Ang sol, värme och pigmentfläckar...
_1007 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    Ang sol, värme och pigmentfläckar...

    Det verkar vara blandade åsikter om solen, själv är jag skuggälskare just nu. Dessutom är jag lite rädd för extra pigmentfläckar, har ni andra fått något sådant? Dels har jag mörka upphöjda fläckar på bålen, som är förstår är rätt vanligt. dock har jag även fått "smutsfläckar" i ansiktet tyvärr en del ovanför överläppen och blir det värre kommer jag att ha mustasch...

    Andra med samma problem?
    You make a choice, commit to it and live with the consequences
  2. 1
    Ang sol, värme och pigmentfläckar... Det verkar vara blandade åsikter om solen, själv är jag skuggälskare just nu. Dessutom är jag lite rädd för extra pigmentfläckar, har ni andra fått något sådant? Dels har jag mörka upphöjda fläckar på bålen, som är förstår är rätt vanligt. dock har jag även fått "smutsfläckar" i ansiktet tyvärr en del ovanför överläppen och blir det värre kommer jag att ha mustasch...

    Andra med samma problem?
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2
    Jag passar mig också för solen - inte bara för att jag uppskattar skugga och svalka mycket mer, utan också för att jag inte vill ha pigmentfläckar.

    Vid de tidigare graviditeterna har jag fått fläckar i ansiktet som ser ut som smuts och blir extra tydliga på sommaren. Barnen är ju snart 7 och 10 år, så det finns väl inget hopp om att de försvinner (fläckarna alltså, inte barnen...)

    Så - fler sådana vill jag inte ha, och försöker därför att inte aktivt välja solen så mycket i alla fall.
  4. 2
    Jag passar mig också för solen - inte bara för att jag uppskattar skugga och svalka mycket mer, utan också för att jag inte vill ha pigmentfläckar.

    Vid de tidigare graviditeterna har jag fått fläckar i ansiktet som ser ut som smuts och blir extra tydliga på sommaren. Barnen är ju snart 7 och 10 år, så det finns väl inget hopp om att de försvinner (fläckarna alltså, inte barnen...)

    Så - fler sådana vill jag inte ha, och försöker därför att inte aktivt välja solen så mycket i alla fall.
  5. Medlem sedan
    Sep 2007
    #3
    Jag fick såna när jag testade p plåster för några år sedan och de har inte gett sig sen dess.. Ser ut som två gigantiska fläckar på varsin sida i pannan.. alltid hög solskyddsfaktor i ansiktet och gärna keps ovanpå det!
  6. 3
    Jag fick såna när jag testade p plåster för några år sedan och de har inte gett sig sen dess.. Ser ut som två gigantiska fläckar på varsin sida i pannan.. alltid hög solskyddsfaktor i ansiktet och gärna keps ovanpå det!
  7. Medlem sedan
    Mar 2010
    #4
    Jag kände nu när jag satt ute i veckan att solen tar med än vanligt & jag har fått lite fläckar i pannan precis vid hårfästet. Ska försöka undvika att sitta i solen för mkt. Får satsa på brunutansol istället tills man kan sola på riktigt igen .
  8. 4
    Jag kände nu när jag satt ute i veckan att solen tar med än vanligt & jag har fått lite fläckar i pannan precis vid hårfästet. Ska försöka undvika att sitta i solen för mkt. Får satsa på brunutansol istället tills man kan sola på riktigt igen .

Liknande trådar

  1. Pigmentfläckar
    By elsan in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-12-23, 08:59
  2. Pigmentfläckar
    By kian010319 in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-07-11, 08:55
  3. Svarta pigmentfläckar
    By jag in forum _1005 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-07-11, 08:54
  4. Pigmentfläckar
    By Helena_2E in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-05-19, 05:40
  5. Pigmentfläckar i ett ärr?
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-08, 14:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar