Emma, STÅ EMOT, STÅ EMOT !!!
_0903 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Emma, STÅ EMOT, STÅ EMOT !!!

    Usch... jag har såå dålig karaktär. Gahh... jag liksom många andra gick in i den dumma ideén med "nytt liv" Vilket för mig innebar, mindre mat (jag har p-spruta och min aptit har ökat markant, jag skulle kunna käka mer än Pärre och det är MYCKET!) käka mer sallad och mindre kolhydrater. Den biten är lugn, den har jag fixat, men just nu är jag sjukt sugen på något sött. Hela vårt skafferi är fullt av sånt, godis, choklad, kakor, bullar, maränger. You name it! ALLT finns där.

    Jag vill inte, jag vill inte, jag MÅSTE HAA!!, jag vill inte jag vill inte jag vill inte.....


    Dessutom har jag lovat mig själv framför Pärre att jag inte tänker köpa eller käka chips förrän efter min födelsedag (3 mars)

    Vad har jag gjort??
  2. 1
    Emma, STÅ EMOT, STÅ EMOT !!! Usch... jag har såå dålig karaktär. Gahh... jag liksom många andra gick in i den dumma ideén med "nytt liv" Vilket för mig innebar, mindre mat (jag har p-spruta och min aptit har ökat markant, jag skulle kunna käka mer än Pärre och det är MYCKET!) käka mer sallad och mindre kolhydrater. Den biten är lugn, den har jag fixat, men just nu är jag sjukt sugen på något sött. Hela vårt skafferi är fullt av sånt, godis, choklad, kakor, bullar, maränger. You name it! ALLT finns där.

    Jag vill inte, jag vill inte, jag MÅSTE HAA!!, jag vill inte jag vill inte jag vill inte.....


    Dessutom har jag lovat mig själv framför Pärre att jag inte tänker köpa eller käka chips förrän efter min födelsedag (3 mars)

    Vad har jag gjort??
  3. Medlem sedan
    Oct 2003
    #2
    Men Emma! Håll ut, det går över...Ta en kopp the eller nåt varmt att dricka
  4. 2
    Men Emma! Håll ut, det går över...Ta en kopp the eller nåt varmt att dricka
  5. Medlem sedan
    Jul 2001
    #3
    Ett tips om du planerar ett lite nyttigare liv: se till att göra dig av med allt godis, choklad, kakor, bullar, maränger etc! Jag vet att man kan vilja ha det för att "barnen kanske ska fika med kompisen", "han/hon fyller snart år", "det blev över från i julas" och allt man kan hitta på som ursäkt. Men gör hela familjen en tjänst och ha inte alla godsaker hemma om du vet att det frestar! Bjud in ett gäng kompisar på kalas och låt de äta upp alla onyttigheter om du inte gillar att slänga mat. Sen har du inget som ligger och frestar längre.

    Stå emot stå emot!!!
  6. 3
    Ett tips om du planerar ett lite nyttigare liv: se till att göra dig av med allt godis, choklad, kakor, bullar, maränger etc! Jag vet att man kan vilja ha det för att "barnen kanske ska fika med kompisen", "han/hon fyller snart år", "det blev över från i julas" och allt man kan hitta på som ursäkt. Men gör hela familjen en tjänst och ha inte alla godsaker hemma om du vet att det frestar! Bjud in ett gäng kompisar på kalas och låt de äta upp alla onyttigheter om du inte gillar att slänga mat. Sen har du inget som ligger och frestar längre.

    Stå emot stå emot!!!
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Haha... precis så är tanken men nu när ungarna har varit sjuka har vi inte kunnat... Så de bara ÄR där liksom.

    När jag besökte morsan och syrran för någon vecka sen tog jag med en stor burk med blandade kakor.
  8. 4
    Haha... precis så är tanken men nu när ungarna har varit sjuka har vi inte kunnat... Så de bara ÄR där liksom.

    När jag besökte morsan och syrran för någon vecka sen tog jag med en stor burk med blandade kakor.
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Tack söta du!
  10. 5
    Tack söta du!
  11. Medlem sedan
    Mar 2005
    #6
    Det är ju rena tortyren att ha saker i skafferiet. Du får en stor guldstjärna av mig om du fixar att stå emot. Vet hur svårt det är men det är alltid värst i början ju. Storlek på portioner ska vi inte prata om för egentligen kan jag äta mer än min sambo tror jag (nästan iaf och han äter myyyycket). Jag tror att jag är den viktväktare i världen som ätit mest Duoval (man tar hur mycket t.ex. pasta man vill -inom rimlig gräns...som jag inte har kläm på- för 7 ProPoints).
  12. 6
    Det är ju rena tortyren att ha saker i skafferiet. Du får en stor guldstjärna av mig om du fixar att stå emot. Vet hur svårt det är men det är alltid värst i början ju. Storlek på portioner ska vi inte prata om för egentligen kan jag äta mer än min sambo tror jag (nästan iaf och han äter myyyycket). Jag tror att jag är den viktväktare i världen som ätit mest Duoval (man tar hur mycket t.ex. pasta man vill -inom rimlig gräns...som jag inte har kläm på- för 7 ProPoints).
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Små dajmbitar, kexchoklad, M&M, noblelss, klubbor, en annan chokladkartong, hårda karameller, salta pastiller, nötter, kex, kakor, pepparkakor, i frysen finns bullar och chokladbiskvier, knäck och annat julgodis samt tre olika sortes glass.

    Jag vill ha hit folk nu så de kan börja käka!!
  14. 7
    Små dajmbitar, kexchoklad, M&M, noblelss, klubbor, en annan chokladkartong, hårda karameller, salta pastiller, nötter, kex, kakor, pepparkakor, i frysen finns bullar och chokladbiskvier, knäck och annat julgodis samt tre olika sortes glass.

    Jag vill ha hit folk nu så de kan börja käka!!
  15. Medlem sedan
    Jul 2006
    #8
    Jepp, så gör jag också. Kånkar iväg till jobbet eller skickar med maken till hans jobb...
  16. 8
    Jepp, så gör jag också. Kånkar iväg till jobbet eller skickar med maken till hans jobb...
  17. Medlem sedan
    Feb 2007
    #9
    Men du VARFÖR har ni sånt hemma?? Det skulle inte jag fixa heller.
  18. 9
    Men du VARFÖR har ni sånt hemma?? Det skulle inte jag fixa heller.
  19. Medlem sedan
    Nov 2008
    #10
    ÅH EMMA, jag har precis samma problem som dig. Min karaktär kunde varit mycket bättre. Som tur var så har vi inte lika mycket godsaker hemma som ni har men är jag riktigt sugen på något så lyckas jag alltid hitta något i skafferiet.
  20. 10
    ÅH EMMA, jag har precis samma problem som dig. Min karaktär kunde varit mycket bättre. Som tur var så har vi inte lika mycket godsaker hemma som ni har men är jag riktigt sugen på något så lyckas jag alltid hitta något i skafferiet.
  21. Medlem sedan
    Aug 2008
    #11
    My god, om du klarar att stå emot allt det där är du den starkaste kvinnan i världen. Pippi kan slänga sig i väggen !
    Här brottas jag med en man som drar hem onyttigheter 'bara för ifall att någon kommer' (hans mamma som alltid ska ha nåt till kaffet) ...Alla som jag känner som kommer, mina föräldrar och syster mf vill inte ha nåt att fika för de försöker också tänka på vad de äter..
    Men så kommer han hem med storpack sockerdricka, bullar, godis mm mm.. suck!
    Jag har sagt att ifall även jag ska kunna njuta av att få vara på stranden i sommar så MÅSTE jag gå ner i vikt, och då måste han hjälpa till!

    Nu har jag ett stukat knä och ont i ryggen efter olyckan och vägarna häromkring är inte plogade så jag har svårt att komma ut och röra på mig.

    Var hos sjukgymnasten i förrgår och fick klä av mig till bara underkläderna och ställa mig framför en spegel. Jag insåg att det var första gången jag sett hela mig sådär på skitlänge, och jag hatade det.. Fy faaaaan
  22. 11
    My god, om du klarar att stå emot allt det där är du den starkaste kvinnan i världen. Pippi kan slänga sig i väggen !
    Här brottas jag med en man som drar hem onyttigheter 'bara för ifall att någon kommer' (hans mamma som alltid ska ha nåt till kaffet) ...Alla som jag känner som kommer, mina föräldrar och syster mf vill inte ha nåt att fika för de försöker också tänka på vad de äter..
    Men så kommer han hem med storpack sockerdricka, bullar, godis mm mm.. suck!
    Jag har sagt att ifall även jag ska kunna njuta av att få vara på stranden i sommar så MÅSTE jag gå ner i vikt, och då måste han hjälpa till!

    Nu har jag ett stukat knä och ont i ryggen efter olyckan och vägarna häromkring är inte plogade så jag har svårt att komma ut och röra på mig.

    Var hos sjukgymnasten i förrgår och fick klä av mig till bara underkläderna och ställa mig framför en spegel. Jag insåg att det var första gången jag sett hela mig sådär på skitlänge, och jag hatade det.. Fy faaaaan
  23. Medlem sedan
    Aug 2006
    #12
    Vi har inte lyckats bli av med det sen jul. Men idag blev jag av med en stor kaklåda i alla fall. Den fick farsan med sig hem.
  24. 12
    Vi har inte lyckats bli av med det sen jul. Men idag blev jag av med en stor kaklåda i alla fall. Den fick farsan med sig hem.
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Jag är riktigt stolt. Jag har lyckats hålla mig. Jag skulle bli SÅÅ besviken på mig själv om jag hade nallat. Så ikväll kan det hända att det bli lite popcorn från The Big Popper till Let´s Dace.
  26. 13
    Jag är riktigt stolt. Jag har lyckats hålla mig. Jag skulle bli SÅÅ besviken på mig själv om jag hade nallat. Så ikväll kan det hända att det bli lite popcorn från The Big Popper till Let´s Dace.

Liknande trådar

  1. Jag är emot
    By Märtan in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-16, 15:17
  2. EMOT!!!
    By *** in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-08, 19:38
  3. EMOT..
    By pinja in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-08, 19:17
  4. Emot emot emot ALLT!!!
    By SANDEE in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-02, 20:39
  5. EMOT EMOT EMOT ( jätte arg!!)
    By Lm in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-11-10, 10:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar