Vincent läser!
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Vincent läser!

    Nu kan Vincent läsa! Han stavar sig igenom baksidan på mjölkpaketet, han läser högt för lillebror och läser på alla skyltar vi går förbi. Det är så coolt, och jag är så grymt stolt Storasyster lärde sig läsa när hon var nyss fyllda fyra och då tyckte vi att det var tidigt men V bräcker henne ju med flera månader!

    Visst var det någon mer som läste, eller var på g att lära sig?
    Carolina med E 0403, V 0609 och lillebror F född 1/9 -08
    Ny blogg om mitt dubbelliv:
    http://mittsicilianskaliv.blogspot.com

    Titta gärna in på matbloggen!
    http://sisterfood.blogspot.com
  2. 1
    Vincent läser! Nu kan Vincent läsa! Han stavar sig igenom baksidan på mjölkpaketet, han läser högt för lillebror och läser på alla skyltar vi går förbi. Det är så coolt, och jag är så grymt stolt Storasyster lärde sig läsa när hon var nyss fyllda fyra och då tyckte vi att det var tidigt men V bräcker henne ju med flera månader!

    Visst var det någon mer som läste, eller var på g att lära sig?
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2

    Helt otroligt!

    Det måste ju nästan klassas som ett underbarn, om man nu använder det begreppet nu för tiden! Coolt, verkligen.
  4. 2
    Helt otroligt! Det måste ju nästan klassas som ett underbarn, om man nu använder det begreppet nu för tiden! Coolt, verkligen.
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3
    Häftigt! Det måste vara en sån fantastsik känsla för honom själv - plötsligt öppnar sig ju en ny dimension i livet. Jag tänker på Vygotski som forskade på vuxna analfabeter under 30-talet och hur deras förmåga till abstrakt tänkande blev så mycket bättre efter att de lärt sig läsa.

    Hugo har koll på stora bokstäver men är låångt ifrån att läsa - särskilt som de flesta ord faktiskt står med små bokstäver och dem har vi inte lärt oss ännu.

    Vi ägnar oss åt (en mycket mild) period av att kolla den egna viljans makt. Ni känner ju Hugo så det är inte så dramatiskt - igår gjorde han inte som jag sa så jag fick lyfta bort honom. Det är revolt på hög nivå i hans värld , *s*.
  6. 3
    Häftigt! Det måste vara en sån fantastsik känsla för honom själv - plötsligt öppnar sig ju en ny dimension i livet. Jag tänker på Vygotski som forskade på vuxna analfabeter under 30-talet och hur deras förmåga till abstrakt tänkande blev så mycket bättre efter att de lärt sig läsa.

    Hugo har koll på stora bokstäver men är låångt ifrån att läsa - särskilt som de flesta ord faktiskt står med små bokstäver och dem har vi inte lärt oss ännu.

    Vi ägnar oss åt (en mycket mild) period av att kolla den egna viljans makt. Ni känner ju Hugo så det är inte så dramatiskt - igår gjorde han inte som jag sa så jag fick lyfta bort honom. Det är revolt på hög nivå i hans värld , *s*.

Liknande trådar

  1. Vincent och ...?
    By cait77 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-11-22, 13:37
  2. Man läser och läser och läser lite till
    By pösmunken in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 13:28
  3. Vincent är här!
    By Cathy in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-08-31, 21:03
  4. Nu är vår Vincent här...
    By mummycool in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-01-18, 11:33
  5. läser och läser men skriver inte ofta
    By aberge in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 12:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar