Sex efter förlossningen
_0911 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2005
    #1

    Sex efter förlossningen

    Kanske en helt inaktuell fråga för de flesta... men helt otroligt nog så är jag jäättesugen på sex, och har varit det i ett par dagar redan, och det har ju bara gått 2½ veckor sen förlossningen... Jag drömmer sexdrömmar, får orgasmer i sömnen o klänger på min man hehe... Det trodde jag ALDRIG innan...

    Finns det nån tidsgräns när man kan ha sex efter? Ska man tänka på nåt särskilt? Tex MÅSTE man ha kondom? (Det stod det i nån broschyr jag fick, pga infektionsrisk..)

    Jag är inte sydd, sprack inget och har inte ont nån annanstans än i fogarna (o händerna då)...
  2. 1
    Sex efter förlossningen Kanske en helt inaktuell fråga för de flesta... men helt otroligt nog så är jag jäättesugen på sex, och har varit det i ett par dagar redan, och det har ju bara gått 2½ veckor sen förlossningen... Jag drömmer sexdrömmar, får orgasmer i sömnen o klänger på min man hehe... Det trodde jag ALDRIG innan...

    Finns det nån tidsgräns när man kan ha sex efter? Ska man tänka på nåt särskilt? Tex MÅSTE man ha kondom? (Det stod det i nån broschyr jag fick, pga infektionsrisk..)

    Jag är inte sydd, sprack inget och har inte ont nån annanstans än i fogarna (o händerna då)...
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2
    Känns det bra så kör bara på
    Efter förra gången så hade vi sex efter 1 ½ v och det var super. Du känner om det inte känns okej. Vi körde den "säkra metoden" men ha kondom om ni vill
  4. 2
    Känns det bra så kör bara på
    Efter förra gången så hade vi sex efter 1 ½ v och det var super. Du känner om det inte känns okej. Vi körde den "säkra metoden" men ha kondom om ni vill
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Jag börjar oxå känna mig sugen faktiskt! men jag skulle nog köra skyddat tills avslaget är borta, inte kul med infektion.. tråkigt men.. och använd glid, kan vara lite dåligt med det när man ammar! så är det för mig iallafall! lycka till
  6. 3
    Jag börjar oxå känna mig sugen faktiskt! men jag skulle nog köra skyddat tills avslaget är borta, inte kul med infektion.. tråkigt men.. och använd glid, kan vara lite dåligt med det när man ammar! så är det för mig iallafall! lycka till
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    Känns det bra så varför inte? För min egen del känns det inte helt aktuellt men det som känns bra för dig är knappast helt galet.
  8. 4
    Känns det bra så varför inte? För min egen del känns det inte helt aktuellt men det som känns bra för dig är knappast helt galet.
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5
    Dom rekomenderar att man ska använda kondom för infektionsrisken. Och jag skulle nog göra det för att få livmoderinflamation är ingen hit! har haft ett par :/

    Jag är oxå kåt som bara den och jag det va bara 1 vecka sen. Tyvärr måste jag nog vänta då jag syddes lite väl mycket, tyvärr. Men ska se fall smek och lek funkar ist
  10. 5
    Dom rekomenderar att man ska använda kondom för infektionsrisken. Och jag skulle nog göra det för att få livmoderinflamation är ingen hit! har haft ett par :/

    Jag är oxå kåt som bara den och jag det va bara 1 vecka sen. Tyvärr måste jag nog vänta då jag syddes lite väl mycket, tyvärr. Men ska se fall smek och lek funkar ist
  11. Izabelam
    #6
    ja de säger 6veckor men jag tycker att det beror på hur man mår själv det är ändå v. individuellt !

    Jag känner lite lust då o då men jag har mycket ont i bäcken och i underlivet fortfarande, stygn drar lite så jag måste lite vänta....men snart
  12. 6
    ja de säger 6veckor men jag tycker att det beror på hur man mår själv det är ändå v. individuellt !

    Jag känner lite lust då o då men jag har mycket ont i bäcken och i underlivet fortfarande, stygn drar lite så jag måste lite vänta....men snart
  13. Medlem sedan
    Jan 2002
    #7
    Förr sa de att man inte skulle ha sex så länge man hade avslaget. Men jag frågade faktiskt när vi skulle bli utskrivna från bb Hon sa att det är helt ok om man använder kondom! Vilket några redan sagt här innan

    Vi har haft sex 1 gång och det var sådär tyckte jag... kändes sådär, kondom e väl inte favoriten.
  14. 7
    Förr sa de att man inte skulle ha sex så länge man hade avslaget. Men jag frågade faktiskt när vi skulle bli utskrivna från bb Hon sa att det är helt ok om man använder kondom! Vilket några redan sagt här innan

    Vi har haft sex 1 gång och det var sådär tyckte jag... kändes sådär, kondom e väl inte favoriten.
  15. Medlem sedan
    Aug 2007
    #8
    Tror de säger att när avslaget är borta så är det bara att köra (med tanke på infektionsrisken). Man måste väl inte ha kondom om man inte vill men det kanske kan vara bra de närmsta veckorna efter avslaget är borta så det inte blir någon onödig infektion?
  16. 8
    Tror de säger att när avslaget är borta så är det bara att köra (med tanke på infektionsrisken). Man måste väl inte ha kondom om man inte vill men det kanske kan vara bra de närmsta veckorna efter avslaget är borta så det inte blir någon onödig infektion?

Liknande trådar

  1. Hur går man ner efter förlossningen?
    By Annish in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-14, 20:41
  2. Sex efter Förlossningen.
    By Anonym in forum Sex & erotik
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-08-11, 12:16
  3. Men efter förlossningen?
    By anonymt namn in forum Mammasnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-16, 14:09
  4. Sex efter förlossningen??
    By Mamma.Harjula-Gad in forum Sex & erotik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-04-20, 20:52
  5. Ont efter förlossningen...
    By malinaf in forum Förlossning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-19, 08:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar