/barn-pass o det var kul och ÖF gillar han också.
    Men nu längtar jag till smakportioner, att han kan sitta själv o börja köra lite gåstol
    Blev långt det här.... sorry.
  6. 3
    Ta inte illa upp, men skönt att höra! För precis så tycker jag också att det är. Dels har de säkert en utvecklingsfas nu där de lär sig en massa nytt, är frustrerade och även trygghetssökande (mammiga!) Men så känns det även som du säger att de blir lite "uttråkade" på sina gamla saker som de sett 100 ggr nu - babygymmet, babysittern, leksakerna, speldosan osv.
    Sen är varken att åka vagn eller bil sömnpiller längre, utan snarare vill han loss och i vagnen sitta upp o se fast han inte riktigt klarar av det än.
    Det bästa är nog när han får åka babybjörnen framåt, bada, idag var vi o tränade ma/barn-pass o det var kul och ÖF gillar han också.
    Men nu längtar jag till smakportioner, att han kan sitta själv o börja köra lite gåstol
    Blev långt det här.... sorry.
  7. Medlem sedan
    Jun 2009
    #4
    Här ska man också vara med och underhålla mest för jämnan. Hon vill helst bli buren och vara med hela tiden, ingenting får missas . Jag tycker också det är mer än vanligt just nu. Sång, dans och prat uppskattas iaf just nu . Å andra sidan blir hon så glad och pratglad då att det är helt underbart!

    Precis som du skriver så är leksaker bara kul en kort stund här med.

    Sorry om svaret är lite konstigt, jag försöker jonglera en sovande tjej som absolut inte vill ligga själv samtidigt...
  8. 4
    Här ska man också vara med och underhålla mest för jämnan. Hon vill helst bli buren och vara med hela tiden, ingenting får missas . Jag tycker också det är mer än vanligt just nu. Sång, dans och prat uppskattas iaf just nu . Å andra sidan blir hon så glad och pratglad då att det är helt underbart!

    Precis som du skriver så är leksaker bara kul en kort stund här med.

    Sorry om svaret är lite konstigt, jag försöker jonglera en sovande tjej som absolut inte vill ligga själv samtidigt...
  9. 41:an
    #5

    Snuttis här med!

    Det blir inte många timmar i sträck. Jag funderar på att testa lite gröt och se om det kan bli en lite kraftigare kvällsmat så småningom. En mätt mage kanske söver lite bättre.
  10. 5
    Snuttis här med! Det blir inte många timmar i sträck. Jag funderar på att testa lite gröt och se om det kan bli en lite kraftigare kvällsmat så småningom. En mätt mage kanske söver lite bättre.
  11. 41:an
    #6

    Delade bekymmer

    Jovisst är det skönt att inte vara ensam! Jag sa till mig själv i början att nu ska jag inte gå och längta till nästa fas utan njuta av nuet, men det vete sjutton om jag klarar det just nu!
  12. 6
    Delade bekymmer Jovisst är det skönt att inte vara ensam! Jag sa till mig själv i början att nu ska jag inte gå och längta till nästa fas utan njuta av nuet, men det vete sjutton om jag klarar det just nu!
  13. Medlem sedan
    Jan 2005
    #7
    Har på min blogg för någon vecka sedan lagt in lite länkar och en bra text om just detta. Linn gick då igenom sin 4-månaders utvecklingsfas-språng som mest. Kände mig villrådig och kikade lite på nätet.
    Det börjar bli bättre nu men jag tror det tar någon vecka till innan hon är igenom så att säga.

    Har du funderat på att vänta med smakisar tills han kommit ur denna fasen? Det låter som om han mentalt är upptagen med annan utveckling just nu och att hans mage fysiskt inte riktigt är där ännu.
    Mitt tips är att avvakta 2 veckor och sedan prova igen och se om det fungerar bättre då. Då hinner han igenom sin utvecklingsfas och magen och tarmar har troligen hunnit utvecklas mer. Det finns bebisar som inte klarar av annan mat förrän de är mellan 6-8 månader och han kan tillhöra dem. Min första dotter har jättekänslig mage, tror hon ärvt det av mig
  14. 7
    Har på min blogg för någon vecka sedan lagt in lite länkar och en bra text om just detta. Linn gick då igenom sin 4-månaders utvecklingsfas-språng som mest. Kände mig villrådig och kikade lite på nätet.
    Det börjar bli bättre nu men jag tror det tar någon vecka till innan hon är igenom så att säga.

    Har du funderat på att vänta med smakisar tills han kommit ur denna fasen? Det låter som om han mentalt är upptagen med annan utveckling just nu och att hans mage fysiskt inte riktigt är där ännu.
    Mitt tips är att avvakta 2 veckor och sedan prova igen och se om det fungerar bättre då. Då hinner han igenom sin utvecklingsfas och magen och tarmar har troligen hunnit utvecklas mer. Det finns bebisar som inte klarar av annan mat förrän de är mellan 6-8 månader och han kan tillhöra dem. Min första dotter har jättekänslig mage, tror hon ärvt det av mig
  15. 41:an
    #8

    Enhandsskrivande

    Det blir en del enhandsskrivande, puuh!
  16. 8
    Enhandsskrivande Det blir en del enhandsskrivande, puuh!
  17. Medlem sedan
    Jun 2009
    #9
    ja eller hur
  18. 9
    ja eller hur

Liknande trådar

  1. Sprattelgubbe!
    By emma10 in forum _1012 Decemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-09-22, 16:22
  2. sprattelgubbe =)
    By bebis dec 2010 in forum _1012 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-04, 12:18
  3. En sån sprattelgubbe!
    By Kat- in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 14:52
  4. Sprattelgubbe!
    By Minnea in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-22, 09:59
  5. Sprattelgubbe!
    By Snice in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-01, 22:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar