Hur ger ni dom alvedon?
_0903 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Hur ger ni dom alvedon?

    Eller förhoppningsvis har ni sluppit det...

    Men hur gör ni? Nu när Markus börjat bli bättre som med glädje surplar all medicin med glädje - hittills så blir Elliot dålig. Nu har han feber, innan var det bara hosta och snor... Han vill absolut inte ligga ner, antar att det trycker i huvudet på honom. Men han vill inte ta flytande alvedon. Jag har försökt med både sked och spruta och blandat det med välling, men då klöktes han och slängde flaskan...
    Nästa gång blir det i vanligt glas blandat med lite saft.

    Vi har iprén också för rumpan men det tycker jag är så bökigt eftersom man måste dela dom.
  2. 1
    Hur ger ni dom alvedon? Eller förhoppningsvis har ni sluppit det...

    Men hur gör ni? Nu när Markus börjat bli bättre som med glädje surplar all medicin med glädje - hittills så blir Elliot dålig. Nu har han feber, innan var det bara hosta och snor... Han vill absolut inte ligga ner, antar att det trycker i huvudet på honom. Men han vill inte ta flytande alvedon. Jag har försökt med både sked och spruta och blandat det med välling, men då klöktes han och slängde flaskan...
    Nästa gång blir det i vanligt glas blandat med lite saft.

    Vi har iprén också för rumpan men det tycker jag är så bökigt eftersom man måste dela dom.
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    vi ger alvedon i rumpan, har både 5-10 kg och 10-15 samt 15-40kg så det är bara att välja och vraka
  4. 2
    vi ger alvedon i rumpan, har både 5-10 kg och 10-15 samt 15-40kg så det är bara att välja och vraka
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    Ger alvedon som suppar, i rumpan alltså, när de är så små. Tycker det är alldeles för svårt att få i dem flytande. Från 4-årsåldern har jag gett såna där som smälter i munnen.
  6. 3
    Ger alvedon som suppar, i rumpan alltså, när de är så små. Tycker det är alldeles för svårt att få i dem flytande. Från 4-årsåldern har jag gett såna där som smälter i munnen.
  7. Medlem sedan
    Jul 2008
    #4
    Jag ger panodil för barn i rumpan.
  8. 4
    Jag ger panodil för barn i rumpan.
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5
    Alvedon i rumpan! Smidigt, enkelt! Sigge märker inte ens att det händer.
  10. 5
    Alvedon i rumpan! Smidigt, enkelt! Sigge märker inte ens att det händer.
  11. Medlem sedan
    Oct 1999
    #6
    Vi ger alvedon/panodil med spruta lr sked. Flora gillar smaken så det är inga som helst problem.
    Tror aldrig jag använt mig av en supp i hela mitt mammaliv.
  12. 6
    Vi ger alvedon/panodil med spruta lr sked. Flora gillar smaken så det är inga som helst problem.
    Tror aldrig jag använt mig av en supp i hela mitt mammaliv.
  13. Medlem sedan
    Jul 2006
    #7
    Sist Ellen fick Alvedon gav jag henne det flytande för hon hade ont i munnen (tror jag, tänder på gång). Försökte liksom gnugga lite mot gommen först, men hon gillade det och ville ha mer så då gav jag lite till i sån där "skopa" som de har på apoteket (inte kopp och inte spruta utan mellantinget, vet inte vad den heter). Gick jättebra. Annars har jag gett som supp. Alvedon finns i många olika vikt-storlekar så det är inte alls svårt.
  14. 7
    Sist Ellen fick Alvedon gav jag henne det flytande för hon hade ont i munnen (tror jag, tänder på gång). Försökte liksom gnugga lite mot gommen först, men hon gillade det och ville ha mer så då gav jag lite till i sån där "skopa" som de har på apoteket (inte kopp och inte spruta utan mellantinget, vet inte vad den heter). Gick jättebra. Annars har jag gett som supp. Alvedon finns i många olika vikt-storlekar så det är inte alls svårt.
  15. Medlem sedan
    Feb 2007
    #8
    Om det trycker i huvudet på honom när han ligger kan ni ta in bilstolen och låta honom sova i den! Det fick mina föräldrar alltid göra med min syrra - hon hade ständigt öroninflammationer som liten.

    Vi har gett flytande alvedon mha den där doseringssprutan man får på apoteket. Lite lite i taget spottar han inte ut... En supp vore smidigt - om den inte bajsas ut.
  16. 8
    Om det trycker i huvudet på honom när han ligger kan ni ta in bilstolen och låta honom sova i den! Det fick mina föräldrar alltid göra med min syrra - hon hade ständigt öroninflammationer som liten.

    Vi har gett flytande alvedon mha den där doseringssprutan man får på apoteket. Lite lite i taget spottar han inte ut... En supp vore smidigt - om den inte bajsas ut.
  17. Medlem sedan
    Apr 2009
    #9
    Panodil suppar i rumpan har vi alltid gett. Åt storebror också som är 2år.
  18. 9
    Panodil suppar i rumpan har vi alltid gett. Åt storebror också som är 2år.
  19. Medlem sedan
    Jun 2006
    #10
    I rumpan och alvedon behöver man ju inte dela! En av de stora anledningarna till att jag aldrig ger Ipren...

    Stora killen får dock flytande eftersom han skriker så fort man tar fram suppen...
  20. 10
    I rumpan och alvedon behöver man ju inte dela! En av de stora anledningarna till att jag aldrig ger Ipren...

    Stora killen får dock flytande eftersom han skriker så fort man tar fram suppen...
  21. Medlem sedan
    Nov 2008
    #11
    Först försökte jag med sup till rumpan men det gick inte att få in den så nu häller jag alvedonen i vällingen o det fungerar bra här. Du kanske kan testa själv o blanda alvedon i olika drycker o se vilken dryck som döljer smaken bäst? Vissa barn känner väl det direkt hur man än försöker gömma smaken i olika maträtter eller drycker o då blir det krångligt.
  22. 11
    Först försökte jag med sup till rumpan men det gick inte att få in den så nu häller jag alvedonen i vällingen o det fungerar bra här. Du kanske kan testa själv o blanda alvedon i olika drycker o se vilken dryck som döljer smaken bäst? Vissa barn känner väl det direkt hur man än försöker gömma smaken i olika maträtter eller drycker o då blir det krångligt.
  23. Medlem sedan
    Aug 2006
    #12
    Vi har en sån där skopa också som du har. Den är ganska svår eftersom först kommer inget, sen kommer inget och sist kommer allt.
  24. 12
    Vi har en sån där skopa också som du har. Den är ganska svår eftersom först kommer inget, sen kommer inget och sist kommer allt.
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Välling gick ju fetbort, provade senare med saft och där var det likadant...
  26. 13
    Välling gick ju fetbort, provade senare med saft och där var det likadant...
  27. Medlem sedan
    Aug 2005
    #14
    Alvedon i rumpan funkar bra men vi har flytande hemma oxå. Trixet är bara att knipa igen rumpan så han inte skjuter ut alvedonet direkt annars är de små och lätta att få dit
  28. 14
    Alvedon i rumpan funkar bra men vi har flytande hemma oxå. Trixet är bara att knipa igen rumpan så han inte skjuter ut alvedonet direkt annars är de små och lätta att få dit

Liknande trådar

  1. Alvedon
    By Zalander in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 12:34
  2. Alvedon ok?
    By Ninis27 in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-30, 20:40
  3. Alvedon
    By Lott@ in forum _0607 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-01, 15:02
  4. När ger ni alvedon?
    By MammaMu79 in forum _05 Höstbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-09-13, 19:08
  5. Alvedon?
    By Nini med Fredrik in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 20:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar