Lillebror är hemma!
_1001 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2009
    #1

    Lillebror är hemma!

    I fredags föddes lillebror (det blev som vi sett på UL)med planerat snitt. Han vägde 3,6 kilo och var 50 cm lång i v. 37+5. Snittet blev mycket komplicerat....kommer nog behöva bearbeta den upplevelsen endel. Har legat kvar lite extra för att återhämta mig lite. Glädjen är iallafall stor över att jag fick en frisk son efter allt elände. Han äter och äter och sover endast om han får ligga som en liten groda på min bröstkorg. Storasyster är så stolt och har hållit honom en lång stund. Storebror blev inte överförtjust av att få en konkurrent, men med lite passning så tror jag det kommer gå fint. Han är ju så närgången som 1.5 åringar är...
    Ska försöka läsa ikapp lite under nattens amning.

    Kram på er tjejer!
  2. 1
    Lillebror är hemma! I fredags föddes lillebror (det blev som vi sett på UL)med planerat snitt. Han vägde 3,6 kilo och var 50 cm lång i v. 37+5. Snittet blev mycket komplicerat....kommer nog behöva bearbeta den upplevelsen endel. Har legat kvar lite extra för att återhämta mig lite. Glädjen är iallafall stor över att jag fick en frisk son efter allt elände. Han äter och äter och sover endast om han får ligga som en liten groda på min bröstkorg. Storasyster är så stolt och har hållit honom en lång stund. Storebror blev inte överförtjust av att få en konkurrent, men med lite passning så tror jag det kommer gå fint. Han är ju så närgången som 1.5 åringar är...
    Ska försöka läsa ikapp lite under nattens amning.

    Kram på er tjejer!
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2
    Grattis till lillebror!! Trist att höra att det blev komplicerat, men skönt att ni alla är hemma och landar. Massa kramar!
  4. 2
    Grattis till lillebror!! Trist att höra att det blev komplicerat, men skönt att ni alla är hemma och landar. Massa kramar!
  5. Medlem sedan
    Dec 2008
    #3
    Grattis grattis till lillebror, och hoppas att du mår bättre snart efter snittet...
  6. 3
    Grattis grattis till lillebror, och hoppas att du mår bättre snart efter snittet...
  7. Medlem sedan
    Jul 2000
    #4

    Grattis till lillebror!

    Vad skönt att han är på rätt sida om magen nu !
    Vad tråkigt att även avslutningen på graviditeten, snittet, blev en tråkig upplevelse!
    Hoppas ni får en riktigt härlig jul tillsammans hemma!
    Paulina 001213, Simone 020804, Victor 040802 och Axel 100111
    ~http://angosdagar.blogspot.com/~ Vardagsbloggen
    ~http://matbak.blogspot.com~ Mat- och bakbloggen
    ~http://bokfilm.blogspot.com~ Bok- och filmbloggen
  8. 4
    Grattis till lillebror! Vad skönt att han är på rätt sida om magen nu !
    Vad tråkigt att även avslutningen på graviditeten, snittet, blev en tråkig upplevelse!
    Hoppas ni får en riktigt härlig jul tillsammans hemma!
  9. Medlem sedan
    Jul 2007
    #5
    Jättegrattis till lillebror!! Hoppas du återhämtar dig ordentligt och ha nu en riktigt mysig jul
  10. 5
    Jättegrattis till lillebror!! Hoppas du återhämtar dig ordentligt och ha nu en riktigt mysig jul
  11. Medlem sedan
    Sep 2009
    #6
    Åh, grattis till lillebror!!! Jobbigt att snittet blev komplicerat, hoppas du återhämtar dig snarast..!
    Ha en riktigt god jul!!!
  12. 6
    Åh, grattis till lillebror!!! Jobbigt att snittet blev komplicerat, hoppas du återhämtar dig snarast..!
    Ha en riktigt god jul!!!
  13. Medlem sedan
    May 2009
    #7
    Underbart!! Grattis och "krya" på dej!! GOD JUL.
  14. 7
    Underbart!! Grattis och "krya" på dej!! GOD JUL.
  15. Medlem sedan
    May 2009
    #8
    Stort, varmt grattis till hela familjen! Nu vänder allting och fortsättningen blir den bästa tänkbara!
    Hoppas ni får njuta riktigt mycket denna jul, önskar er mycket lugn och massa god mat!

    Många kramar!
  16. 8
    Stort, varmt grattis till hela familjen! Nu vänder allting och fortsättningen blir den bästa tänkbara!
    Hoppas ni får njuta riktigt mycket denna jul, önskar er mycket lugn och massa god mat!

    Många kramar!
  17. Medlem sedan
    Jan 2009
    #9
    Grattis till lillkillen!
    Skönt att han äter som han ska och att han var så pass stor redan i v. 37+5.
    Ha en underbar jul nu med er lilla och syskonen
  18. 9
    Grattis till lillkillen!
    Skönt att han äter som han ska och att han var så pass stor redan i v. 37+5.
    Ha en underbar jul nu med er lilla och syskonen
  19. Medlem sedan
    Jul 2000
    #10

    Grattis!!

    Vilken stor kille! Tur du inte gick tiden ut kanske?
    Men vad tråkigt att snittet blev komplicerat, hoppas att ni alla får en riktigt mysig jul nu med det extra tillskottet i familjen.
    Kram
  20. 10
    Grattis!! Vilken stor kille! Tur du inte gick tiden ut kanske?
    Men vad tråkigt att snittet blev komplicerat, hoppas att ni alla får en riktigt mysig jul nu med det extra tillskottet i familjen.
    Kram
  21. Medlem sedan
    Jun 2000
    #11
    Åh, en bebis till i vår grupp! Jättegrattis till er!
    Se till att du får ordentlig hjälp med att bearbeta snittet och inte bara blir avfärdad med att "Jamen, bebisen mår ju bra. Det är ju huvudsaken." som bm och läkare sa till mig...
    Kram
    Mia
  22. 11
    Åh, en bebis till i vår grupp! Jättegrattis till er!
    Se till att du får ordentlig hjälp med att bearbeta snittet och inte bara blir avfärdad med att "Jamen, bebisen mår ju bra. Det är ju huvudsaken." som bm och läkare sa till mig...
    Kram
    Mia
  23. Medlem sedan
    Feb 2009
    #12
    GRATTIS...
    men va synd att du inte fick en bra förlossning..

    Hoppas du snart kommer över det o att storebror snart vänjer sig vid sin nya brorsa.. =)

    KRAM o GRATTIS
  24. 12
    GRATTIS...
    men va synd att du inte fick en bra förlossning..

    Hoppas du snart kommer över det o att storebror snart vänjer sig vid sin nya brorsa.. =)

    KRAM o GRATTIS
  25. Medlem sedan
    Sep 2009
    #13
    Varma gratulationer till lillebror!
    Ha en fin jul tillsammans och lycka till min allt!
  26. 13
    Varma gratulationer till lillebror!
    Ha en fin jul tillsammans och lycka till min allt!
  27. Medlem sedan
    Apr 2008
    #14
    Grattis! känner igen grod-bebis-sovandet. Mysigt!
  28. 14
    Grattis! känner igen grod-bebis-sovandet. Mysigt!
  29. Medlem sedan
    Sep 2009
    #15
    Stort grattis och krya på dig!
  30. 15
    Stort grattis och krya på dig!
  31. Medlem sedan
    May 2007
    #16
    Grattis!!!!!
  32. 16
    Grattis!!!!!

Liknande trådar

  1. Lillebror hemma
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-17, 18:20
  2. Hemma med lillebror :)
    By umami in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-20, 15:24
  3. Nu är vi hemma med lillebror
    By myssli in forum _0605 Majbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-05-29, 15:13
  4. Hemma med lillebror
    By Busiluran in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 09:56
  5. Hemma med lillebror
    By Busiluran in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 10:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar