En jobbig dag för lilleman...
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2006
    #1

    En jobbig dag för lilleman...

    Igår var det ju dags för Viggo att få kolla vad som är fel på hans mage. Det blev en rätt jobbig dag. När sambon lämnat ungarna på dagis så blev jag jättedålig, de andra har ju haft magsjukan men jag trodde jag klarat mig. Men inte, jag mådda apa hela dagen igår och tog mig inte ur sängen. Sambon fick ta läkarbesöket istället. När han kom och skulle hämta Viggo på dagis så hade han precis lyckats ramla och slå upp ett stort jack i hakan. Sambon tyckte att han skulle ju till läkaren så de kunde kolla på hakan, men på barnmottagningen var de visst inte utrustade för att sy. Doktorn undersökte iaf Viggo och sedan skickades de ned på VC på våningen under. Där kunde de inte heller sy, vet inte om de inte hade tid eller vad det nu var. Så sambon ringde till vår VC här hemma och deras kösystem sa att de skulle ringa tillbaks 13.30, 30 min innan Idun skulle hämtas på dagis. Då tog han och körde dit honom istället och så limmade de ihop såret på hakan där. Lite förvånade var de nog när sambon berättade att de varit på två ställen i stan och försökt få det fixat när han ramlat på dagis som ligger granne med VC ;-) Varför göra det lätt för sig när man kan göra det krångligt :-P

    Jaja, magen då. Han hade vuxit och gått upp i vikt som han skulle så det var troligtvis inget som gav näringsbrist. Jag fick order att gå till läkare med min mage som varit kass i minst tio år för att utesluta något ärftligt. Viggo skulle dra ned på fiber och äta mer fett (varför är det ingen som säger det åt mig???) och så skulle de ta en miljon prover typ. Om det var 6-8 blodprover, urinproc och 2-3 avföringsprover. Egentligen skulle han göra det idag men stackan var helt färdig efter gårdagen så vi sköt på det till nästa vecka så han får hämta sig lite. Nästa vecka ska även lillasyster till doktorn och kolla sina polyper. Det är kul nästan jämt, eller vad säger ni ;-)

    Jo, vi har haft kräksjukan i huset sen mitten på förra veckan och jag har tenta på måndag. Precis som varje gång jag har tenta alltså. Förra året hade vi kräksjuka alla tre tentor jag skulle skriva... Man måste älska februari ;-)
    Maya med Viggo och Idun.

    Läs vår blogg:
    http://www.miffot.com
  2. 1
    En jobbig dag för lilleman... Igår var det ju dags för Viggo att få kolla vad som är fel på hans mage. Det blev en rätt jobbig dag. När sambon lämnat ungarna på dagis så blev jag jättedålig, de andra har ju haft magsjukan men jag trodde jag klarat mig. Men inte, jag mådda apa hela dagen igår och tog mig inte ur sängen. Sambon fick ta läkarbesöket istället. När han kom och skulle hämta Viggo på dagis så hade han precis lyckats ramla och slå upp ett stort jack i hakan. Sambon tyckte att han skulle ju till läkaren så de kunde kolla på hakan, men på barnmottagningen var de visst inte utrustade för att sy. Doktorn undersökte iaf Viggo och sedan skickades de ned på VC på våningen under. Där kunde de inte heller sy, vet inte om de inte hade tid eller vad det nu var. Så sambon ringde till vår VC här hemma och deras kösystem sa att de skulle ringa tillbaks 13.30, 30 min innan Idun skulle hämtas på dagis. Då tog han och körde dit honom istället och så limmade de ihop såret på hakan där. Lite förvånade var de nog när sambon berättade att de varit på två ställen i stan och försökt få det fixat när han ramlat på dagis som ligger granne med VC ;-) Varför göra det lätt för sig när man kan göra det krångligt :-P

    Jaja, magen då. Han hade vuxit och gått upp i vikt som han skulle så det var troligtvis inget som gav näringsbrist. Jag fick order att gå till läkare med min mage som varit kass i minst tio år för att utesluta något ärftligt. Viggo skulle dra ned på fiber och äta mer fett (varför är det ingen som säger det åt mig???) och så skulle de ta en miljon prover typ. Om det var 6-8 blodprover, urinproc och 2-3 avföringsprover. Egentligen skulle han göra det idag men stackan var helt färdig efter gårdagen så vi sköt på det till nästa vecka så han får hämta sig lite. Nästa vecka ska även lillasyster till doktorn och kolla sina polyper. Det är kul nästan jämt, eller vad säger ni ;-)

    Jo, vi har haft kräksjukan i huset sen mitten på förra veckan och jag har tenta på måndag. Precis som varje gång jag har tenta alltså. Förra året hade vi kräksjuka alla tre tentor jag skulle skriva... Man måste älska februari ;-)
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    Glömde att skriva att han nu är exakt 100 cm lång, 1 m kärlek <3

    Och så upplyste de oss om att laktosprovet han tagit innan inte bara är snordyrt utan också värdelöst eftersom det inte fungerar på barn under 10 år... Så laktosen är inte utesluten, men han blev ju inte bättre av laktosfritt så jag gissar ändå att det inte är det...
  4. 2
    Glömde att skriva att han nu är exakt 100 cm lång, 1 m kärlek <3

    Och så upplyste de oss om att laktosprovet han tagit innan inte bara är snordyrt utan också värdelöst eftersom det inte fungerar på barn under 10 år... Så laktosen är inte utesluten, men han blev ju inte bättre av laktosfritt så jag gissar ändå att det inte är det...
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3
    Precis som Hugo - 100 cm! Det låter så fint pch bra att vara "100" så jag får hyssja åt alla vuxna som med en gång säger "åh, är de 1 meter?" Det hör man ju att 1 är mycket mindre än 100!!!

    14,6 kg väger han och det är bara mumsunge alltihop
  6. 3
    Precis som Hugo - 100 cm! Det låter så fint pch bra att vara "100" så jag får hyssja åt alla vuxna som med en gång säger "åh, är de 1 meter?" Det hör man ju att 1 är mycket mindre än 100!!!

    14,6 kg väger han och det är bara mumsunge alltihop

Liknande trådar

  1. Jobbig dröm, nästan lika jobbig sanning!
    By KRÅKA in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-05-25, 13:19
  2. Min goa lilleman :)
    By housewife in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-30, 08:11
  3. Lilleman är här!
    By Pippimamma in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 21:41
  4. Jobbig dröm...jobbig forts..
    By Sussus in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-04, 19:33
  5. Lilleman..
    By agohiw in forum _01/02 Vinterbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 08:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar