Fråga mens, ngn som vet??
_0910 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2009
    #1

    Fråga mens, ngn som vet??

    Alltså jag började äta p-piller igen för 3 veckor sedan, och man skulle ju inte invänta mens eller ngt eller min BM så jag började knapra på och efter ca 1,5 vecka så fick jag mens mitt i liksom, och sen har jag haft det till och från nu i över 1,5 veckas tid??

    Innan jag blev gravid så åt jag ju ppiller och då kom ju mensen endast den veckan man inte skulle ta pillrena, varför är det så här? Ngt fel?
    Eller är det så att mensen ställer in sig eller ngt?
    Någon som vet?
    Lite lätt förvirrad känner jag
  2. 1
    Fråga mens, ngn som vet?? Alltså jag började äta p-piller igen för 3 veckor sedan, och man skulle ju inte invänta mens eller ngt eller min BM så jag började knapra på och efter ca 1,5 vecka så fick jag mens mitt i liksom, och sen har jag haft det till och från nu i över 1,5 veckas tid??

    Innan jag blev gravid så åt jag ju ppiller och då kom ju mensen endast den veckan man inte skulle ta pillrena, varför är det så här? Ngt fel?
    Eller är det så att mensen ställer in sig eller ngt?
    Någon som vet?
    Lite lätt förvirrad känner jag
  3. Medlem sedan
    Mar 2009
    #2
    Exakt samma för mig!
  4. 2
    Exakt samma för mig!
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Antar att det är minipiller du äter nu då va? Jag åt det efter att Jakob föddes och blödde hela tiden mer eller mindre så jag fick sluta med dem. Orkade inte vänta ut flera månader för att det skulle stabilisera sig. Mn bm sa nog att man skulle äta i en 3-4 månader minst innan man visste säkert hur de blev med mensen. Men jag blödde så mycket så det blev för jobbigt helt enkelt.
  6. 3
    Antar att det är minipiller du äter nu då va? Jag åt det efter att Jakob föddes och blödde hela tiden mer eller mindre så jag fick sluta med dem. Orkade inte vänta ut flera månader för att det skulle stabilisera sig. Mn bm sa nog att man skulle äta i en 3-4 månader minst innan man visste säkert hur de blev med mensen. Men jag blödde så mycket så det blev för jobbigt helt enkelt.
  7. Medlem sedan
    Feb 2009
    #4
    Nej jag äter vanliga p-piller inga minpiller..
  8. 4
    Nej jag äter vanliga p-piller inga minpiller..
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #5
    Skulle ändå tro att det har att göra med hormonbalansen i din kropp. Fortsätter det blöda så hör av dig till din bm.
  10. 5
    Skulle ändå tro att det har att göra med hormonbalansen i din kropp. Fortsätter det blöda så hör av dig till din bm.
  11. Medlem sedan
    Feb 2009
    #6
    Nu tar jag inte p-piller utan minipiller, men min första mens varade i två veckor. Har fått mens igen och hoppas att det inte håller i sig lika länge denna gång, men hyser inga större förhoppningar om ändring än så länge...

    Jag tror att det kan ta ett tag för kroppen att komma tillbaka till ordentliga och regelbundna menscykler efter förlossningen, både pga alla graviditets- och amningshormoner, preventivpillrena man tar nu, samt det långa blödningsuppehållet som man ändå har haft under det senaste året. Kroppen måste helt enkelt komma tillbaka på banan igen, så att säga, och det görs inte hux flux i en handvändning...
  12. 6
    Nu tar jag inte p-piller utan minipiller, men min första mens varade i två veckor. Har fått mens igen och hoppas att det inte håller i sig lika länge denna gång, men hyser inga större förhoppningar om ändring än så länge...

    Jag tror att det kan ta ett tag för kroppen att komma tillbaka till ordentliga och regelbundna menscykler efter förlossningen, både pga alla graviditets- och amningshormoner, preventivpillrena man tar nu, samt det långa blödningsuppehållet som man ändå har haft under det senaste året. Kroppen måste helt enkelt komma tillbaka på banan igen, så att säga, och det görs inte hux flux i en handvändning...
  13. Medlem sedan
    Feb 2009
    #7
    Hm ja det är väl så antar, bara lite less på att ha mens nu i 2 veckors tid...
  14. 7
    Hm ja det är väl så antar, bara lite less på att ha mens nu i 2 veckors tid...
  15. Medlem sedan
    Feb 2009
    #8
    Förut då jag åt p piller så gjorde jag det i perioder, med uppehåll. Alltid då jag började så blödde jag till och från. det är en biverkning. Så det ska nog rätta till sig
  16. 8
    Förut då jag åt p piller så gjorde jag det i perioder, med uppehåll. Alltid då jag började så blödde jag till och från. det är en biverkning. Så det ska nog rätta till sig

Liknande trådar

  1. Mens-fråga
    By Stina2 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 15:17
  2. Fråga om mens
    By Bellan in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-19, 12:41
  3. dum fråga om mens...?
    By saga79 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 17:53
  4. En fråga om mens
    By Anonym just nu in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 19:03
  5. Mens fråga...
    By Fergie80 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-11-05, 21:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar