Aktivt barn!!!
_0810 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    Aktivt barn!!!

    Herregud så aktiv lilleman är. Han är överallt & härjar i huset, självklart med saker han INTE får göra =(. Snabb som blixten är han oxå. Vi försöker säga ifrån & sätta lite gränser men han bara skrattar & "prata" emot! Det är faktiskt riktigt jobbigt för man får jaga honom hela tiden, hela dagarna, förrutom när jag sätter på Fåret Shaun på datorn, då sitter han snällt i några minuter så man hinner hämta andan. Tråkigt är det oxå för det går ju inte att va ute något på dagarna då det bara regnar hela tide =(. Sover dåligt har han oxå börjat göra, äter som en hel karl men ändå så missnöjd???!!! Kan det vara åldern??
    Fler med missnöjda & busiga barn?

    Kram på er
  2. 1
    Aktivt barn!!! Herregud så aktiv lilleman är. Han är överallt & härjar i huset, självklart med saker han INTE får göra =(. Snabb som blixten är han oxå. Vi försöker säga ifrån & sätta lite gränser men han bara skrattar & "prata" emot! Det är faktiskt riktigt jobbigt för man får jaga honom hela tiden, hela dagarna, förrutom när jag sätter på Fåret Shaun på datorn, då sitter han snällt i några minuter så man hinner hämta andan. Tråkigt är det oxå för det går ju inte att va ute något på dagarna då det bara regnar hela tide =(. Sover dåligt har han oxå börjat göra, äter som en hel karl men ändå så missnöjd???!!! Kan det vara åldern??
    Fler med missnöjda & busiga barn?

    Kram på er
  3. Anonym
    #2
    På med galonisar och trötta ut lilla vilden :-)
    Finss inge dåligt väder bara dåliga kläder......
  4. 2
    På med galonisar och trötta ut lilla vilden :-)
    Finss inge dåligt väder bara dåliga kläder......
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    Känner igen det där..... och det är tungt vissa dagar. MEn samtidigt har jag svårt att hålla mig för skratt åt vår vilde här hemma, hon är så charmig och go. HON klättrar överallt, upp på stolar och vidare upp på bordet! Jag får vara fasti henne hela tiden
    Vi försöker sysselsätta oss och även vara ute lite, men tyvärr har jag själv varit sjuk och haft de andra barnen sjuka - så det har inte funnits så mycket tid för bus ute i leran.
    Som dagmamma (ännu vårdledig) så vet jag hur viktigt det är att vara ute med barnen, att de får springa av sig. Finns så mycket spännande att upptäcka där ute i stora världen. Men så tråkigt när det regnar jämnt (även om barn inte bryr sig..hehe)... lite snö skulle pigga upp.

    Det lugnar sig säkert efter ett tag, de små börjar testa sina gränser och vissa dagar kan allting kännas tråkigt, även för våra små.
    Håll ut!!!

    Styrkekramar!
  6. 3
    Känner igen det där..... och det är tungt vissa dagar. MEn samtidigt har jag svårt att hålla mig för skratt åt vår vilde här hemma, hon är så charmig och go. HON klättrar överallt, upp på stolar och vidare upp på bordet! Jag får vara fasti henne hela tiden
    Vi försöker sysselsätta oss och även vara ute lite, men tyvärr har jag själv varit sjuk och haft de andra barnen sjuka - så det har inte funnits så mycket tid för bus ute i leran.
    Som dagmamma (ännu vårdledig) så vet jag hur viktigt det är att vara ute med barnen, att de får springa av sig. Finns så mycket spännande att upptäcka där ute i stora världen. Men så tråkigt när det regnar jämnt (även om barn inte bryr sig..hehe)... lite snö skulle pigga upp.

    Det lugnar sig säkert efter ett tag, de små börjar testa sina gränser och vissa dagar kan allting kännas tråkigt, även för våra små.
    Håll ut!!!

    Styrkekramar!
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Här med. Rycker loss telefonjack ur väggen, drar ut alla sladdar, trycker på knapparna på tvättmaskinen så programmen ändras, river ner böcker ur bokhyllan...Bästa är att vara ute 1,5 timme och så får de gå omkring. Vi har allvädersset/fleecefodrad galon och så galonvantar o fleecemössa och så får man själv också klä på sig ordentligt. Han åker rutschkana och gräver i sanden då är han nöjd, eller om han öppnar/stänger grinden i en kvart
    Han sover oroligt, bearbetar säkert alla intryck han fått .

    Det är nog ett utvecklingssteg, finns mycket att upptäcka i stora vida världen Det lugnar ner sig snart, ska du se...
  8. 4
    Här med. Rycker loss telefonjack ur väggen, drar ut alla sladdar, trycker på knapparna på tvättmaskinen så programmen ändras, river ner böcker ur bokhyllan...Bästa är att vara ute 1,5 timme och så får de gå omkring. Vi har allvädersset/fleecefodrad galon och så galonvantar o fleecemössa och så får man själv också klä på sig ordentligt. Han åker rutschkana och gräver i sanden då är han nöjd, eller om han öppnar/stänger grinden i en kvart
    Han sover oroligt, bearbetar säkert alla intryck han fått .

    Det är nog ett utvecklingssteg, finns mycket att upptäcka i stora vida världen Det lugnar ner sig snart, ska du se...

Liknande trådar

  1. Aktivt barn!
    By SmillaMilla in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-28, 21:15
  2. 6 km har jag aktivt
    By erwina in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 12:58
  3. Aktivt barn!(lång&svamligt)
    By Anette m. vilde!? in forum Bokstavsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 17:56
  4. Grymt aktivt barn!!!!
    By Emilise in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 09:05
  5. Ngn mer med (över)aktivt barn i magen???
    By Jennie m Gustav + bf 12/12 in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-17, 17:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar