Tät i näsan!
_1003 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2008
    #1

    Tät i näsan!

    Wilmer är alldeles olycklig. Han kan knappt andas. Näsan är "snortjock" och han är rosslig i rören Tack och lov ingen feber men det är ju så svårt att äta.

    Nån som har några tips?
  2. 1
    Tät i näsan! Wilmer är alldeles olycklig. Han kan knappt andas. Näsan är "snortjock" och han är rosslig i rören Tack och lov ingen feber men det är ju så svårt att äta.

    Nån som har några tips?
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2

    koksalt

    droppa några droppar i varje näsborre. Brukar ta ett litet tag och så löser det upp sig men man får göra om det då och då.
  4. 2
    koksalt droppa några droppar i varje näsborre. Brukar ta ett litet tag och så löser det upp sig men man får göra om det då och då.
  5. Medlem sedan
    Dec 1998
    #3
    Vi har också en tät liten plutt tyvärr. Love har varit täppt i näsan ett tag o det har vi avhjälpt med koksalt o det har hjälpt (Renässans heter väl dropparna som man köper på apoteket) men nu har det dessvärre blivit värre även i luftrören, VILL INTE HA RS!!!
  6. 3
    Vi har också en tät liten plutt tyvärr. Love har varit täppt i näsan ett tag o det har vi avhjälpt med koksalt o det har hjälpt (Renässans heter väl dropparna som man köper på apoteket) men nu har det dessvärre blivit värre även i luftrören, VILL INTE HA RS!!!
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4
    Finns bra nässug, näsfrida tror jag en sort heter men det finns säkert massa olika. Man suger liksom ut snoret. Blir lättare att äta
  8. 4
    Finns bra nässug, näsfrida tror jag en sort heter men det finns säkert massa olika. Man suger liksom ut snoret. Blir lättare att äta
  9. Medlem sedan
    Jan 2010
    #5
    Min mormor rekommenderade att droppa bröstmjölk i näsan och de funkar bättre för Max att andas när jag droppar bröstmjölk än sånt man köper på apoteket.
  10. 5
    Min mormor rekommenderade att droppa bröstmjölk i näsan och de funkar bättre för Max att andas när jag droppar bröstmjölk än sånt man köper på apoteket.
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6
    Ebba är också snorig och rosslig Var och köpte en sådan nässug på apoteket idag, funkar kanonbra om man först löser upp snoret med bröstmjölk.
    Men det är himla uselt att bli förkyld när man är såhär liten ju...
  12. 6
    Ebba är också snorig och rosslig Var och köpte en sådan nässug på apoteket idag, funkar kanonbra om man först löser upp snoret med bröstmjölk.
    Men det är himla uselt att bli förkyld när man är såhär liten ju...

Liknande trådar

  1. Ont i näsan!
    By Karamella in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-02-02, 21:50
  2. Röd om näsan
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-12-09, 13:13
  3. sår i näsan?
    By Anonym in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-07, 09:23
  4. Sår i näsan
    By camelia in forum Kropp & hälsa
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 12:37
  5. Ont i näsan!
    By Venus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 15:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar