Brås på sin far...
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2006
    #1

    Brås på sin far...

    Idag när jag hämtade Viggo på dagis så sa hans favoritfröken att han är så duktig på datorn. Han byter storlek och färg och allt möjligt sa hon. När de andra barnen frågar nåt så säger fröknarna bara "Fråga Viggo" så fixar han det ;-) Hemma är han teknikfixerad och spelar Wii och kör vår mediaspelare som har många menyer att ta sig genom innan man kan se lite film eller kolla på foton. Han frågar hela tiden, vad man gör här och där och säger typ: Sen trycker man där som börjar på B och så där som börjar på W osv... Igår satt han och ljudade ett ord, det var på engelska så det var inte helt lätt. Han gör massa Mii-gubbar på spelet som heter Viggo3 eller nåt som liknar Idun, han kan inte riktigt stava till det än. Vi är tvungen att sätta alla fjärrkontroller och handkontrollrar på en hylla och så får han bara spela och kolla tv vissa tider för annars hade han aldrig slutat.

    Fast roligast var ändå när Idun (detta var innan jul så hon var ju inte 2 år ännu då) fick lov att låna pappas iPhone och skulle kolla på Fifi. Jag tog telefonen och kunde inte komma på hur man gjorde. Idun säger "Tryck på tvn" och mycket riktigt hittade jag en tv. Sen visade hon mig hur man tog sig genom alla val till rätt film, något som jag inte hade klarat på egen hand. Så för att sammanfatta, barnen brås på sin pappa som är datorsnille, medan jag har fått hjälp av en 1-åring med att köra igång youtube på en iPhone. När jag ska starta nåt och inte är säker på hur man gör (allt hemma är kopplat till en dator eller genom nåt annat, vad varierar lite från dag till dag...) så frågar jag barnen som glatt visar. Jag trodde de skulle hinna bli typ 7-8 innan de fick börja hjälpa mig... *känner sig gammal* Viggo slutar aldrig prata om att när han är 8 år så ska han få gå ut på internet har vi lovat. Ja, eller vi drog till med en ålder på måfå för att han tjatade om att han ville ut på internet, trodde han skulle lägga ned det och glömma men inte. Nästan varje dag i två månaders tid har han sagt att när jag blir 8 år får jag gå ut på internet
    Maya med Viggo och Idun.

    Läs vår blogg:
    http://www.miffot.com
  2. 1
    Brås på sin far... Idag när jag hämtade Viggo på dagis så sa hans favoritfröken att han är så duktig på datorn. Han byter storlek och färg och allt möjligt sa hon. När de andra barnen frågar nåt så säger fröknarna bara "Fråga Viggo" så fixar han det ;-) Hemma är han teknikfixerad och spelar Wii och kör vår mediaspelare som har många menyer att ta sig genom innan man kan se lite film eller kolla på foton. Han frågar hela tiden, vad man gör här och där och säger typ: Sen trycker man där som börjar på B och så där som börjar på W osv... Igår satt han och ljudade ett ord, det var på engelska så det var inte helt lätt. Han gör massa Mii-gubbar på spelet som heter Viggo3 eller nåt som liknar Idun, han kan inte riktigt stava till det än. Vi är tvungen att sätta alla fjärrkontroller och handkontrollrar på en hylla och så får han bara spela och kolla tv vissa tider för annars hade han aldrig slutat.

    Fast roligast var ändå när Idun (detta var innan jul så hon var ju inte 2 år ännu då) fick lov att låna pappas iPhone och skulle kolla på Fifi. Jag tog telefonen och kunde inte komma på hur man gjorde. Idun säger "Tryck på tvn" och mycket riktigt hittade jag en tv. Sen visade hon mig hur man tog sig genom alla val till rätt film, något som jag inte hade klarat på egen hand. Så för att sammanfatta, barnen brås på sin pappa som är datorsnille, medan jag har fått hjälp av en 1-åring med att köra igång youtube på en iPhone. När jag ska starta nåt och inte är säker på hur man gör (allt hemma är kopplat till en dator eller genom nåt annat, vad varierar lite från dag till dag...) så frågar jag barnen som glatt visar. Jag trodde de skulle hinna bli typ 7-8 innan de fick börja hjälpa mig... *känner sig gammal* Viggo slutar aldrig prata om att när han är 8 år så ska han få gå ut på internet har vi lovat. Ja, eller vi drog till med en ålder på måfå för att han tjatade om att han ville ut på internet, trodde han skulle lägga ned det och glömma men inte. Nästan varje dag i två månaders tid har han sagt att när jag blir 8 år får jag gå ut på internet
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2
    Dagens barn är mycket mer tekniska än vad jag någonsin kommer att bli. Detta med datorer och TV spel är en gåta för mig hur jag ska få de att göra som jag vill, medan precis som du säger barnen kan.

    Du ska se att du har två datatekniker/programmerare hemma när de väljer yrke
  4. 2
    Dagens barn är mycket mer tekniska än vad jag någonsin kommer att bli. Detta med datorer och TV spel är en gåta för mig hur jag ska få de att göra som jag vill, medan precis som du säger barnen kan.

    Du ska se att du har två datatekniker/programmerare hemma när de väljer yrke
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3
    Ha ha! Då är dui samma teknikläge som jag! Min mobil gick över till rättstavningsläget (jag snubblade lite på knapparna och satte på T9 av misstag). Eftersom jag inte vet hur jag satte på det kunde jag inte slå av det och när jag försökte messa och be om hjälp blev det "Jag kan inte merpa"

    Hur kan telefonrackarne tycka att "merpa" är en bättre stavning än "messa"??

    Jag blev inte förstådd men tack och lov dök en unge upp och fixade det hela efter skolan. Hon ligger dock i lä efter dina pga ålder...
  6. 3
    Ha ha! Då är dui samma teknikläge som jag! Min mobil gick över till rättstavningsläget (jag snubblade lite på knapparna och satte på T9 av misstag). Eftersom jag inte vet hur jag satte på det kunde jag inte slå av det och när jag försökte messa och be om hjälp blev det "Jag kan inte merpa"

    Hur kan telefonrackarne tycka att "merpa" är en bättre stavning än "messa"??

    Jag blev inte förstådd men tack och lov dök en unge upp och fixade det hela efter skolan. Hon ligger dock i lä efter dina pga ålder...

Liknande trådar

  1. Carl börjar visa vem han brås på :D
    By lifv in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-11, 10:26
  2. Alltså... min bebis måste brås
    By Landsbyggsmamman in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-25, 12:50
  3. Han måste brås på mig!
    By MorM in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-25, 19:35
  4. Sonen brås på sin mor!
    By MrsW in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-07, 21:52
  5. Brås statistik
    By politiskt okorrekt in forum Politik
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2005-12-27, 14:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar