När bottnar man?
_1003 Marsbarn
  1. Anonym
    #1

    När bottnar man?

    (På besök från januarigruppen) Du som har barn sen tidigare, när kände du med ettan att du hade koll på läget? Min kompis beskrev första barnet som att simma i djupa änden av bassängen och inte bottna...
  2. 1
    När bottnar man? (På besök från januarigruppen) Du som har barn sen tidigare, när kände du med ettan att du hade koll på läget? Min kompis beskrev första barnet som att simma i djupa änden av bassängen och inte bottna...
  3. Medlem sedan
    Dec 1998
    #2
    Hej hej, nu är det 12 år sedan jag fick mitt första barn och minnet sviker lite. Jag vet inte om jag kände att jag kämpade på ute i den djupa delen av bassängen...

    Jag tror dock starkt på att helt enkelt använda flytetyg innan man kan simma eller når botten med tårna!

    Ta hjälp; av BVC, av föräldragrupper, av kompisar, av era egna föräldrar (även om deras råd ibland kan vara både gamla o mossiga och grupper så här på nätet är ju helt fantastiska!

    Kram o lycka till!

    (och om inte annat, så brukar man hitta rutiner och ordningar någonstans mellan 2-4 månaders ålder och då kanske barnet oxå börjar sova lite mer o orken vänder åter!)
  4. 2
    Hej hej, nu är det 12 år sedan jag fick mitt första barn och minnet sviker lite. Jag vet inte om jag kände att jag kämpade på ute i den djupa delen av bassängen...

    Jag tror dock starkt på att helt enkelt använda flytetyg innan man kan simma eller når botten med tårna!

    Ta hjälp; av BVC, av föräldragrupper, av kompisar, av era egna föräldrar (även om deras råd ibland kan vara både gamla o mossiga och grupper så här på nätet är ju helt fantastiska!

    Kram o lycka till!

    (och om inte annat, så brukar man hitta rutiner och ordningar någonstans mellan 2-4 månaders ålder och då kanske barnet oxå börjar sova lite mer o orken vänder åter!)
  5. Medlem sedan
    Nov 2009
    #3
    Då borde det vara dags snart med andra ord
  6. 3
    Då borde det vara dags snart med andra ord
  7. Medlem sedan
    Nov 2009
    #4
    Jag längtar också efter att få lite lugn och ro i livet efter att bebisen kom, men det får ta den tid det tar. Jag försöker lita på att jag kan ge honom det han behöver. Resten faller nog på plats så småningom.
  8. 4
    Jag längtar också efter att få lite lugn och ro i livet efter att bebisen kom, men det får ta den tid det tar. Jag försöker lita på att jag kan ge honom det han behöver. Resten faller nog på plats så småningom.
  9. Medlem sedan
    Dec 1998
    #5
    OCH se till att få hjälp om du är helt slut av sömnbrist osv.

    Antingen om pappan får axla lite större del av natten. Be om hjälp att någon passar barnet 1 h så du får lägga dig i soffan och sova eller "göra ingenting"!

    Passa på o vila så snart barnet vilar! Det är så lätt o säga o så svårt att göra Jag vet!

    Sömnbrist kan få det mesta att se mörkare ut än vad det är!!
  10. 5
    OCH se till att få hjälp om du är helt slut av sömnbrist osv.

    Antingen om pappan får axla lite större del av natten. Be om hjälp att någon passar barnet 1 h så du får lägga dig i soffan och sova eller "göra ingenting"!

    Passa på o vila så snart barnet vilar! Det är så lätt o säga o så svårt att göra Jag vet!

    Sömnbrist kan få det mesta att se mörkare ut än vad det är!!

Liknande trådar

  1. Jag tror det bottnar i en
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 13:24
  2. Flera bottnar
    By Jica in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-22, 21:35
  3. Hur förvara maräng bottnar?
    By marlene64 in forum Mat & dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 17:18
  4. Frysa bottnar med rice krispies?
    By Elis in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-26, 11:41
  5. baka egna bottnar...
    By *Lottiz* in forum Mat & dryck
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-26, 17:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar