Två arbetsdagar kvar!
_1006 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2010
    #1

    Två arbetsdagar kvar!

    Nu har jag bara två arbetsdagar kvar. Sedan tar jag semester hela maj och mammaledigt från 1 juni. Det känns så sjukt overkligt att jag inte ska komma tillbaka till jobbet förrän 1 september 2011. Igår lärde jag upp min ersättare hela dagen och det kändes som att jag skulle gå på vanlig semester och att hon bara var sommarvikarie. Jag kan inte riktigt fatta att jag ska få den lyxen att vara hemma så länge och ta hand om mitt barn.

    Igår var jag hos barnmorskan för sk yoga dvs gå igenom olika ställningar och rörelser som är bra under förlossningen och nu känner jag mig så peppad på att föda barn. Det känns som att det där kommer gå så bra så, men så är det ju en månad kvar så jag hinner kanske stressa upp mig innan dess. BM kollade att livmodertappen var ordenligt stängd och allt såg så fint ut och det verkar inte finnas någon risk att jag ska föda för tidigt. Så nu kan vi vara lugna inför resan.

    I helgen ska vi köra den långa resan Paris-Örebro och det känns bra att veta att allt är lugnt innan vi åker. Nästan allt är packat och klart, det fattas bara de sista småsakerna samt att få ut hela lasset i bilen.
  2. 1
    Två arbetsdagar kvar! Nu har jag bara två arbetsdagar kvar. Sedan tar jag semester hela maj och mammaledigt från 1 juni. Det känns så sjukt overkligt att jag inte ska komma tillbaka till jobbet förrän 1 september 2011. Igår lärde jag upp min ersättare hela dagen och det kändes som att jag skulle gå på vanlig semester och att hon bara var sommarvikarie. Jag kan inte riktigt fatta att jag ska få den lyxen att vara hemma så länge och ta hand om mitt barn.

    Igår var jag hos barnmorskan för sk yoga dvs gå igenom olika ställningar och rörelser som är bra under förlossningen och nu känner jag mig så peppad på att föda barn. Det känns som att det där kommer gå så bra så, men så är det ju en månad kvar så jag hinner kanske stressa upp mig innan dess. BM kollade att livmodertappen var ordenligt stängd och allt såg så fint ut och det verkar inte finnas någon risk att jag ska föda för tidigt. Så nu kan vi vara lugna inför resan.

    I helgen ska vi köra den långa resan Paris-Örebro och det känns bra att veta att allt är lugnt innan vi åker. Nästan allt är packat och klart, det fattas bara de sista småsakerna samt att få ut hela lasset i bilen.
  3. Medlem sedan
    Jan 2010
    #2
    Så skönt att få vara ledig! jag ska jobba sex veckor till. Känns som en evighet, men då jag redan påbörjat överlämning till min efterträdare tror jag det blir rätt lugna veckor

    Kör försiktigt
  4. 2
    Så skönt att få vara ledig! jag ska jobba sex veckor till. Känns som en evighet, men då jag redan påbörjat överlämning till min efterträdare tror jag det blir rätt lugna veckor

    Kör försiktigt
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Åhhhh, så skönt! Har själv 4 veckor kvar...*suck*
  6. 3
    Åhhhh, så skönt! Har själv 4 veckor kvar...*suck*
  7. Medlem sedan
    Jan 2010
    #4
    Vad skönt för dig att få lite ledighet innan och att du ska vara hemma så länge Jag själv ska jobba tre veckor till innan det är min tur att gå hem!
  8. 4
    Vad skönt för dig att få lite ledighet innan och att du ska vara hemma så länge Jag själv ska jobba tre veckor till innan det är min tur att gå hem!
  9. Medlem sedan
    Apr 2008
    #5
    Skönt! Själv har jag 3 veckor kvar att jobba efter denna.
  10. 5
    Skönt! Själv har jag 3 veckor kvar att jobba efter denna.
  11. Medlem sedan
    Oct 2006
    #6
    vad skönt!! har fyra veckor kvar...
  12. 6
    vad skönt!! har fyra veckor kvar...
  13. Medlem sedan
    Jan 2010
    #7
    Tack! Ja, vi ska köra så försiktigt så! Fast det blir mest mannen som kör eftersom han tror att en gravid kvinna inte är trafiksäker. Haha! Visst har jag kanske huvudet under armen ibland pga sömnbristen, men nog kan jag köra ändå.

    Jag önskar er alla lugna sista veckor på jobbet
  14. 7
    Tack! Ja, vi ska köra så försiktigt så! Fast det blir mest mannen som kör eftersom han tror att en gravid kvinna inte är trafiksäker. Haha! Visst har jag kanske huvudet under armen ibland pga sömnbristen, men nog kan jag köra ändå.

    Jag önskar er alla lugna sista veckor på jobbet
  15. Medlem sedan
    Nov 2009
    #8
    Jag ska vara ledig efter 3/6 och har bf 2/6. Om inte barnet kommer lite sent vet jag inte hur det ska gå
  16. 8
    Jag ska vara ledig efter 3/6 och har bf 2/6. Om inte barnet kommer lite sent vet jag inte hur det ska gå
  17. Medlem sedan
    Jan 2010
    #9
    Men oj! Varför tar du ledigt så sent? Min arbetsgivare ville att jag skulle ta ledigt innan bf och var mycket glad över att jag valde att ta all min semester innan.
  18. 9
    Men oj! Varför tar du ledigt så sent? Min arbetsgivare ville att jag skulle ta ledigt innan bf och var mycket glad över att jag valde att ta all min semester innan.

Liknande trådar

  1. 2 arbetsdagar kvar...
    By myranåjag in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-21, 11:22
  2. 53 arbetsdagar kvar
    By MammaMam in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-16, 13:46
  3. 8 arbetsdagar kvar
    By änglarfinns in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 02:08
  4. 8 arbetsdagar kvar!
    By Annika m H, H, F & M in forum _0605 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-28, 10:25
  5. 4 arbetsdagar kvar!!
    By A-K m son & bf 30/3 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-22, 18:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar