Tips för att natta en bebis
_0905 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2009
    #1

    Tips för att natta en bebis

    Jag har hittills nattat Arvid genom att han ammas till sömns. Nu börjar jag känna mig lite nervös inför hur man nattar om man inte ammar längre. Visst är det lite tid kvar till dess men jag tar gärna emot tips redan nu.

    Någon som har ett bra knep på hur man nattar en bebis?
    "Oh wait, you're serious. Let me laugh even harder."
    Bender, Futurama
  2. 1
    Tips för att natta en bebis Jag har hittills nattat Arvid genom att han ammas till sömns. Nu börjar jag känna mig lite nervös inför hur man nattar om man inte ammar längre. Visst är det lite tid kvar till dess men jag tar gärna emot tips redan nu.

    Någon som har ett bra knep på hur man nattar en bebis?
  3. Medlem sedan
    May 2006
    #2
    Oj, vet inte om jag har några handfasta råd. Men jag tycker inte det är fel eller att du ska känna dig oroad för hur det ska gå när du inte ammar längre. Kanske kommer ditt barn då få välling innan natten och det blir ett lugnande moment.

    Jag ammar alltid innan lilleman ska sova, ibland somnar han vid bröstet ibland inte. Då lägger vi bara ner honom i hans säng och säger god natt god natt. sen somnar han av sig själv. Jag tror inte på buff och fix utan att barnet ska känna sig trygg i sin säng själv (men det är vad JAG tror på). Vi kör även tydliga rutiner innan natten med bad, pyjamas och mys innan natt. Han känner på sig när det börjar närma sig och vill oftast somna, han är trött helt enkelt.
    Vet inte om detta hjälpte dig något men börja redan nu med att testa att lägga ner honom i sängen efter amning om han inte somnat och se om han inte somnar själv. Tar han napp? I så fall är det ju en trygghet, kanske en snutte eller nalle? Vår son har en kanin som han gosar sig till sömns med
  4. 2
    Oj, vet inte om jag har några handfasta råd. Men jag tycker inte det är fel eller att du ska känna dig oroad för hur det ska gå när du inte ammar längre. Kanske kommer ditt barn då få välling innan natten och det blir ett lugnande moment.

    Jag ammar alltid innan lilleman ska sova, ibland somnar han vid bröstet ibland inte. Då lägger vi bara ner honom i hans säng och säger god natt god natt. sen somnar han av sig själv. Jag tror inte på buff och fix utan att barnet ska känna sig trygg i sin säng själv (men det är vad JAG tror på). Vi kör även tydliga rutiner innan natten med bad, pyjamas och mys innan natt. Han känner på sig när det börjar närma sig och vill oftast somna, han är trött helt enkelt.
    Vet inte om detta hjälpte dig något men börja redan nu med att testa att lägga ner honom i sängen efter amning om han inte somnat och se om han inte somnar själv. Tar han napp? I så fall är det ju en trygghet, kanske en snutte eller nalle? Vår son har en kanin som han gosar sig till sömns med
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #3
    Tar Arvid napp? Jag nattar Theo oftast genom att först amma, sedan lägga honom i sin säng med napp och snutte, alternativt ligga bredvid honom i sängen och att han har napp och snutte.
  6. 3
    Tar Arvid napp? Jag nattar Theo oftast genom att först amma, sedan lägga honom i sin säng med napp och snutte, alternativt ligga bredvid honom i sängen och att han har napp och snutte.
  7. Medlem sedan
    Jan 2009
    #4
    Jag gissar att du inte har en spjälsäng, eftersom du kan ligga bredvid i sängen.
  8. 4
    Jag gissar att du inte har en spjälsäng, eftersom du kan ligga bredvid i sängen.
  9. Medlem sedan
    Jan 2009
    #5
    Nja, Arvid tar inte gärna napp. Ibland går det men är inte att lita på. Man får liksom putta in nappen i munnen igen hela tiden.

    Just nu sover han mellan mig och pappa och han verkar må bra av det. Vår spjälsäng står och samlar damm. När borde man börja vänja honom vid egen säng?
  10. 5
    Nja, Arvid tar inte gärna napp. Ibland går det men är inte att lita på. Man får liksom putta in nappen i munnen igen hela tiden.

    Just nu sover han mellan mig och pappa och han verkar må bra av det. Vår spjälsäng står och samlar damm. När borde man börja vänja honom vid egen säng?

Liknande trådar

  1. Dela med er av bebis-tips :)
    By Cesse m.4 in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-08-07, 16:56
  2. Tips om ny miljö för bebis?
    By helen_riyo in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-10, 12:18
  3. Natta 3 barn - behöver tips!
    By *Ade* in forum Många barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-15, 22:33
  4. natta bebis???
    By druvan in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-25, 09:01
  5. Tips på att natta en 6-månaders
    By Ingela70 in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 17:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar