Lång första trimester
_1012 Decemberbarn
  1. Igen!
    #1

    Lång första trimester

    Alltså, denna första tid på graviditeten, nog är den lång och tråkig.
    Nu har jag vetat om att jag varit gravid i fyra veckor. Och jag känner mig precis lika ogravid som när jag testade positivt. Jag är väl i v 8 nu.
    Innan vi har jag gjort KUB och fått bekräftat att det verkligen finns någon där så har vi inte tänkt berätta det (några få utvalda som jag vill ha med på hela resan vet redan). Så man går och ruvar på sin lilla hemlighet och börjar samtidigt undra om det verkligen stämmer? Tänk om alltihop är inbillning, eller att det hela avstannade innan det ens hann börja?
    Och nu i maj så ramlar middagsinbjudningarna in, åh vad roligt, men å vad jobbigt att behöva smussla med vinglas (maken kommer att få dricka dubbelt med vin i vår, ha ha).
    Längtar verkligen till KUB. Därefter kommer det bara dröja ett par veckor till man kan känna livmodern som en apelsin i magen, och *längtar* sen kan man börja vänta på den första magpetningen inifrån.
  2. 1
    Lång första trimester Alltså, denna första tid på graviditeten, nog är den lång och tråkig.
    Nu har jag vetat om att jag varit gravid i fyra veckor. Och jag känner mig precis lika ogravid som när jag testade positivt. Jag är väl i v 8 nu.
    Innan vi har jag gjort KUB och fått bekräftat att det verkligen finns någon där så har vi inte tänkt berätta det (några få utvalda som jag vill ha med på hela resan vet redan). Så man går och ruvar på sin lilla hemlighet och börjar samtidigt undra om det verkligen stämmer? Tänk om alltihop är inbillning, eller att det hela avstannade innan det ens hann börja?
    Och nu i maj så ramlar middagsinbjudningarna in, åh vad roligt, men å vad jobbigt att behöva smussla med vinglas (maken kommer att få dricka dubbelt med vin i vår, ha ha).
    Längtar verkligen till KUB. Därefter kommer det bara dröja ett par veckor till man kan känna livmodern som en apelsin i magen, och *längtar* sen kan man börja vänta på den första magpetningen inifrån.
  3. Anonym
    #2
    Verkligen låång och tråkig. Jag är i v 7 nu. Är jättetrött, mår ständigt illa och känner att allt bara känns trist. Självklart är jag glad och förväntansfull över att vi ska få ett tredje litet kryp, men fy vad jag avskyr den här perioden. Vi vill inte heller berätta, mer än för några få utvalda.. så då ska man också försöka dölja hur jag mår och även försöka dölja min uppsvällda mage. Jag tycker vi snabbspolar en sisådär fem veckor nu..
  4. 2
    Verkligen låång och tråkig. Jag är i v 7 nu. Är jättetrött, mår ständigt illa och känner att allt bara känns trist. Självklart är jag glad och förväntansfull över att vi ska få ett tredje litet kryp, men fy vad jag avskyr den här perioden. Vi vill inte heller berätta, mer än för några få utvalda.. så då ska man också försöka dölja hur jag mår och även försöka dölja min uppsvällda mage. Jag tycker vi snabbspolar en sisådär fem veckor nu..
  5. Medlem sedan
    Jul 2009
    #3
    Åh, vad jag håller med dig!! Exakt samma sak här,, Vill gått över v 12 NU.
  6. 3
    Åh, vad jag håller med dig!! Exakt samma sak här,, Vill gått över v 12 NU.
  7. Medlem sedan
    Mar 2006
    #4
    Kunde inte ha skrivit det bättre själv!! Längtar efter den lilla kulan som ska komma med
  8. 4
    Kunde inte ha skrivit det bättre själv!! Längtar efter den lilla kulan som ska komma med
  9. Igen!
    #5
    Vi verkar vara överens allihopa.
    Då tar vi i allihop och ror så den här båten kommer till v12 nån gång!
  10. 5
    Vi verkar vara överens allihopa.
    Då tar vi i allihop och ror så den här båten kommer till v12 nån gång!
  11. M@ry
    #6
    Å kan bara hålla med er andra. Så lååååååång väntan. Så har det ju varit de andra två gångerna med förstås - men segt segare segast.
  12. 6
    Å kan bara hålla med er andra. Så lååååååång väntan. Så har det ju varit de andra två gångerna med förstås - men segt segare segast.
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7
    Håller med! Ständigt illamående men bara i v. 8 än, det syns inget på magen, bara i det lidande ansiktet...
    Jag är FÖR snabbspolning
  14. 7
    Håller med! Ständigt illamående men bara i v. 8 än, det syns inget på magen, bara i det lidande ansiktet...
    Jag är FÖR snabbspolning

Liknande trådar

  1. På tal om lång första
    By Jojjo v 39 in forum Förlossning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 23:51
  2. Trimester 2!!!!!!!!!!!
    By asa81 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-11, 12:14
  3. Såg att jag är i trimester 3!!
    By annahpo in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-03, 20:41
  4. Kan nån väcka mig i andra trimester
    By Snurriga kotten in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-30, 16:43
  5. wieee trimester tre!!
    By Isabella o Alva in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 08:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar