rödbetor & amning?
_0907 Julibarn
  1. Medlem sedan
    May 2007
    #1

    rödbetor & amning?

    hej hej

    en fråga?
    kan man äta röbetor när man ammar? läste att man inte ska ge barn under 1 år rödbetor, mangold osv MEN gäller det även när man ammar eller bara när man ger det direkt till barnet?

    blev lite orolig för jag har idag satt i mig en rejäl mängd hemmakokta i en god kycklingsallad...

    tack...
  2. 1
    rödbetor & amning? hej hej

    en fråga?
    kan man äta röbetor när man ammar? läste att man inte ska ge barn under 1 år rödbetor, mangold osv MEN gäller det även när man ammar eller bara när man ger det direkt till barnet?

    blev lite orolig för jag har idag satt i mig en rejäl mängd hemmakokta i en god kycklingsallad...

    tack...
  3. Medlem sedan
    May 2007
    #2
    svarar själv... står inget under AMMANDE på livsmedelsverkets hemsida - bara att man ska vänta tills de blir 1 år när de äter det själva...
    så det är nog ingen fara!
  4. 2
    svarar själv... står inget under AMMANDE på livsmedelsverkets hemsida - bara att man ska vänta tills de blir 1 år när de äter det själva...
    så det är nog ingen fara!
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Jag har också ätit massor av rödbetor, det är så gott! Och mangold... Så bra att det rörde oss ammande utan bara barnen när de äter själva!
  6. 3
    Jag har också ätit massor av rödbetor, det är så gott! Och mangold... Så bra att det rörde oss ammande utan bara barnen när de äter själva!

Liknande trådar

  1. rödbetor i ugn?
    By mucksan in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-22, 15:45
  2. Rödbetor
    By anonymt namn in forum Mat & dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 12:17
  3. Rödbetor!?
    By Lollo25 in forum Mat & dryck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-16, 09:06
  4. Rödbetor då...
    By Lilltilda in forum Mat & dryck
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-26, 17:47
  5. Rödbetor?
    By cat m Vilgot o Molly in forum Mat & dryck
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 02:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar