förhöjt tryck och sänkning
Shuntar och hydrocefalus
  1. Anonym
    #1

    förhöjt tryck och sänkning

    Min dotter har länge,länge dragits med huvudvärk. Ögonläkaren ville inte fria eller fälla. Kunde inte säga om synnerven var svullen eller bara ser ut så pga översynthet men de uttryckte sig att den nog var lite väl "svulstig" så de förordade att läakren skulle gå vidare med LP. Den visade ett tryck på 26. Nu igår gjordes en ny där de tappade henne och sänkte till 12. I går kväll och i morse var huvudvärken borta:-) Tyvärr började den smyga sig tillbaka redan efter lunch idag:-(

    Så ni kloka med erfarenheter, hur snabbt kan trycket komma tillbaka? Ett dygn efter sänkning?

    De gjorde denna sänkning i diagnossyfte för att se om huvudvärken kommer från trycket. De tyckte intedet var så högt men om man ska ligga på 14 och har 26 så tycker jag det är högt....

    Någon med erfarenheter av liknande och att medicinera ner trycket?
  2. 1
    förhöjt tryck och sänkning Min dotter har länge,länge dragits med huvudvärk. Ögonläkaren ville inte fria eller fälla. Kunde inte säga om synnerven var svullen eller bara ser ut så pga översynthet men de uttryckte sig att den nog var lite väl "svulstig" så de förordade att läakren skulle gå vidare med LP. Den visade ett tryck på 26. Nu igår gjordes en ny där de tappade henne och sänkte till 12. I går kväll och i morse var huvudvärken borta:-) Tyvärr började den smyga sig tillbaka redan efter lunch idag:-(

    Så ni kloka med erfarenheter, hur snabbt kan trycket komma tillbaka? Ett dygn efter sänkning?

    De gjorde denna sänkning i diagnossyfte för att se om huvudvärken kommer från trycket. De tyckte intedet var så högt men om man ska ligga på 14 och har 26 så tycker jag det är högt....

    Någon med erfarenheter av liknande och att medicinera ner trycket?
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2
    Det känns om hon skulle behöva få ögondroppar som sänker trycket i ögat.
  4. 2
    Det känns om hon skulle behöva få ögondroppar som sänker trycket i ögat.
  5. Anonym
    #3
    läkaren pratar om att behandla henne med diamox, erfarenheter? Det är ju tydligt att värken kommer från trycket, igår var det som vanligt igen och idag ligger hon igen=(
  6. 3
    läkaren pratar om att behandla henne med diamox, erfarenheter? Det är ju tydligt att värken kommer från trycket, igår var det som vanligt igen och idag ligger hon igen=(
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4
    Diamox är väl tabletter själv har jag 2 sorters ögondroppar mot grön starr( högt tryck).
  8. 4
    Diamox är väl tabletter själv har jag 2 sorters ögondroppar mot grön starr( högt tryck).
  9. Anonym
    #5
    men kan de sänka trycket i huvudet så´huvudvärken försvinner?
  10. 5
    men kan de sänka trycket i huvudet så´huvudvärken försvinner?
  11. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6
    Vet tyvärr inte något om det.
  12. 6
    Vet tyvärr inte något om det.

Liknande trådar

  1. Tänk att en sänkning...
    By marmeglad in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2010-06-04, 21:44
  2. Ph-sänkning...( problem)
    By anonymt namn in forum Planera för barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 12:30
  3. Hur hög sänkning?
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-25, 08:04
  4. Sänkning av vb???
    By anonymt namn in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-02, 10:32
  5. Sänkning av studiebidrag???
    By Sweetie in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 10:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar