Min lilla födelsedagstjej...
_0904 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    Min lilla födelsedagstjej...

    ... kan ännu inte gå, kan era det? Mina stora barn gick före 1-årsdagen, men Alice verkar helt nöjd med att krypa och gå runt möbler. Själv längtar jag helt ärligt tills hon börjar tulta omkring, tycker att man bär mindre då.
  2. 1
    Min lilla födelsedagstjej... ... kan ännu inte gå, kan era det? Mina stora barn gick före 1-årsdagen, men Alice verkar helt nöjd med att krypa och gå runt möbler. Själv längtar jag helt ärligt tills hon börjar tulta omkring, tycker att man bär mindre då.
  3. Medlem sedan
    Sep 2008
    #2
    Grattis på 1-årsdagen Alice önskar jag och Martin!!!

    Jo Martin började gå "på riktigt" två dagar efter sin 1-årsdag, innan gick han kortare sträckor. Men han gillar och krypa också - det går fortare då

    Kram
  4. 2
    Grattis på 1-årsdagen Alice önskar jag och Martin!!!

    Jo Martin började gå "på riktigt" två dagar efter sin 1-årsdag, innan gick han kortare sträckor. Men han gillar och krypa också - det går fortare då

    Kram
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Grattis flickan med vackra namnet.

    Min Alice började gå runt försiktitgt för några månader sedan. 3-5 steg som mest, sedan tappade hon balansen, men på ettårsdagen, 9 april, reste hon sig upp och knatade obehindrat runt och iväg.

    Sonen gick runt 8-9 månader så jag är nöjd att hon väntade tills hon hade åldern inne.
  6. 3
    Grattis flickan med vackra namnet.

    Min Alice började gå runt försiktitgt för några månader sedan. 3-5 steg som mest, sedan tappade hon balansen, men på ettårsdagen, 9 april, reste hon sig upp och knatade obehindrat runt och iväg.

    Sonen gick runt 8-9 månader så jag är nöjd att hon väntade tills hon hade åldern inne.
  7. Medlem sedan
    Jul 2008
    #4
    Arabelle fyllde ett år igår och det är inte mer än tre-fyra veckor sen hon ens börjde krypa och sätta sig upp i förgår ställde hon sig upp för första gången själv så nu gör hon det hela tiden och går runt möblerna men hon verkar inte ha några planer på att gå själv än.

    Stort grattis till födelsedagstjejen
  8. 4
    Arabelle fyllde ett år igår och det är inte mer än tre-fyra veckor sen hon ens börjde krypa och sätta sig upp i förgår ställde hon sig upp för första gången själv så nu gör hon det hela tiden och går runt möblerna men hon verkar inte ha några planer på att gå själv än.

    Stort grattis till födelsedagstjejen
  9. Medlem sedan
    Sep 2008
    #5
    Stort grattis Alice på din födelsedagen önskar Louise och jag!

    Louise fyller ett om en vecka och hon har nyligen börjat ta sig fram själv. Det blir ju inga långa promenader men tio meter i taget så är hon nöjd. Och jag också.

    Kram
  10. 5
    Stort grattis Alice på din födelsedagen önskar Louise och jag!

    Louise fyller ett om en vecka och hon har nyligen börjat ta sig fram själv. Det blir ju inga långa promenader men tio meter i taget så är hon nöjd. Och jag också.

    Kram
  11. Medlem sedan
    Oct 2008
    #6
    Grattis Alice önskar Kian och Petra.

    Kian kan gå ca 13 steg om han vill. Oftast börjar han gå men sätter sig ner efter några steg och kryper resten.
    Han är inte riktigt 1 år än. Systern började gå dan efter sin 1 -års dag
  12. 6
    Grattis Alice önskar Kian och Petra.

    Kian kan gå ca 13 steg om han vill. Oftast börjar han gå men sätter sig ner efter några steg och kryper resten.
    Han är inte riktigt 1 år än. Systern började gå dan efter sin 1 -års dag
  13. Medlem sedan
    Apr 2006
    #7
    Grattis Alice!

    Ja Viggo kan gå! Och springa o klättra...
    Han tog sina första steg endast 7 mån o 20 dagar gammal men pausade sen drygt en månad innan det var dags igen. Så vid 10 månader gick han rätt bra.
    Nu tycker jag tyvärr att vi kommit in i en period med mycket bärande. Speciellt vid matlagning, han vill liksom vara med o se allt!

    Shit de blir stora våra små bebisar! Tur att Viggo snart får en bebiskusin så att vi kan gosa med bebis igen!

    Kram
  14. 7
    Grattis Alice!

    Ja Viggo kan gå! Och springa o klättra...
    Han tog sina första steg endast 7 mån o 20 dagar gammal men pausade sen drygt en månad innan det var dags igen. Så vid 10 månader gick han rätt bra.
    Nu tycker jag tyvärr att vi kommit in i en period med mycket bärande. Speciellt vid matlagning, han vill liksom vara med o se allt!

    Shit de blir stora våra små bebisar! Tur att Viggo snart får en bebiskusin så att vi kan gosa med bebis igen!

    Kram
  15. Medlem sedan
    Sep 2007
    #8
    Nej, här är det inte läge för att gå än. Nova blir 13 månader till helgen och kryper och går längs möbler men det känns långt kvar till något annat. Men både hennes storasyskon var också sena. Sonja var till och med 16 månader! Men från den dagen hon gick kröp hon aldrig mer utan gick riktig bra. Hon ville väl vänta tills hon var säker...
  16. 8
    Nej, här är det inte läge för att gå än. Nova blir 13 månader till helgen och kryper och går längs möbler men det känns långt kvar till något annat. Men både hennes storasyskon var också sena. Sonja var till och med 16 månader! Men från den dagen hon gick kröp hon aldrig mer utan gick riktig bra. Hon ville väl vänta tills hon var säker...

Liknande trådar

  1. Med fullmånen kom lilla,lilla Dagny..
    By soffiplopp in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-02-01, 04:17
  2. Min lilla bebis, min lilla skruttfia
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-04-05, 11:31
  3. Lilla lilla loppan
    By RundTina in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-11, 10:03
  4. Febrig födelsedagstjej
    By Camilla m Lovisa in forum _0401 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 12:52
  5. Från Lilla Jag (inte lilla jag)
    By Lilla Jag in forum Känsliga snack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-16, 20:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar